علم و تکنولوژی

عکس ، پیشرفت قابل توجه شریک چینی ایران خودرو ، ورود بازیگری نو به دنیای خودروهای برقی

دانگ فنگ آئولوس در سال گذشته و در نمایشگاه خودروی شانگهای، برند نو خودروهای الکتریکی خود به نام eπ را معرفی کرد. eπ که به عنوان یک برند ممتاز زیرمجموعه دانگ فنگ Voyah شناخته می شود، قصد دارد بازار را با طراحی شیک و خودروهای الکتریکی پیشرفته از نظر تکنولوژی،...

22 فروردین 1403

تاریخ تهران تغییر کرد!

این کشف تازه باستان شناسان در روستای قمی آباد به دست آمده است؛ جایی که یکی از تپه های باستانی آن با مجوز اداره کل میراث فرهنگی استان تهران تخریب شده و انتشار خبر آن انگیزه بازدید میدانی تعدادی از باستان شناسان شده است. هرچند اکنون از آن تپه، که نام مشخصی...

4 بهمن 1402

رونمایی نوین هاب از ویژگی نو دایرکت هوشمند اینستاگرام

نوین هاب، یک پلتفرم در زمینه مدیریت شبکه های اجتماعی در ایران است که امکاناتی از جمله زمانبندی انتشار محتوا، مدیریت کامنت ها و دایرکت ها، بررسی شبکه های اجتماعی را با توجه به اهمیت روزافزون شبکه های اجتماعی کسب و کارها را در جهت رشد شبکه های اجتماعی...

3 آبان 1402

هزینه 5.8 میلیارد دلاری آمریکا برای این بمب افکن

بنابر گزار نیویورک تایمز، هواپیماهای XQ-58A Valkyrie قرار است با استفاده از هوش مصنوعی به عنوان یک بال رباتیک در کنار نیروی هوایی آمریکا قرار گیرند.

7 شهریور 1402

اختراع شگفت انگیز دانشمند ایرانی برای اپل، این دستگاه فکر را می خواند، عکس

زومیت نوشت: گواهی حق اختراع تازه، اطلاعات جالبی درباره استفاده از الکترودهای بسیار کوچک در ایرپادهای این شرکت ارائه می دهد.

10 مرداد 1402

حذف اپلیکیشن خبرنگاران از گوگل پلی به دلیل تحریم ها

اپلیکیشن خبرنگاران از شب سه شنبه 23 خرداد به دلیل تحریم ها از گوگل پلی (فروشگاه رسمی اپلیکیشن گوگل) حذف شده است. در ایمیلی که گوگل برای خبرنگاران ارسال کرده، اعلام شده که این اقدام با استناد به ماده 16.5 توافقنامه توسعه دهندگان اجرا شده که به تحریم های وضع...

27 خرداد 1402

بمب افکن نابودگر هسته ای چگونه دنیا را نجات خواهد داد؟

مهندسان در تلاشند تا راکتور نمک مذاب را که آمریکا در دهه 1970 از استفاده از آن دست کشید، احیا کرده و آن را با منبع بی نهایتی از انرژی بدون کربن، یعنی توریم،در مسیر حل مشکل بحران انرژی زمین، مورد بهره برداری قرار دهند.

28 فروردین 1402

پیش بینی باورنکردنی اینشتین در نامه ای که تازه پیدا شده

مدت ها قبل از اینکه بدانیم پرندگان می توانند میدان مغناطیسی زمین را ببینند، آلبرت اینشتین در نامه ای برای سایر محققان درباره امکان وجود ابَر حس در حیوانات با آن ها بحث نموده بود.

19 فروردین 1402

هوشمندسازی ساختمان راهکاری برای افزایش ارزش و قیمت ساختمان

هوشمندسازی ساختمان یکی از موارد است که این روزها بیش از پیش از اطرافیان خود می شنویم. پیشرفت بی نظیر تکنولوژی در زمینه های مختلف افراد را ناگزیر کرد تا برای زیست بهتر خود و دیگران، بیشتر به آن بها داده و آن را وارد زندگی خود نمایند.

29 اسفند 1401

جهانی شگفت انگیز ریاضی، خسته کننده ترین اعداد جهان!

اگر می خواهید در پاسخ به سوال: عدد مورد علاقه تان چیست؟ پاسخ واقعاً خلاقانه ای بدهید، می توانید عددی مانند 20067 را انتخاب کنید که هنوز هیچ ورودی در دایره المعارف اسلون ندارد.

21 اسفند 1401

قیمت عجیب و فک انداز آیپد پرو 2024

افشاگران می گویند اپل در پی افزایش 80 درصدی قیمت آیپد پرو در سال 2024 است؛ با این افزایش قیمت، آیپد پرو از بعضی مدل های مک بوک گران تر خواهد شد.

18 اسفند 1401

دلیل محبوبیت تلفن های رومیزی پاناسونیک چیست؟

در دنیای تلفن های رومیزی، دستگاه های پاناسونیک از گذشته محبوبیت بسیاری دارند و در بسیاری از خانه ها و ادارات از آن ها استفاده می شود، اما دلیل این محبوبیت چیست؟

16 بهمن 1401

معرفی ابزار سفر ، وسایل جانبی موبایل که در سفر نباید فراموش گردد.

استفاده از ابزار سفر و تکنولوژی امروزه در زندگی ما مخصوصا در سفرهایمان به امری اجتناب ناپذیر تبدیل شده است اگر تنها چند ساعتی به یکی از ابزار ها برای مثال موبایل دسترسی نداشته باشیم واقعا کلافه می شویم . خوب تا اینجاش نکات منفی تکنولوژی بود که به شما...

15 بهمن 1401

عید سال جاری تهرانی؟!

خوبیِ تعطیلات نوروز، این است که می توانی تا دلت می خواهد بخوابی! یعنی هیچ محدودیتی نداری، مگر اینه عید دیدنی بروی یا کارهای دیگری کنی. ولی خب هرچقدر هم که آدم بخواهد بخوابد، دیدوبازدید کند و در وب دنبال چیزهای جالب بگردد، بلاخره باز کلی وقت آزاد می آورد....

20 دی 1401

عجیب ترین نام هایی که از دنیای فناوری الگو گرفته اند ، از پسری به نام گوگل تا دختری به نامویستا

این روزها استفاده از نام های عجیب برای دختران و پسران چندان غیر مرسوم نیست. درواقع والدین امروزی با والدین سالهای گذشته تفاوتهایی آشکار دارند.

10 دی 1401

گوشی هوشمند مقرون به صرفه تر می گردد؟ ، ابتکار چینی ها برای فراوری اسکنر اثرانگشت ویژه LCD

یک شرکت چینی نوعی اسکنر اثر انگشت ویژه صفحه نمایش گوشی هوشمند اختراع نموده که می تواند برای پنل های LCD نیز استفاده گردد. تا پیش از این اسکنرها تنها در پنل های OLED قابل استفاده بود و در نتیجه تاثیری قابل توجه روی قیمت گوشی داشت.

6 دی 1401

زنگ خطر برای غول فناوری چینی به صدا در آمد ، احتمال تحریم هواوی از سوی ایالات متحده و متحدانش

گزارش ها از کاخ سفید حکایت از آن دارند که دولت ایالات متحده در کوشش است برند چینی هواوی را تحریم کند. اما برای این تحریم، دولت باید متحدان خارجی و داخلی خود را قانع کند.

4 دی 1401

راهنمای جامع اخذ ویزای شینگن

اگر قصد سفر به چند کشور اروپایی را دارید و می خواهید به اروپا سفر کنید، حتماً نام ویزای شینگن به گوشتان خورده است و چیزهایی در خصوص آن شنیده اید. ویزای شینگن یه ویزای کوتاه مدت است که به شما اجازه می دهد به اقصی نقاط منطقه شینگن سفر کنید. داشتن این ویزا...

23 آذر 1401

چگونه فرودگاه آمستردام با آلودگی صوتی مبارزه کرد؟

فرودگاه آمستردام در 9 کیلومتری جنوب غربی این شهر واقع شده است که با میانگین سالانه جابه جایی بیش از 63 میلیون مسافر و 479 هزار پرواز داخلی و بین المللی به یکی از شلوغ ترین فرودگاه های دنیا تبدیل شده است. به طور میانه روزانه 1300 پرواز یا یک پرواز در دقیقه در...

17 آذر 1401

زمستان کم برف در راه است!

احتمالا تا آخر پاییز بارندگی هایمان به نرمال نزدیک می شود، اما به بالای نرمال نخواهد رسید. با این حال پیش بینی های هواشناسی به ما می گوید بهار خوبی در راه است و بهار می تواند این کمبود بارش هایی را که از سال های گذشته هم متاثر شده تا میزان ای جبران کند.

15 آذر 1401
تعداد: (269)