هوش مصنوعی

هزینه 5.8 میلیارد دلاری آمریکا برای این بمب افکن

بنابر گزار نیویورک تایمز، هواپیماهای XQ-58A Valkyrie قرار است با استفاده از هوش مصنوعی به عنوان یک بال رباتیک در کنار نیروی هوایی آمریکا قرار گیرند.

7 شهریور 1402

اختراع شگفت انگیز دانشمند ایرانی برای اپل، این دستگاه فکر را می خواند، عکس

زومیت نوشت: گواهی حق اختراع تازه، اطلاعات جالبی درباره استفاده از الکترودهای بسیار کوچک در ایرپادهای این شرکت ارائه می دهد.

10 مرداد 1402

هوشمندسازی ساختمان راهکاری برای افزایش ارزش و قیمت ساختمان

هوشمندسازی ساختمان یکی از موارد است که این روزها بیش از پیش از اطرافیان خود می شنویم. پیشرفت بی نظیر تکنولوژی در زمینه های مختلف افراد را ناگزیر کرد تا برای زیست بهتر خود و دیگران، بیشتر به آن بها داده و آن را وارد زندگی خود نمایند.

29 اسفند 1401

آیفون 13 سبز در بازرگانی سیب با شرایط اقساطی موجود شد

رنگ تازه سبز آلپاین برای مدل های Pro آیفون 13 و رنگ سبز برای مدل های استاندارد آیفون 13 معرفی شده و قرار است که به خط تولید این گوشی هوشمند بپیوندد. این گوشی ها از تراشه A15 Bionic استفاده کرده و با همان مشخصات مورد انتظار سری آیفون 13 روانه بازار می شوند. از دوربین...

8 تیر 1401

برای این برنامه هوش مصنوعی چیزی تعریف کنید تا خودش تصورات شما را به تصویر تبدیل کند!

وقتی رمانی می خوانیم یا هنگامی که کسی داستانی برایمان تعریف می نماید یا رخدادی را توضیح می دهد، فکر ما بی درنگ تصاویر آن را می سازد. بعضی ها تصاویر فکری با جزئیات و رنگ و لعاب زیاد تصور می نمایند و بعضی هم تصویرسازی فکری، محوی دارند.

2 تیر 1401

10 کاربرد مهم هوش مصنوعی در بازاریابی؛ آینده همینجاست

با پیشرفت هوش مصنوعی بسکمک از فناوری هایی که متعلق به داستان های علمی - تخیلی دوران نوجوانی مان بودند به واقعیت تبدیل شده اند و حتی به کمک بازاریاب ها آمده اند. ورود هوش مصنوعی بسکمک از حوزه ها را در دنیای امروز تحت تأثیر قرار داده و یکی از این حوزه ها که...

3 آبان 1400

سکوی پردازش زبان فارسی عامیانه بهره برداری شد

سکوی پردازش زبان فارسی عامیانه (محاوره ای)، به عنوان یکی از دستاوردهای مهم پژوهشی، توسعه ای و کاربردی سامانه ذکاوت (ذائقه سنجی کاربران و تحلیل ترافیک) مورد بهره برداری نهاده شد.

10 تیر 1400

رونمایی از سامانه ای برای تشخیص کرونا در 5 ثانیه

در مراسمی با حضور جمعی از دانشجویان، اساتید و پزشکان بیمارستان مسیح دانشوری، پژوهشگاه دانش های بنیادی و دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، پروژه مشترک پژوهشی سامانه تشخیص ai-corona بر پایه هوش مصنوعی روی تصاویرCT رونمایی شد.

5 مرداد 1399

ابررایانه آی بی ام به جنگ کرونا می رود

به گزارش خبرنگاران به نقل از زددی نت، این ابررایانه که در آزمایشگاه ORNL وزارت انرژی آمریکا نصب شده، پیش از این برای انجام محاسبات و برنامه ریزی های پیچیده در حوزه های انرژی، مواد و متالورژی پیشرفته، سلامت انسان و هوش مصنوعی به کار گرفته شده بود.

9 اردیبهشت 1399

سومین رویداد تهران هوشمند برگزار می گردد

به گزارش خبرنگاران به نقل از سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران، روزهای ابتدایی هفته تهران هوشمند از سیزدهم تا پانزدهم آذر 1398 به برگزاری سومین چالش نوآوری تهران هوشمند (هکاتون) اختصاص خواهد داشت.

3 مهر 1398

ارتباط آفلاین با مشتریان به یاری آینه هوشمند

کمپانی چند ملیتی آی بی ام آینه ای هوشمند طراحی نموده است که به یاری ان خرده فروشان می توانند به صورت آفلاین با مشتریان خود ارتباط برقرار نمایند.

17 تیر 1398

بزرگداشت سال جهانی جدول دوره ای عنصرها در ایران آغاز شد

تهران- خبرنگاران- مراسم بزرگداشت سال جهانی جدول دوره ای عنصرها در ایران به همت موزه ملی علوم و فناوری و به مناسبت نام گذاری سال 2019 میلادی به نام سال جهانی جدول دوره ای عنصرها کلید خورد.

17 تیر 1398

وقتی هوش مصنوعی رقیب نقاشان می گردد

اولین نقاشی جهان که با استفاده از الگوریتم هوش مصنوعی به وجود آمده است، در یکی از مشهورترین حراجی های جهان به قیمتی بالا فروخته شد.

18 اسفند 1397