چگونه حالت Do Not Disturb اندروید را فعال و شخصی سازی کنیم؟

به گزارش وبلاگ اندورید، با توجه به اینکه روز به روز وابستگی ما به گوشی های هوشمند بیشتر می گردد، گاهی اوقات فاصله گرفتن از گوشی اهمیت بسیار زیادی پیدا می نماید. در چنین شرایطی بهتر است روند دریافت بیشتر نوتیفیکیشن ها و پیغام ها متوقف گردد تا مثلا اگر مشغول شام خوردن با دوست خود هستید، از آن لحظات لذت بیشتری ببرید. در این شرایط باید از حالت Do Not Disturb گوشی خود استفاده کنید و در ادامه به نحوه فعال کردن و شخصی سازی این قابلیت در اندروید می پردازیم.

چگونه حالت Do Not Disturb اندروید را فعال و شخصی سازی کنیم؟

حالت Do Not Disturb چیست؟

این حالت به زبان ساده به شما اجازه می دهد که برای مدتی از دست نوتیفیکشن ها و تماس ها خلاص شوید. به عنوان مثال اگر مشغول استراحت هستید یا می خواهید بدون حواس پرتی با کسی صحبت کنید، این قابلیت مثمر ثمر واقع می گردد. ضمناً امکان زمان بندی این حالت هم وجود دارد تا هر روز در زمان های معین شده به طور اتوماتیک فعال گردد. برای حالت Do Not Disturb اندروید می توانید بعضی از نوتیفیکشن ها و تماس ها را در بخش استثنا قرار دهید تا جلوی این موارد در تمام شرایط گرفته نگردد. در هر صورت این حالت مزاحم نشوید همانطور که از نامش پیداست، دقیقا همین کار را انجام می دهد.

چگونه از حالت Do Not Disturb اندروید استفاده کنیم؟

برای آغاز کار، باید در بخش تنظیمات گوشی اندرویدی خود راهی قسمت Sound شوید و با کمی اسکرول می توانید بخش Do Not Disturb را پیدا کنید. اگر هم در رابط کاربری گوشی شما Do Not Disturb در این بخش قرار ندارد، بهتر است از بخش جستجو نام آن را وارد کنید.

در این قسمت با گزینه های زیادی برای شخصی سازی آن روبرو هستید تا دقیقا مطابق با احتیاجهای خود آن را تغییر دهید. به صورت پیش فرض، Do Not Disturb اندروید تقریبا تمام نوتیفیکیشن ها به جز آلارم ها و تماس از طرف مخاطبین مورد علاقه شما را مسدود می نماید. بنابراین اگر مسئله ای با این تنظیمات پیش فرض ندارید، فقط کافی است این معینه را فعال کنید.

فعال سازی زمان بندی

همانطور که گفتیم، برای حالت Do Not Disturb اندروید می توانید به راحتی زمان بندی را فعال کنید. در این زمینه بعضی گوشی ها حالت های آماده ای را ارائه می نمایند. به عنوان مثال حالت Sleeping همانطور که از نامش پیداست، برای جلوگیری از ارائه نوتیفیکیشن ها هنگام خوابیدن مورد استفاده قرار می گیرد. بعلاوه می توانیم به حالت Driving یا همان رانندگی هم اشاره کنیم. اما روی هم رفته به راحتی می توانید این قابلیت را شخصی سازی کنید تا در زمان های موردنظر شما، Do Not Disturb فعال گردد.

شخصی سازی محدودیت ها

در زمینه شخصی سازی Do Not Disturb بین گوشی های مختلف تفاوت های زیادی وجود دارد. بنابراین ممکن است گوشی شما در این زمینه امکانات خاصی را ارائه نکند. برای تغییر محدودیت های مربوط به نوتیفیکیشن ها، باید روی گزینه Restrict Notifications یا Notifications ضربه بزنید. در این بخش می توانید انتخاب کنید که صرفا نوتیفیکیشن ها بی صدا شوند یا اینکه از نظر بصری هم با آن ها روبرو نشوید. در کنار این موضوع، باید به امکانات شخصی سازی گسترده تر هم اشاره کنیم.

در قسمت See All Exceptions می توانید نحوه برخورد با نوتیفیکیشن های مربوط به تماس ها، پیامک ها و دیگر موارد این چنینی را به طور گسترده تنظیم کنید. به عنوان مثال می توانید معین کنید به غیر از افراد خاص، زنگ تماس دیگر افراد به صدا در بیاید.

افزودن گزینه Do Not Disturb به منوی تنظیمات سریع

طبیعتا اگر این معینه برای شما اهمیت زیادی دارد، دوست دارید به راحتی و بدون دردسر آن را فعال و غیرفعال کنید. برای این کار کافی است به سمت پایین سوایپ کنید تا منوی تنظیمات سریع پدیدار گردد. سپس با ضربه بر آیکن مداد، می توانید گزینه مربوط به Do Not Disturb را به بخش اصلی بکشانید.

دو اپلیکیشن مفید برای Do Not Disturb

اگر فکر می کنید تنظیمات Do Not Disturb در سیستم عامل اندروید پیچیده هستند، می توانید از بعضی اپلیکیشن های ارائه شده برای این معینه هم استفاده کنید. در این زمینه اپلیکیشن های متعددی وجود دارد ولی در ادامه به دو اپ Auto Do Not Disturb و Gaming Mode می پردازیم.

Auto Do Not Disturb

این اپ طراحی بسیار ساده ای دارد ولی وظیفه اصلی خود را به خوبی انجام می دهد. به طور کلی برای شخصی سازی حالت Do Not Disturb اندروید با این اپ می توانید به راحتی چنین کاری را انجام دهید. بعلاوه باید به امکان ایجاد پروفایل های مختلف اشاره کنیم که برای هرکدام قادر به معین کردن اولویت هستید. بنابراین پروفایل های دارای اولویت بیشتر، پروفایل های دارای اهمیت کمتر را پوشش می دهند. استفاده از این اپ رایگان است ولی می توانید نسخه پولی آن را هم بخرید.

Gaming Mode

همانطور که از نام این اپ پیداست، در وهله اول گیمرها را هدف گرفته است. بنابراین با استفاده از این اپ بدون احتیاج به مراجعه به تنظیمات گوشی، می توانید جلوی نمایش انواع نوتیفیکیشن ها را هنگام اجرای بازی ها بگیرید. این اپ هم رایگان است ولی با پرداخت پول به امکانات بیشتری دسترسی پیدا می کنید.

منبع: Make Use Of

منبع: دیجیکالا مگ

به "چگونه حالت Do Not Disturb اندروید را فعال و شخصی سازی کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه حالت Do Not Disturb اندروید را فعال و شخصی سازی کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید