خرید ارز دیجیتال از صرافی خارجی

به گزارش وبلاگ اندورید، ارزهای دیجیتال هیچ زمانی اینقدر که الان محبوب هستند، محبوب نبوده اند و علاقۀ زیادی که این روزها مردم به خرید ارزهای دیجیتالی چون بیت کوین نشان می دهند، نشانه ای از یک فرایند رو به رشد برای آینده است.

خرید ارز دیجیتال از صرافی خارجی

در ایران نیز همسو با فرایند دنیای محبوبیت ارزهای دیجیتال، با صف مشتاقان این رمزارزها روبرو هستیم. اما البته که داستان برای کاربران ایرانی تاحد زیادی فرق دارد. چرا که بواسطۀ اتفاقاتی که در سال های اخیر در سیاست گذاری های دنیای و با حضور تحریم ها رخ داد، بسیاری از صرافی های خارجی شرایط همکاری با کاربران ایرانی را بسیار سخت و تاحدی ناممکن کردند. این شرایط از آنجایی شروع شد که بسیاری از صرافی های ارز دیجیتال خارجی پروسۀ احراز هویت کاربر را امری ضروری برای ثبت نام در پلتفرم خود قرار دادند و چون انجام این فرایند دیگر با پاسپورت ایرانی امکان پذیر نبود، کاربران ایرانی قادر به احراز هویت نشدند و این به معنی عدم مجاز بودن ایرانیان برای ورود به معاملات ارز دیجیتال تلقی شد.

حال با توجه به اینکه روش های مختلفی برای بدست آوردن ارزهای دیجیتال وجود دارد که شاید مهم ترین آن ها خرید رمزارز از همین صرافی های ارز دیجیتال خارجی باشد، اگر کاربران ایرانی بخواهند از قافله جا نمانند و خرید ارز دیجیتال از صرافی های معتبر خارجی داشته باشند، چه باید بنمایند؟

ماهیت ارزهای دیجیتال و حضور صرافی ها

ورود ارزهای دیجیتال به بازارهای دنیا، با خود موجی از مفاهیم و تعاریف تازه را به همراه آورده اند، از جمله اینکه ماهیت ارز دیجیتال به دو صورت متمرکز و غیرمتمرکز است. بدین صورت که رمزارز درحالت متمرکز، متکی به نقطه ای مرکزی برای کنترل عرضۀ پول است (به عنوان مثال، یک بانک) و در مقابل و در حالت غیرمتمرکز آن، جایی مرکزی برای کنترل عرضۀ آن وجود ندارد و افراد، بدون دخالت یک سازمان مرکزی به داد و ستد می پردازند. اینجا همان جایی است که حضور صرافی های ارز دیجیتال به صورتی برجسته خود را نشان می دهد. صرافی های ارز دیجیتال منطبق با سیستم های آنلاین تجارت رمزارزها، سعی دارند تا تسهیل نمایندۀ بده بستان های اقتصادی این حوزه باشند و خرید آنلاین ارز دیجیتال و فروش این پول نوظهور مدرن را با امنیت بالا و پشتیبانی سریع ممکن سازند و از همین رو، امروزه حضورشان، جزئی جدایی ناپذیر از بازار رمزارزهاست. اما چگونه می توان با این صرافی ها تعامل داشت و خرید رمزارز انجام داد؟ ادامۀ این مقاله برروی این موضوع تمرکز دارد و به خرید ارز دیجیتال از سه صرافی معتبر خارجی می پردازد.

چگونه می توان از یک صرافی خارجی، خرید ارز دیجیتال داشت؟

در میان تعداد زیاد صرافی های ارز دیجیتال خارجی، چندتایی امروزه آنقدر محبوب و معروف شده اند که حتی ما به تماشا روزانۀ نامشان در همه جا عادت نموده ایم و طبعا بسیاری از کاربران، خواستار همکاری و تعامل با آن ها برای تبادلات رمزارزهای خود هستند. نام هایی چون بایننس، کوکوین، و کوین بیس. در ادامه درمورد خرید ارز دیجیتال از این سه صرافی معتبر صحبت خواهیم کرد.

خرید ارز دیجیتال از صرافی بایننس

صرافی بایننس یک پلتفرم است که از نظر حجم معاملات روزانۀ رمزارزهای پایه، بزرگترین در نوع خود در دنیا است. این صرافی در میان تریدرهای ایرانی هم محبوبیت زیادی دارد و هرچند که این صرافی تنها واریز دلار آمریکا به وسیله کاربران را مجاز می داند و پاسپورت ایرانی را نیز در احراز هویت به رسمیت نمی شناسد و به همین علت، کار با آن برای ایرانیان، مشکلاتی را در سال های اخیر ایجاد نموده است، با این حال، همچنان هزاران تریدر ایرانی در این صرافی فعالیت می نمایند و تعداد بیشتری هم خواستار ورود به معاملات آن هستند.

برای کار با پلتفرم این صرافی، اولین نکته ورود به صفحۀ آن استفاده از VPN است. در مرحلۀ بعدی و برای ثبت نام در بایننس، ابتدا وارد وب سایت Binance.com شوید و بر روی دکمه Register کلیک کنید و با واردکردن یک ایمیل معتبر، لینک فعال سازی را دریافت نموده و مراحل ثبت نام خود را نهایی کنید.

حال اگر بخواهید خرید و فروش و یا همان ترید ارز دیجیتال داشته باشید، داستان از بخش Markets شروع می گردد. در واقع این بخش درگاه ورود شما به تراکنش ها در پلتفرم صرافی بایننس است. در اینجا، مارکت های مختلفی برای ارزهای دیجیتالی چون بیت کوین، بایننس کوین و آلت کوین ها وجود دارد که امکان خرید و فروش آن ها را میسر می سازند. در پایین صفحه مارکت هم بخش سفارشات خرید و فروش وجود دارد. نکته مهم در بخش مارکت این است که در اینجا شما برای سفارش خود، مشخص قیمت نخواهید داشت و کار بدین صورت انجام خواهد گرفت که صرافی بایننس برترین قیمت خرید یا فروش را به صورت اتوماتیک برای شما پیدا می نماید و اگر این قیمت مورد تایید شما باشد، می توانید سفارش خرید یا فروش خود را ثبت کنید. به طور مثال اگر در کیف پول خود تتر دارید و می خواهید خرید بیت کوین داشته باشید، کافی است در این بخش، اندازه بیت کوین مورد نظر خود را وارد کنید و بر روی عبارت Buy BTC کلیک کنید. خرید شما به سادگی انجام می گردد.

خرید ارز دیجیتال از صرافی کوکوین

صرافی کوکوین در لیست 10 صرافی پرترافیک دنیا واقع شده است و برخلاف بایننس که قوانین سفت و سختی را در تایید نکردن پاسپورت ایرانی و احراز هویت دارد، در صرافی کوکوین، بدون انجام پروسۀ احراز هویت و در یک محدوده مناسب، امکان انجام سقفی از معاملات و واریز و برداشت رمزارز برای کاربران ایرانی فراهم است.

برای انجام دادن هرگونه معامله در پلتفرم کوکوین هم باید ابتدا حساب اختصاصی خودتان را بسازید. برای این کار کافی است که وارد سایتKucoin شده و گزینه Sign Up را انتخاب کنید؛ سپس فرم ثبت نامی را پر کنید و پس از انجام ثبت نام اولیه و پشت سر گذاشتن عملیات تایید دومرحله ای و انتخاب رمز عبور هفت رقمی و ثبت آدرس ایمیل، شما قادر خواهید بود تا وارد معاملات ارزهای دیجیتال صرافی کوکوین شوید.

در ادامه و پس از ورود به پلتفرم صرافی، در گوشه سمت راست پایین صفحه، نوار مخصوصی وجود دارد که باید رمز معاملاتی خود را در آن وارد کنید؛ این کار باعث می گردد که مقدار امنیت تراکنش و معاملات شما افزایش یابد. با وارد کردن رمز معاملاتی و ورود به بخش معاملات صرافی کوکوین، سفارش های مختلف به صورت اتوماتیک برای شما به نمایش در می آیند و اینجاست که می توانید معامله خود را شروع کنید. شما می توانید در نمودار معاملاتی خود، جفت های معاملاتی مورد نظرتان را اضافه کنید و طبق آن ها به معاملۀ خود ادامه دهید.

خرید ارز دیجیتال از صرافی کوین بیس

برای شروع به کار با صرافی کوین بیس (Coin Base) هم باید ابتدا کارهای ثبت نام را انجام دهید. بدین صورت که وارد سایت www.coinbase.com شوید و روی گزینه Get Started کلیک کنید و اطلاعاتی نظیر نام کاربری، آدرس ایمیل و رمز عبور را وارد نموده و بعد از دریافت ایمیل فعال سازی، شماره تلفن همراه خود را ثبت کنید. البته که در این مرحله انجام فرایند احراز هویت هم از شما خواسته می گردد.

برای خرید ارز دیجیتال از کوین بیس، باید در گوشه راست داشبورد خود در پلتفرم صرافی، روی گزینه Buy/sell کلیک کنید. سپس، در بخش Buy روی رمزارز مورد نظر خود کلیک نموده و اندازه مورد احتیاج جهت خرید را انتخاب کنید. سپس روش پرداخت خود را انتخاب و روی Preveiw Buy کلیک کنید تا جزییات معامله را مشاهده کنید. در مرحله نهایی و در صورت صحیح بودن جزییات معامله، روی گزینه Buy کلیک کنید تا خرید شما نهایی گردد.

منبع: فوت و فن

به "خرید ارز دیجیتال از صرافی خارجی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خرید ارز دیجیتال از صرافی خارجی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید