بهداشت دهان و دندان

آیا خرس ها مثل خرس باغ وحش اصفهان ، انسان ها را می کشند؟، عکس

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از فوت یکی از نگهبانان باغ وحش صفه اصفهان در اثر حمله خرس اطلاع داد

4 فروردین 1402

محافظت هوشمندانه مخوف ترین شکارچی دریا از بچه هایش

زومیت نوشت: به نظر می رسد بزرگ ترین کوسه های جهان، بچه ها خود را در پرورشگاه های اقیانوسی رها می کردند.

19 آذر 1401

رکورددار حضور در جام جهانی؛ همسرم را طلاق دادم تا به جام جهانی برسم!

رکورددار حضور در جام های جهانی از داستان عجیب زندگی اش پرده برداشت.

9 آذر 1401

آیا لبخند مصنوعی شما را شادتر می نماید؟ لبخند بزن، اگرچه قلب پردردی داری!

آیا لبخند ساختگی باعث می گردد احساس شادی بیشتری داشته باشید؟ این سؤال از زمانی که طبیعت شناس مشهور -چارلز داروین- کتابی در این زمینه در سال 1872 منتشر کرد، مورد بحث قرار گرفته است.

1 آبان 1401

آیا آدامس های بدون شکر برای دندان ها مفید هستند؟

طبق تحقیقات نو، احتمالاً آدامس های بدون شکر آن قدرها که فکر می کردید، برای دندان هایتان خوب نیست.

16 مرداد 1401

انسان از چه زمانی تبخال زد؟!

داده های DNA دندان های یک انسان 1500 ساله، منشا باستانی سویه ویروس هرپس را که باعث تبخال می گردد، آشکار نموده است. بر اساس این داده های ژنومی، ویروس هرپس سیمپلکس نوع 1 (HSV-1) که امروزه حدود 3.7 میلیارد نفر در سراسر دنیا را مبتلا می نماید، حدود 5000 سال پیش ظهور نموده...

13 مرداد 1401

کشف یک کانگوروی غول پیکر 50 هزار ساله عجیب!

مدت ها پیش، تقریباً در سرانجام آخرین عصر یخبندان، یک کانگورو غول پیکر عجیب و غریب در جنگل های بارانی کوهستانی گینه نو پرسه می زد. تحقیقات نو دیرینه شناسان نشان می دهد که این کانگوروی 50 هزار ساله ارتباط نزدیکی با کانگورو های استرالیایی نداشته است، بلکه...

1 مرداد 1401

طرز تهیه چای سفید؛ نوشیدنی مقوی و گرم چینی

با طرز تهیه چای سفید، یکی از خوش طعم ترین انواع چای شناخته شده در دنیا بشناسید و با تهیه آن در منزل از خواص بی نظیر آن بهره مند شوید.

31 خرداد 1401

دو نشانه کمبود ویتامین D

عملکرد مطلوب اندام های بدن انسان به وجود سطح کافی از ویتامین D بستگی دارد که می توان این ماده مغذی را به وسیله نوع غذای مصرفی، مکمل ها و قرار گرفتن در معرض نور خورشید تامین کرد.

7 دی 1400

دندان زیبا می خواهید؟ کمتر تخمه بشکنید!

بعضی از عادت ها شاید از نظر ما خیلی مهم نباشند اما به راحتی می توانند به زیبایی و سلامت دندان هایمان صدمه بزنند. شاید شما هم دیده باشید که بعضی خانم ها ناآگاهانه و ناخودآگاه سنجاق سر خود را بین دندان هایشان می گیرند یا بعضی خیاط ها سوزن و بعضی نجارها...

9 مهر 1400

چه زمان باید از دهان شویه استفاده کرد؟

وقتی بلافاصله پس از مسواک زدن از دهان شویه استفاده می کنید، فلور با غلظت پایین ترِ دهان شویه، لایه محافظتی که به وسیله فلوراید با غلظت بالاترِ خمیردندان ایجادشده بود را شسته و از بین می برد.

14 مرداد 1400

طرز تهیه کاپ کیک شکلاتی خوشمزه عالی به 2 روش

کاپ کیک شکلاتی، نوعی کیک فنجانی تک نفره است که بسیاری از بچه ها و جوانان شیفته طعم آن هستند. این نوع کیک خوشمزه را می توان با مغز شکلات و بدون شیر درست کرد یا در تهیه آن از شیر و روغن استفاده کرد.

25 اسفند 1399

راهی برای بازگشت بوها و طعم های خوش به دنیای کرونایی ها

تهران (پانا) - دوران ابتلا به کرونا با تمام علائم و عوارض وحشتناکش در حوزه های تنفسی، گوارشی و ... که بگذرد، تازه علائمی بروز می نماید که نشان می دهد این بیماری نمی خواهد به همین سادگی ها دست از سر میزبانانش بردارد.

14 اسفند 1399

چرا باید چای بنوشیم؟

مصرف چای های مختلف به دلیل وجود خواص گیاهی بی شمار در آنها برای سلامتی مفید است که در این مطلب به معرفی چای سبز، چای سفید و چای اولانگ پرداخته شده است.

11 آذر 1399

مقابله با حمله سگ ها در طبیعت

پیشگیری از حمله صمیمی نشوید

23 مرداد 1399

خبرنگاران درباره میگل سِروانتِس

تهران-خبرنگاران-میگل سِروانتِس یکی از برجسته ترین و مشهورترین نویسندگان جهان به شمار می رود که با خلق شاهکاری به نام دن کیشوت، یکی از بهترین آثار ادبی را از خود بر جای گذاشت. این رمان همه حصارهای جغرافیایی، نژادی، اجتماعی و طبقاتی را درهم شکست و خوانندگان...

29 خرداد 1399

خبرنگاران مرکز جامع سلامت شهر پرندک با حضور وزیر بهداشت بهره برداری شد

ساوه - خبرنگاران - مرکز جامع سلامت شهر پرندک از توابع شهرستان زرندیه روز پنجشنبه با حضور وزیر بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی به بهره برداری رسید.

15 مرداد 1398