آیا خرس ها مثل خرس باغ وحش اصفهان ، انسان ها را می کشند؟، عکس

به گزارش وبلاگ اندورید، مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از فوت یکی از نگهبانان باغ وحش صفه اصفهان در اثر حمله خرس اطلاع داد

آیا خرس ها مثل خرس باغ وحش اصفهان ، انسان ها را می کشند؟، عکس

به گزارش خبرگزاری وبلاگ اندورید، منصور شیشه فروش در اصفهان در ارتباط با حمله یکی از حیوانات باغ وحش صفه اصفهان به نگهبان این مجموعه گفت: طبق روال نگهبانی در باغ وحش صفه حضور داشته که پیش از این با حیوانات ارتباط داشته است.

وی اضافه کرد: بر اساس گزارش شهرداری اصفهان این نگهبان 65 ساله در حال دادن غذا به حیوانات بوده که دو قلاده خرس به وی حمله نموده و موجب فوت او می شوند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به زمان این حادثه بیان کرد: این حادثه در ساعت 8:30 صبح امروز و پیش از بازگشایی باغ وحش برای بازدیدنمایندگان اتفاق افتاده است.

خرس ها آدم خواراند؟

خرس ها می توانند هم مهربان و هم ترسناک ظاهر شوند. آنها در ظاهر شبیه حیواناتی هستند که می توانید آنها را در آغوش بگیرید، اما دندان های تیز بزرگ و چنگال های ضخیمی دارند که می توانند به راحتی همه چیز را پاره نمایند. اما آیا خرس ها انسان ها را می خورند؟

خرس ها معمولاً انسان ها را نمی خورند و معمولاً آنها را شکار نمی نمایند. حقیقت این است که بیشتر حملات خرس کشنده نیستند و به این علت اتفاق نمی افتند که خرس سعی می نماید ما را به عنوان وعده غذایی بعدی خود داشته باشد. به طور میانه، حدود 40 حمله خرس در سال وجود دارد و از این درصد، حدود 14 درصد کشنده است. اگر خرس ها واقعاً انسان ها را شکار می کردند و می خوردند، این تعداد بسیار بیشتر بود.

پاسخ ساده این است که خیر، خرس ها معمولا انسان را نمی خورند. در حالی که درست است که خرس ها همه چیزخوار هستند و گوشت می خورند، اما سعی می نمایند از انسان دور بمانند. انسان ها جزء معمولی رژیم غذایی خرس ها نیستند، بنابراین لزوماً ما را به عنوان یک منبع غذایی مطلوب نمی بینند. با این حال، مانند بسیاری از حیوانات گوشتخوار دیگر که به مقدار کافی بزرگ هستند، خرس ممکن است یک انسان را در یک اقدام ناامیدنماینده از گرسنگی بخورد.

این بدان معنا نیست که باید به سراغ یک خرس وحشی بروید و او را وسوسه کنید. حتی اگر به طور معمول انسان را نخورند، اگر احساس خطر نمایند، باز هم حمله خواهند کرد. به همین علت بهتر است در صورت برخورد با خرس فاصله خود را حفظ کنید.

چرا خرس ها به انسان ها حمله می نمایند؟

خرس ها در پی انسان برای حمله و خوردن نیستند و حتی خرس ها ترجیح می دهند شما از آنها دوری کنید و آنها از شما دوری نمایند. حملات خرس معمولاً برای محافظت از توله ها، فضای آنها یا غذای آنها اتفاق می افتد. خرس ها اغلب از انسان ها می ترسند.

به گفته لین راجرز، دانشمند تحقیقاتی موسسه تحقیقات حیات وحش و بنیانگذار مرکز خرس آمریکای شمالی، تعداد نامتناسبی از حملات خرس ها به انسان ها مربوط به سگ ها است.

معمولا حملات خرس ها به انسان ها زمانی اتفاق می افتد که حیوانات بیمار هستند یا طعمه های طبیعی کمیاب است و این شرایط اغلب باعث می گردد که آنها حمله نمایند و هر چیزی را که بتوانند بکشند بخورند.

227227

منبع: خبرآنلاین

به "آیا خرس ها مثل خرس باغ وحش اصفهان ، انسان ها را می کشند؟، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا خرس ها مثل خرس باغ وحش اصفهان ، انسان ها را می کشند؟، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید