برای این برنامه هوش مصنوعی چیزی تعریف کنید تا خودش تصورات شما را به تصویر تبدیل کند!

به گزارش وبلاگ اندورید، وقتی رمانی می خوانیم یا هنگامی که کسی داستانی برایمان تعریف می نماید یا رخدادی را توضیح می دهد، فکر ما بی درنگ تصاویر آن را می سازد. بعضی ها تصاویر فکری با جزئیات و رنگ و لعاب زیاد تصور می نمایند و بعضی هم تصویرسازی فکری، محوی دارند.

برای این برنامه هوش مصنوعی چیزی تعریف کنید تا خودش تصورات شما را به تصویر تبدیل کند!

اما تصور کنید که برنامه های هوش مصنوعی بتوانند همین کار را بنمایند. با توجه به اینکه این برنامه ها بانک داده عظیمی دارند، می گردد تصور کرد که با آموزش و بهود الگوریتم ها چه پتناسلیی برای تصویرسازی بتوانند پیدا نمایند.

بر اساس خبری که به تازگی منتشر شده، یک برنامه تازه هوش مصنوعی با توانایی خود برای ترسیم تصاویر واقعی و خلاقانه از یک شرح متنی، همه را شگفت زده نموده.

این برنامه DALL-E 2 نام دارد و محصول آزمایشگاه تحقیقاتی OpenAI مستقر در سانفرانسیسکو است. روز چهارشنبه، این آزمایشگاه هوش مصنوعی، از این برنامه رونمایی کرد.

آیا هوش مصنوعی واقعا آینده ویرایش و تصویرسازی خواهد بود؟

اگر به این هوش مصنوعی بگویید کوآلا در حال رفتن به سمت حلقه بازی بسکتبال ، DALL-E 2 این کار را با ایجاد تصویری واقعی از حیوانی که در هوا به سمت حلقه بسکتبال پرواز می نماید، انجام می دهد.

هوش مصنوعی بعلاوه می تواند عکس های موجود را با جایگزین کردن تصاویر داخل آن ویرایش کند. به عنوان مثال، اگر برای عکس سگ گربه ناز را تایپ کنید، DALL-E 2 سگ را به یک بچه گربه تبدیل می نماید.

علاوه بر این، برنامه می تواند به یک تصویر اصلی نگاه کند و تغییرات مختلفی از آن را به همان سبک ایجاد کند.

به وسیله یادگیری عمیق ، DALL-E 2 نه تنها می تواند آنچه را که در داخل یک تصویر است تشخیص دهد، بلکه سعی کند آن را تکرار کند.

شرکت OpenAI اولین نسخه DALL-E را در ژانویه 2021 معرفی کرد. با این حال، نسخه دوم آن، برای ترسیم تصاویر با دقت بیشتر و کیفیت هنری با وضوح بالاتر ارتقا یافته است.

حتی DALL-E 2 می تواند از چیزهایی که از نظر فنی در دنیای واقعی وجود ندارند، عکس بکشد. به عنوان مثال، اگر به آن بگویید میمون مالیات پرداخت می نماید را بکشد، هوش مصنوعی به میزان کافی هوشمند است که چنین صحنه ای را فراوری کند، حتی اگر در طول فرآیند آموزش هرگز با چنین تصویری روبرو نشده باشد.

DALL-E 2 بعلاوه نشان می دهد که هوش مصنوعی قادر به کار خلاقانه است و کارهایش شبیه یک نوع اتوماسیون پیشرفته نیست.

آلتمن -مدیرعامل شرکت- به نکات منفی وارد نشد. اما تجربیات گذشته نشان می دهد که از چنین هوش های مصنوعی می توان برای ایجاد دیپ فیک و فریب مردم هم استفاده کرد.

OpenAI یک مقاله تحقیقاتی با اطلاعات بیشتر در خصوص چگونگی توسعه DALL-E 2 منتشر نموده . بعلاوه یک حساب کاربری اینستاگرام ایجاد نموده است که هنر DALL-E 2 را به نمایش می گذارد.

منبع: پی سی مگ

منبع: یک پزشک

به "برای این برنامه هوش مصنوعی چیزی تعریف کنید تا خودش تصورات شما را به تصویر تبدیل کند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برای این برنامه هوش مصنوعی چیزی تعریف کنید تا خودش تصورات شما را به تصویر تبدیل کند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید