مصالح ساختمانی

مهم ترین نکات چیدمان خانه ستون دار

ستون هایی که درست در وسط فضای داخلی منزل ساخته شده اند جلوه زیبایی ندارند. از این رو اغلب افراد با وجود چنین ستون هایی در فضای منزل خود به مشکل می خورند و نمی دانند با چیدمان خانه ستون دار خود باید چه کار نمایند.

23 تیر 1402

بمب افکن نابودگر هسته ای چگونه دنیا را نجات خواهد داد؟

مهندسان در تلاشند تا راکتور نمک مذاب را که آمریکا در دهه 1970 از استفاده از آن دست کشید، احیا کرده و آن را با منبع بی نهایتی از انرژی بدون کربن، یعنی توریم،در مسیر حل مشکل بحران انرژی زمین، مورد بهره برداری قرار دهند.

28 فروردین 1402

ادامه قطع رابطه با ایران دیگر به مصلحت نیست

دستیار سابق وزیر خارجه مصر با بیان اینکه ادامه قطع رابطه مصر و ایران به صلاح نیست، تاکید کرد: منافع راهبردی قاهره در پس احیای این روابط است که به نفع دو کشور بویژه طرف مصری خواهد بود.

23 اسفند 1401

تعداد ساختمان های ناایمن به 119 مورد رسید، پارک ارم ناایمن نیست

ملکی گفت: از 129 ساختمان ناایمن، 10 ساختمان برای ایمن سازی پای کار آمدند و تعداد این ساختمان ها به 119 مورد رسیده است.

3 آبان 1401

عرضه یک میلیون تن سیمان؛ فردا در بورس کالا

تالار سیمان بورس کالا فردا شنبه 2 بهمن ماه میزبان عرضه یک میلیون و 52 هزار و 134 تن انواع سیمان تیپ یک و دو از سوی 64 شرکت است و عرضه های این هفته 32 هزار و 900 تن بالاتر از هفته قبل است.

12 خرداد 1401

پالاوان، برترین جزیره جهان از دید گردشگران

پالاوان، جزیره ای است رویایی در کشور فیلیپین که اخیرا لقب برترین جزیره در سراسر جهان را کسب نموده است. همراه خبرنگاران باشید.

8 اسفند 1400

ساخت غشای پلیمری جهت شیرین سازی گاز طبیعی و حذف co2 از دودکش کارخانجات صنایع

محققان دانشگاه صنعتی امیرکبیر پیروز به ساخت غشای پلیمری جهت شیرین سازی گاز طبیعی و خالص سازی نیتروژن از گاز دودکش کارخانجات سیمان فولاد، آهن و صنایع پتروشیمی شدند.

2 آذر 1400

هشدار کمبود 50 میلیون مترمکعبی سوخت نیروگاه ها در زمستان

به گزارش خبرنگاران، در سال های گذشته تامین سوخت زمستانی بیشتر با محدود کردن خوراک پتروشیمی ها و البته کاهش گازرسانی به نیروگاه ها انجام می شد و نیروگاه ها هم در فصل سرد سال، به جای گاز از سوخت های مایع شامل گازوئیل و مازوت استفاده می کردند.

17 شهریور 1400

اتوبوس خبرنگاران، اتوبوس کارخانه سیمان بود

خبرنگاران : اتوبوس معاینه فنی داشته است اما به علت آنکه در جهت کوهستانی تردد نموده و مکررا از ترمز استفاده نموده است سیستم ترمز آن دچار مشکل شده بود، ضمن این که راننده از ترمز ثانویه اتوبوس هم استفاده ننموده است.

25 تیر 1400

بیماری آمبولی چیست؟

خبرنگاران | سرویس سلامت - آمبولی ذره ای است که در رگ ها و شریان ها حرکت می نماید. آمبولی از لخته های خونی تشکیل شده است. لخته خون، ترومبوس نامیده شده و به لخته خون متحرک، ترومبوآمبولی گفته می گردد. زمانی که آمبولی در رگ ها حرکت می نماید، به احتمال زیاد، به...

24 اردیبهشت 1400

دیوار هبلکس چیست؟ ویژگی ها، فواید و روش اجرا

امروزه دیوار هبلکس به عنوان یک المان سازنده، آسان و کارآمد در صنعت ساختمان سازی مورد استفاده قرار می گیرد. اگرچه به آن اندازه ای که باید و شاید در بین اهالی این حوزه شناخته شده نمی باشد، ولی این دیوار را باید آینده همه دیوارهای حال حاضر دانست.

18 اسفند 1399

معرفی تعدادی از مشهورترین جاهای دیدنی اطراف شانگهای

شانگهای، شهری عظیم است که بدلیل مملو بودن از تکاپو و جنب و جوش، بین گردشگران محبوبیت بسیار زیادی دارد. اما، اگر شما جز آن دسته از گردشگرانی هستید که از تماشای آسمان خراش ها، جمعیت مردم و رویدادهای پر ازدحام دلزده شده اید، نگران نباشید، چرا که هنوز راه...

14 مرداد 1399