84 طرح راهبردی فراوری بار اول اجرایی شد

به گزارش وبلاگ اندورید به نقل از معاونت علمی و فناوری،تقدیر از دستگاه های پیشگام در استفاده از مصوبه فراوری بار اول اقلام راهبردی با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری برگزار گردید.

84 طرح راهبردی فراوری بار اول اجرایی شد

محمد صادق خیاطیان رئیس مرکز شرکت ها و موسسات دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، در این مراسم گفت: برای پیگیری مصوبه فراوری بار اول، کارگروهی با حضور نمایندگان دستگاه های مختلف در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تاسیس شد.

وی با بیان اینکه ما در حال حاضر در سال سوم پس از تصویب این موسسه قرار داریم، گفت: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری کوشش کرد تا با ابزار فرهنگ سازی دستگاه های مختلف را مجاب کند که از فراوری و بومی سازی اقلامی که نمونه آنها در داخل کشور وجود ندارد، حمایت نمایند.

خیاطیان با اشاره به اهمیت بومی سازی اقلام راهبردی، گفت: در قدم بعدی از دستگاه ها خواسته شد تا نیازهای فناورانه خود را به معاونت اعلام نمایند و با توجه به شناخت ما از توانایی های شرکت های دانش بنیان، شرکت های توانمند به این دستگاه ها معرفی گردید.

به گفته وی، تا کنون 84 طرح در قالب این مصوبه به کارگروه ارائه شده است که از این تعداد 50 طرح در کارگروه مورد تصویب نهاده شد. در میان دستگاه های حاکمیتی به ترتیب وزارت نفت، نیرو و راه، بیشترین عملکرد را در این حوزه داشتند.

وی تاکید نمود: اجرایی شدن این طرح ها، باعث کاهش 30 تا 60 درصدی هزینه ها شده است.

وی اضافه کرد: ارزش طرح های تایید شده به بیش از 36 میلیون دلار می رسد که در صورت موفقیت آن، به ازای هر دلار هزینه کرد در بومی سازی اقلام فناورانه می توان صرفه جویی ارزی سالانه بین 8 تا 17 دلار را متصور بود.

منبع: خبرگزاری مهر

به "84 طرح راهبردی فراوری بار اول اجرایی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "84 طرح راهبردی فراوری بار اول اجرایی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید