معترضان آلبانیایی خواهان تحریم انتخابات و برکناری نخست وزیر شدند

به گزارش وبلاگ اندورید، هزاران معترض آلبانیایی در تظاهراتی گسترده خواهان تحریم انتخابات این کشور و برکناری نخست وزیر شدند.

معترضان آلبانیایی خواهان تحریم انتخابات و برکناری نخست وزیر شدند

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ اندورید، هزاران معترض آلبانی که عمدتا هوادار احزاب مخالف دولت بودند، روز آدینه در حالی که بعضی از آنها ماسکی از چهرۀ ادی راما نخست وزیر آلبانی بر صورت داشتند، مقابل دفتر او جمع شدند.

معترضان پلاکاردهایی همراه داشتند که روی آن ها نوشته شده بود: نه به انتخاباتی که نامزد مخالفی در آن حضور نداشته باشد، ادی راما باید برود.

بیش از چهار ماه از شروع اعتراضات در آلبانی می گذرد و با وجود تداوم ناآرامی ها، ادی راما رهبر حزب سوسیالیست و نخست وزیر کنونی می گوید که مصمم است در تاریخ 30 ژوئن (یکشنبه 9 تیر) انتخابات شهرداری ها را برگزار کند.

ادی راما که از سال 2013 میلادی نخست وزیر آلبانی است و در سال 2017 میلادی برای بار دوم انتخاب شده، اعلام نموده است: انتخابات متعلق به مردم است و هیچ کس نمی تواند این حق اساسیِ مردم و قاعدۀ اساسیِ نظام ما را تضعیف کند.

مخالفان آقای راما که عمدتا احزاب دست راستی این کشور هستند این انتخابات را تحریم و دولت را به تقلب در انتخابات و دیگر انواع سوءاستفاده از قدرت متهم نموده اند.

آقای راما می گوید که مهمترین هدف مخالفان که از نیمۀ ماه فوریه در خیابان ها هستند، متوقف کردن کوشش هایی است که برای عضویت کامل آلبانی در اتحادیه اروپا در حال اجرا است.

او می گوید: این مخالفت ها برای تاثیرگذاریِ منفی بر روند عضویت کامل انجام می گردد تا به اتحادیه اروپا نشان داده گردد که این کشور ثبات ندارد و شایستگی لازم را برای جدی گرفته شدن، ندارد. این برنامۀ آنهاست.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "معترضان آلبانیایی خواهان تحریم انتخابات و برکناری نخست وزیر شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معترضان آلبانیایی خواهان تحریم انتخابات و برکناری نخست وزیر شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید