احتمالاً آمریکا در اردیبهشت سال آینده امتیازات کوچکی به ایران بدهد! خبرنگاران

به گزارش وبلاگ اندورید، این کارشناس مسائل آمریکا گفت: این امتیاز دهی اندک برای تشویق مردم است تا یک دولت همسوتر با سیاست­ های مذاکراتی بایدن در ایران انتخاب نمایند.

احتمالاً آمریکا در اردیبهشت سال آینده امتیازات کوچکی به ایران بدهد! خبرنگاران

سیدمصطفی خوش چشم، کارشناس مسائل آمریکا در تبادل نظر با خبرنگار سیاسی وبلاگ اندورید، در رابطه با این تحلیل که بعضی می گویند دولت آقای بایدن می خواهد مذاکره و امتیاز دهی را به دولت بعدی ایران منتقل کند، گفت: این احتمال وجود دارد با توجه به اینکه دوران انتقال 100 روزه دولت بایدن طول می ­کشد و ضمناً بایدن می­ داند که بایستی در حقیقت ادامه راستا با دولت بعدی در ایران باشد؛ زیرا دولت فعلی چند ماهی بیشتر سرپا نیست.

وی اضافه نمود: آقای بایدن هم تمام پست­ ها را پر نکرده است؛ باید دوران انتقال 100 روزه­ اش تمام گردد تا همه پست­ های خارجه­ اش را پر کند.

از طرفی به دنبال برداشتن تحریم هم نیست؛ اگر می­ خواست تحریم را بردارد، در همان هفته اول هم می ­توانست.

خوش چشم با بیان اینکه آقای بایدن میخواهد ابتدا هر دو دولت آمریکا و ایران جا بیفتند و بعد صحبت ها را شروع کند، اظهار کرد: بنابراین به دنبال این است که نظام ایران انتخابات بعدی را برگزار کند و دولت بعدی جا بیفتد و خود آمریکایی­ ها هم، دولتشان جا بیفتد و بعد ادامه راستا را برود؛ اما تحت هیچ شرایطی تحریم را بر نخواهد داشت مگر اینکه فرمول استراتژی مهار ناکارآمد گردد یا کارایی­ اش کم گردد.

وی ادامه داد: خب با توجه به اینکه خواسته­ های آنها قدرت موشکی و منطقه ­ای جمهوری اسلامی است، پس دولت همسو یا غیر همسو خیلی فرق نمی­ کند، زیرا او می ­داند که این مولفه ­های قدرت جمهوری اسلامی است؛ بنابر این با کلیت نظام باید طرف گردد و هرگونه تصمیمی در این زمینه باید توسط نظام گرفته گردد.

این کارشناس مسائل آمریکا با تاکید بر اینکه امتیاز دهی آمریکایی ها اندک است و برای تشویق مردم به انتخاب دولت همسو با سیاست های آمریکایی ها است، اذعان کرد: مع­ ذالک پیش بینی می ­گردد در اردیبهشت سال آینده ممکن است اندک امتیازات خیلی کوچکی مثل برداشتن تحریم­ های نمادین یا آزاد سازی سهم بسیار کوچکی از پول­ های بلوکه شده ایران و یا فروش نفت به میزانی که الان هم یک میلیون بشکه می­ فروشد، در این حد انجام بدهد؛ این هم برای تشویق مردم است تا یک دولت همسوتر با سیاست­ های مذاکراتی بایدن را انتخاب نمایند اما اقدام عمده نخواهد کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "احتمالاً آمریکا در اردیبهشت سال آینده امتیازات کوچکی به ایران بدهد! خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احتمالاً آمریکا در اردیبهشت سال آینده امتیازات کوچکی به ایران بدهد! خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید