95 هزار تعاونی فعال وجود دارد

به گزارش وبلاگ اندورید، معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: 95 هزار تعاونی فعال در 20 حوزه در سطح کشور فعال است.

95 هزار تعاونی فعال وجود دارد

به گزارش وبلاگ اندورید، نصرالله بازوند در حاشیه راهپیمایی 22 بهمن در جمع وبلاگ اندورید با اشاره اینکه تعاونی ها در توسعه و ایجاد بستر مناسب برای اشتغال مؤثر هستند، اظهار کرد: از ابتدای تشکیل وزارت تعاون بیش از 220 تعاونی در سطح کشور به ثبت رسیده است.

وی افزود: در راستای راهبردهای جدید با آنالیز های اجرا شده تعیین شد که همه این تعاونی ها به صورت فعال نیستند. بازوند افزود: اگر با تجمیع اموال این افراد تعاونی های بزرگ، فراگیر و ملی ایجاد گردد در توزیع اقتصاد در بین اقشار جامعه مؤثر خواهد بود. وی توضیح داد: تعاونی های فراگیر و توسعه عمران در حال پیگیری هستند و در هر شهر یک تعاونی توسعه عمران و فراملی تشکیل شده است. این معاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در امسال در راستای تسهیلات بحث اشتغال 720 هزار میلیارد ریال برای طرح های اشتغال زایی در نظر گرفته شده است. وی ادامه داد: در این زمینه تعاونی ها در اولویت هستند و تسهیلات خوبی به تعاونی ها پرداخت خواهد شد. بازوند در ادامه گفت: حدود سه تا 3.5 میلیون بیکار در سطح کشور وجود دارد و هرساله 1.5 میلیون نفر به این افراد افزوده می گردد و حدود 500 هزار تا یک میلیون نفر سالانه اشتغال ایجاد می گردد. وی یادآور شد: اکنون 14 میلیون نفر در لیست بیمه تأمین اجتماعی هستند که در پنج ساله گذشته این آمار 11 میلیون نفر بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "95 هزار تعاونی فعال وجود دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "95 هزار تعاونی فعال وجود دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید