پرداخت تسهیلات 12درصدی به فعالان گردشگری و صنایع دستی با تنفس 4ماهه

به گزارش وبلاگ اندورید، معاون گردشگری کشور گفت: در بخش گردشگری به ازای هر اشتغال، 160 میلیون ریال تسهیلات 12 درصدی پرداخت می گردد. فعالان حوزه صنایع دستی نیز به ازای هر شغل می توانند 120 میلیون ریال تسهیلات دریافت نمایند.

پرداخت تسهیلات 12درصدی به فعالان گردشگری و صنایع دستی با تنفس 4ماهه

به گزارش خبرنگار وبلاگ اندورید، ولی تیموری در نشستی که عصر دیروز با فعالان گردشگری با موضوع آنالیز مسائل و آسیب های ناشی از بحران شیوع ویروس کرونا و دستیابی به راهکارها و راهکار های اثربخش برای بهبود شرایط گردشگری در شرایط فعلی و پس از بحران در سالن خلیج فارس معاونت گردشگری برگزار گردید، گفت: در صورت امکان فرآیند و سازوکاری را تعریف کنیم تا با همکاران بخش خصوصی جلسات را به شکل ویدئو کنفرانس برگزار کنیم تا استان ها هم بتوانند در این جلسات حضورداشته باشند و از نظرات آن ها بهره مند شویم.

او اضافه نمود: برای دریافت تسهیلات از دولت برای جبران خسارت های ناشی از کرونا در بخش گردشگری بیشتر از همه دستگاه ها پیگیری کردیم، اگر قرار بود دولت امتیازی دهد، گرفتیم. صداها و نیازهای شما در جلسات هیئت دولت به شکل ویژه منعکس کردیم و در نشستی که با حضور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، معاون اول رئیس جمهوری، رئیس بانک مرکزی و نمایندگان فعالان بخش خصوصی برگزار گردید، آسیب ها و زیان های ناشی از ویروس کرونا را در بخش گردشگری مطرح و آنالیز کردیم. جزو 10 رسته هستیم متأسفانه امکانات دولت محدود است.

معاون گردشگری کشور توضیح داد: در پی شیوع ویروس کرونا تمام بخش های مالی کشور متضرر شدند و تعداد کسب وکارهایی که آسیب دیدند، زیاد بود. 35 رسته شغلی معرفی شدند تا بتوانند از حمایت های دولت بهره مند شوند که از این تعداد 10 رسته با توجه به محدودیت های منابعی که دولت داشت برای دریافت تسهیلات انتخاب شدند، از این تعداد، سه رسته مربوط به حوزه گردشگری و صنایع دستی است.

او بیان نمود: این سه رسته شامل مراکز اقامتی، پذیرایی، تفریحی و گردشگری، فعالان این حوزه و کسب وکارهای مرتبط به تشخیص این وزارتخانه تحت عنوان دفاتر خدمات مسافرتی هوایی و گردشگری و رسته دیگر صنایع دستی است.

تیموری اضافه نمود: تا به امروز سه گزارش درباره خسارت هایی که به این سه رسته واردشده است در هیئت دولت مطرح شد و عملکرد خود را در اسفند 98 نسبت به اسفند 97 در اختیار آن ها قراردادیم و در لیست بانک مرکزی برای دریافت تسهیلات قرار گرفتیم.

او توضیح داد: یکی از ویژگی این لیست این است هر یاریی که تا به امروز بخواهد به این بخش انجام گردد، بعدازآن نیز شامل آن خواهد بود. همچنین اقداماتی که تا به امروز صورت گرفته به شکل مکتوب به استان ها اعلام کردیم به بانک ها و دستگاه های اجرایی نیز ابلاغ شده است.

معاون گردشگری کشور بیان نمود: تسهیلاتی که ما درخواست کردیم تحت عنوان صفر درصد و یاری های بلاعوض بود، اما دولت بودجه نداشت و یاری های بلاعوض تنها به وزارت بهداشت برای خرید تجهیزات پزشکی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای پرداخت بیمه بیکاری افرادی بود که ناشی از شیوع این ویروس بیکار شده اند.

او اضافه نمود: این 10 رسته سه گروه بندی شدند گروه یک شامل کسب وکارهایی بود که دولت الزام به تعطیل کردن آن ها داشت که ما جزو این گروه محسوب شدیم، همچنین گروه دوم و سوم نیز به همین شکل طبقه بندی شدند.

تیموری توضیح داد: برای گروه اول که گردشگری نیز شامل آن می گردد به ازای هر اشتغالی که مراکز اقامتی داشتند، 160 میلیون ریال تسهیلات 12 درصد پرداخت می گردد. فعالان حوزه صنایع دستی به ازای هر شغل می توانند 120 میلیون ریال تسهیلات دریافت نمایند.

او اضافه نمود: پرداخت این تسهیلات از نیمه دوم اردیبهشت در بانک ها شروع و تا سرانجام خرداد ادامه دارد و بازپرداخت آن مهر 99 خواهد بود، بنگاه هایی که این وام را اردیبهشت دریافت نمایند تنفس چهارماهه دارند و سایر بنگاه هایی که خرداد از این تسهیلات بهره مند شوند، تنفس سه ماهه داده می گردد. به طورکلی طی دو سال باید تسهیلات دریافتی، پرداخت گردد.

معاون گردشگری کشور بیان نمود: اگر بنگاهی در حال حاضر نخواهد از این تسهیلات استفاده کند می تواند در لیستی که برای تحریک تقاضا در حوزه گردشگری وجود دارد، دریافت تسهیلات 12 درصدی را درخواست کند. درمجموع هر به نکاه یک بارمی تئاند از این تسهیلات بهره مند گردد.

او اضافه نمود: هرچند این مبلغ کافی نیست اما همه کوشش خودمان را برای دریافت تسهیلات انجام دادیم. اگر قرار بوده حمایتی بگردد سعی کردیم، بالاترین حمایت ها از دولت بگیریم.

تیموری توضیح داد: در مرحله دوم از صندوق کارآفرینی امید برای دریافت تسهیلات برای بوم گردی ها درخواست کردیم و قرار است در این رابطه هفته آینده تفاهم نامه چندجانبه امضا گردد.

او از طراحی سفرهای هوشمند اطلاع داد و اضافه نمود: پیشنهادی را در قالب اولیه مطرح کردیم و آن مربوط به سفرهای هوشمند بوده به عنوان مثال اگر قرار است تردد بین استانی شروع و سفرهای کاری انجام گردد اجازه دهیم آژانس ها این کار را انجام دهند و از هتل ها برای اقامت استفاده نمایند.

معاون گردشگری کشور اظهار کرد: فرآیندی را با عنوان پروتکل های بهداشتی سفرهای هوشمند طراحی کردیم تا پس ازآنکه ستاد ملی کرونا سفر کردن را اجازه داد، مردم در سفرهای خود توانند از تأسیسات گردشگری و مراکز اقامتی استفاده نمایند.

در ادامه نماینده جامعه راهنمایان ایران گردی، نماینده انجمن مؤسسات آموزش گردشگری ایران، نماینده جامعه هتلداران ایران، نماینده کانون راهنمایان گردشگری و نماینده جامعه تور گردانان ایران مسائل خود را مطرح کردند و مقرر شد پیشنهادهای عملیاتی، ایده ها و راهکارهای خود را برای مطرح شدن در هیئت دولت به معاونت گردشگری ارائه دهند.

منبع: میراث آریا

به "پرداخت تسهیلات 12درصدی به فعالان گردشگری و صنایع دستی با تنفس 4ماهه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرداخت تسهیلات 12درصدی به فعالان گردشگری و صنایع دستی با تنفس 4ماهه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید