9 نکته درباره چای

به گزارش وبلاگ اندورید، 1- مصرف روزانه 6 قاشق چای خوری چای خشک که معادل حدود 12 لیوان چای است، کاملاً بی ضرر است.2- زنان باردار در مصرف چای باید تعادل را رعایت نمایند. میزان کافئین مصرفی در زنان باردار بهتر است کمتر از 300 میلی گرم معادل با 3 تا 5 لیوان چای باشد.3- زنان شیرده توجه نمایند مصرف کافئین(چای یا قهوه) بیش از میزان باعث اختلال در خواب کودک شیرخوار می گردد.

9 نکته درباره چای

9 نکته درباره چای

1- مصرف روزانه 6 قاشق چای خوری چای خشک که معادل حدود 12 لیوان چای است، کاملاً بی ضرر است.

2- زنان باردار در مصرف چای باید تعادل را رعایت نمایند. مقدار کافئین مصرفی در زنان باردار بهتر است کمتر از 300 میلی گرم معادل با 3 تا 5 لیوان چای باشد.

3- زنان شیرده توجه نمایند مصرف کافئین(چای یا قهوه) بیش از میزان باعث اختلال در خواب کودک شیرخوار می گردد.

4- نوشیدن چای به خصوص در حجم زیاد و غلیظ بلافاصله پس از غذا می تواند مانع جذب آهن غذا به وسیله روده گردد. این موضوع نتیجه ترکیب تانن های چای با املاح فلزی بوده که به صورت ترکیب بزرگ و سنگین و غیرقابل جذب درآمده و دفع می گردند.

5- چای تازه دم دارای حداکثر مقدار کافئین است که در این صورت خاصیت برطرف خستگی آن زیاد است، ولی هرچه چای کهنه تر می گردد، مقدار کافئین آن کم می گردد. این مسأله به این صورت است که در دقایق اول حداکثر مقدار کافئین در آب جوش حل شده و در مراحل بعدی، این کافئین آزاد شده، با تانن ها ترکیب می شوند و از دور خارج می شوند. بنابراین چای مانده یا کهنه دارای حداقل کافئین است.

6- چون گیاه چای سیاه و چای سبز یکی است و فقط در فراوری آنها تفاوت وجود دارد، لذا موارد و خواص این دو نوع چای در بسیاری از موارد مشابه است و در چند مورد با هم تفاوت دارند.

7- امروزه از چای در تهیه شامپوها به علت داشتن ترکیبات تاننی(قابض) که باعث سفت شدن پوست سر می گردد، استفاده می نمایند. بعلاوه چای خشک داروی خوبی به اسم ضد اسهال است. می توان برای کنترل برخی از اسهال ها به مدت 3 روز و هر روز 7 تا 10 گرم چای خشک را پودر نموده و مصرف نمود.

8- رنگ، طعم و بوی چای به مراحل تخمیر و به عمل آوردن آن بستگی دارد ولی برای بازیابی بهتر و رقابت به برخی چای ها عطر و رنگ مصنوعی اضافه می گردد تا ظاهری زیبا و معطر داشته باشند.

9- این که گفته می گردد چای برای افرادی که مشکل قلبی دارند مضر است، صحیح نیست، بلکه این افراد نباید در مصرف چای زیاده روی نمایند، چون کافئین موجود در چای که جسم اصلی آن می باشد جسم محرکی است و مصرف بیش از میزان باعث تحریکات زیادی در این گونه افراد می گردد. لذا مصرف چای کمرنگ و در حد تعادل برای افراد با مسائل قلبی ضرری نداشته و حتی ممکن است به آنها یاری کند.

منبع:کوچه ما، شماره 11

منبع: راسخون

به "9 نکته درباره چای" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "9 نکته درباره چای"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید