چرا احتیاج به پروتئین در زنان حیاتی تر است؟

به گزارش وبلاگ اندورید، هر فرد ورزشکاری می داند که پروتئین نقش مهمی در زندگی او دارد. اما مصرف به اندازه پروتئین برای افرادی که ورزش نمی نمایند به خصوص برای زنان بسیار حائز اهمیت است. اما چرا؟ چرا احتیاج به پروتئین در زنان حیاتی تر است؟ در این مقاله به آنالیز این موضوع خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

چرا احتیاج به پروتئین در زنان حیاتی تر است؟

دلایل احتیاج به پروتئین در زنان

پروتئین زنان را لاغر می نماید

موضوع داغ لاغر کردن با پروتئین، همیشه با کاهش کربوهیدرات همراه است. در واقع مصرف پروتئین بیشتر و کربوهیدرات کم تر باعث کاهش چربی بدن شما می گردد. نتایج تحقیقات اخیر حتی اهمیت این مسئله را دو برابر و تاثیر آن بر زنان را بیشتر نشان می دهد. بنابراین از دلایل مهم احتیاج به پروتئین در زنان، لاغر کردن و کاهش وزن است.

صبحانه پروتئینی سیرتان نگه می دارد

این یک خبر مهم به خصوص برای کسانی است که روز خود را با غلات و سریال آغاز می نمایند. فکر می کنید چرا در طول روز گرسنه می شوید؟ اگر صبحانه از غلات سبوس دار حاوی کربوهیدرات استفاده می کنید، قند خون شما سقوط نموده و باعث می گردد بسیار گرسنه شوید. بنابراین حتما پروتئین را در وعده صبحانه خود قرار دهید تا در طول روز کم تر احساس گرسنگی کنید.

علاوه بر وعده صبحانه، مصرف پروتئین در طول روز هم شما را سیر نگه می دارد و یاری تان می نماید بر گرسنگی غلبه کنید و چربی و کربوهیدرات کم تری مصرف کنید.

کالری بیشتری می سوزانید

هنگامی که رژیم غذایی روزانه تان را از کربوهیدرات دور می کنید و به پروتئین تغییر می دهید، در واقع سوخت و ساز بدن شما به شدت افزایش پیدا می نماید. این موضوع به خاطر این است که بدن شما برای تامین سوخت آغاز به سوختن پروتئین و چربی به جای کربوهیدرات می نماید؛ به این معنی که کالری بیشتری در طول روز می سوزانید و وزن کم می کنید.

باعث تقویت استحکام استخوان می گردد

پوکی استخوان یک مسئله بسیار مهم برای همه زنان است. پروتئین به تقویت استخوان ها و ارتقای سلامت استخوان یاری می نماید. مطالعات اخیر نشان داده اند که پروتئین توانایی بدن شما را برای جذب کلسیم و رشد استخوان ها بالا می برد.

نشانه های پیری را به تعویق می اندازد

یکی از بزرگترین مسائل پیری این است که بدن ما به ناچار توده عضلانی را از بین می برد. با اضافه کردن پروتئین بیشتر به رژیم غذایی و ورزش کردن، توده عضلانی خود را افزایش دهید و سرعت این روند را کاهش دهید.

استرس را کاهش می دهد

استرس مسئله ای است که روی همه تأثیر می گذارد و این تاثیر ممکن است در همه افراد متفاوت باشد. استرس می تواند عملکرد سلول های سالم را از بین ببرد و باعث عدم تعادل هورمون ها گردد؛ به همین دلیل پروتئین یک ماده مغذی خوب است. پروتئین می تواند بدن را در مقابل عواقب ناشی از استرس و حتی موقعیت های استرس زا از شما محافظت کند.

بیشتر بخوانید:

  • نقش پروتئین در افزایش انرژی بدن
  • قدرت پروتئین در ماست ایسلندی

باعث بهبود سلامت پوست می گردد

پوست شما در تمام طول روز تحت حمله مداوم اشعه های خورشید است. پوست دائما آسیب می بیند و خود را ترمیم می نماید. اسید های آمینه ای که پروتئین را تشکیل می دهند، روند این ترمیم را بهبود می بخشند. مطمئن باشید که مقدار کافی پروتئین مصرف می کنید. کرم ضد آفتاب را نباید فراموش کنید.

باعث تقویت موها می گردد

موهای شما به مواد مغذی و مواد معدنی مناسب احتیاج دارد و یکی از مهم ترین مواد مغذی برای مو پروتئین است. اگر از رشد و جنس موهای تان راضی نیستید، پروتئین را در رژیم غذایی تان افزایش دهید تا شگفت زده شوید.

کاله پرو

همان طور که گفتیم مصرف پروتئین به خصوص برای زنان بسیار حائز اهمیت است. کاله پرو با فراوری محصولاتی از قبیل پرو میلک، ماست ایسلندی، شیر برنج و پودینگ پروتئینی در جهت برطرف احتیاج روزانه مردم به این ماده مغذی کوشش می نماید.

پرومیلک

پرومیلک محصولی جدید و خوشمزه در دو طعم وانیلی و کاکائویی است که علاوه بر تمام خواص طبیعی شیر، حاوی 30 گرم پروتئین به ازای هر 250 میلی لیتر و چربی و شکر صفر است. این نوشیدنی یک میان وعده مناسب در طول روز، خصوصا بعد از انجام تمرینات ورزشی به منظور تقویت و رشد عضلات است. علاوه بر آن، نوشیدن پرومیلک قبل از خواب برای بازسازی و ریکاوری عضلات بسیار مناسب است.

ماست ایسلندی

ماست ایسلندی با صفر درصد چربی و پروتئین 3 برابر نسبت به ماست های دیگر نگرانی شما برای مصرف لبنیات از بین می برد. در هر بسته 400 گرمی ماست ایسلندی کاله 36 گرم پروتئین و 0 گرم چربی وجود دارد. از ماست ایسلندی به عنوان یک وعده کامل همراه با میوه تازه یا یک میان وعده مقوی و سرشار از پروتئین در کنار سالاد و حتی منبع اصلی پروتئین به جای صبحانه همراه غلات برشته می توان استفاده کرد.

شیر برنج پروتئینی

در هر 100 گرم شیر برنج پروتئینی کاله، 6 گرم پروتئین، صفر درصد شکر و مقدار اندکی چربی است. شیر برنج پروتئینی در دو طعم عسلی و دارچینی یک میان وعده عالی به خصوص برای ورزشکاران به حساب می آید.

در این مطلب نگاهی داشتیم به احتیاج به پروتئین در خانم ها. اگر شما هم موردی به علت کمبود پروتئین برایتان پیش آمده با ما در میان بگذارید.

منبع: کتاب کاله

به "چرا احتیاج به پروتئین در زنان حیاتی تر است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا احتیاج به پروتئین در زنان حیاتی تر است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید