سه کتاب داستان با حال و هوای ایرانی اسلامی از انتشارات نیستان

به گزارش وبلاگ اندورید، رمان طلوع روز چهارم از فاطمه سلیمانی ازندریانی مجموعه داستان یک بار برابر تیربار از عبدالرزاق پورعاطف و رمان پس از خورشید از معصومه امیرزاده گشویه از تازه های نشر نیستان است.

سه کتاب داستان با حال و هوای ایرانی اسلامی از انتشارات نیستان
  • مجله کتاب و نشر

کتاب طلوع روز چهارم تازه ترین اثر منتشر شده از فاطمه سلیمانی ازندریانی اثری است داستانی که به شرح ماجرای شکافته شدن دیوار کعبه برای ورود مادر حضرت علی (ع) به درون آن در زمان تولد امیرالمومنین و در ادامه حضور چهار بانوی پاکدامن آسمانی بر بالین او برای یاری به این ولادت آسمانی می پردازد.

اصل داستان درباره چهار بانوی آسمانی یعنی هاجر، یوکابد، آسیه و مریم است. برای اینکه این حضرات وارد یک رمان بشوند، احتیاج داشتند که در یک فضای مشترک قرار بگیرند؛ این فضای مشترک هم می توانست زمان تولد حضرت فاطمه سلام الله علیها یا حضرت علی علیه السلام باشد؛ که درباره تولد حضرت فاطمه (س) و آن فضا قبلا کتابی نوشته شده بود و چون هیچ داستان خوبی درباره تولد حضرت علی(ع) و اتفاقی که در آن لحظه افتاده؛ نداشتیم، تصمیم گرفتم همه این ها را وارد این فضا و روایت کنم.

داستان از جایی آغاز می گردد که فاطمه بنت اسد دور خانه کعبه می چرخد، بعد دیوار کعبه شکاف می خورد و وارد کعبه می گردد و این چهار زن یعنی هاجر، یوکابد، آسیه و مریم به استقبال او می آیند و بعد در تمام فصل ها داستان این طور پیش می رود که اتفاقاتی در درون کعبه حادث می گردد، حرف هایی بین این خانم ها رد و بدل می گردد و هر کدام از این گفت وگوها باعث می گردد که یکی از این خانم ها بخشی از زندگی خود را تعریف نمایند که پایان این تکه های پازل کنار هم جمع می گردد و یک پازل کامل را از زندگی هر کدام از این چهار زن را تشکیل می دهد.

طلوع روز چهارم در مجموع بیست وسه فصل است که در 316 صفحه، با شمارگان 1200 نسخه و بهای 45000 تومان از طرف انتشارات کتاب نیستان منتشر شده است.

مجموعه داستان یک بار برابر تیربار هفت داستان کوتاه از عبدالرزاق پورعاطف است. نویسنده و روزنامه نگار جوان این روزهای ادبیات ایران که این مجموعه دومین اثر داستانی وی به شمار می رود.پورعاطف در داستان های کوتاهش در این کتاب به دنبال تلفیقی از حماسه و رگه های روشن ولو کمرنگ از انسانیت در مقابل سیاه های ناشی از جنگ است.

داستان های پورعاطف در این مجموعه با لحنی بسیار ساده و در عین حال سرضرب، پر کشش و تعلیق و داستانی و حس برانگیز نوشته شده است. از شرح زوائد و حواشی در این داستان ها به شدت پرهیز شده است. سعی نویسنده بر آن بوده است تا با عبارات کوتاه و گاه با استفاده از رگه های کم رنگ طنز از دل آنچه از جنگ به گوشش رسیده است داستانی روایت کند که با وجود رخدادن در دل جبهه، برای مخاطب امروز عصر دیجیتال حرفی برای زدن دارد.

کتاب نیستان مجموعه داستان یک بار برابر تیربار را با قیمت 11000 تومان و در 80 صفحه منتشر نموده است.

رمان پس از خورشید نیز داستان عاشقانه ای را روایت می نماید که مربوط به حوادث سیاسی پیش از انقلاب اسلامی است و بر اثر درگیری های سیاسی راستا زندگی شخصیت های داستان تغییر می نماید.

بخشی از این کتاب مربوط به مهارت های زندگی است و همینطور ، بخش زیادی از فرهنگ بومی استان هرمزگان از جمله سنت ها و رسوم در کنار اصطلاحات بومی انعکاس داده است، و به صورت تلویحی و پنهانی به زندگی افرادی که در شکل گیری انقلاب نقش آفرینی کردند نیز اشاره شده است. این کتاب نیز در 236 صفحه با قیمت 40000تومان توسط نشر نیستان روانه بازار شده است .

منبع: همشهری آنلاین

به "سه کتاب داستان با حال و هوای ایرانی اسلامی از انتشارات نیستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سه کتاب داستان با حال و هوای ایرانی اسلامی از انتشارات نیستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید