خبرنگاران پزشکیان: حمایت از حوزه گردشگری اولویت پساکرونا است

به گزارش وبلاگ اندورید، تبریز- خبرنگاران- نایب رییس مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر با اشاره به اینکه پس از شیوع کرونا در ایران حوزه گردشگری جزو نخستین بخش هایی است که آسیب دید، گفت: حمایت از حوزه گردشگری اولویت ما در دوران پساکرونا است.

خبرنگاران پزشکیان: حمایت از حوزه گردشگری اولویت پساکرونا است

به گزارش وبلاگ اندورید، مسعود پزشکیان روز پنجشنبه در دیدار مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی در تبریز با وی، تاکید کرد: پیگیری شرایط و حمایت از فعالان حوزه گردشگری و صنایع دستی نیز در اولویت کاری مجلس شورای اسلامی قرار گرفته است.

وی همچنین با پیگیری شرایط فعالان حوزه گردشگری و صنایع دستی، افزود: تقویت و حمایت از این حوزه گردشگری مورد توجه مجلس شورای اسلامی و دولت در دوران پسا کرونا است.

پزشکیان ادامه داد: فعالان حوزه گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی از جمله فعالان این عرصه هستند که از نخستین روزهای این بحران، برای مقابله با این ویروس تلاش خود را آغاز کردند، بر این اساس با هدف بررسی دقیق تر شرایط کنونی فعالان گردشگری و صنایع دستی، با هماهنگی اداره کل میراث فرهنگی استان در روزهای آینده با مسوولان انجمن های صنفی و حرفه ای دیدار و گفت و گو خواهم کرد.

خسارت 300 میلیارد تومانی حوزه گردشگری آذربایجان شرقی به علت شیوع کرونا

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی نیز در این دیدار حجم خسارات وارده به حوزه گردشگری استان را نزدیک به 300 میلیارد تومان گفت و گفت: با توجه به اینکه آغاز شرایط بحرانی کرونا با آغاز تعطیلات نوروزی و اوج سفرها همزمان شد بر این اساس فعالان این حوزه نظیر آژانس های مسافرتی، هتل داران و راهنمایان گردشگری، واحدهای پذیرایی و فعالان صنایع دستی با شرایط سخت اقتصادی روبرو شده اند.

احمد حمزه زاده به شرایط فعالان حوزه گردشگری و صنایع دستی استان به دنبال بحران کرونا اشاره کرد و گفت: آذربایجان شرقی دارای یکهزار واحد فعال در حوزه گردشگری و 13 هزار هنرمند فعال صنایع دستی دارای پروانه فعالیت رسمی است که متاسفانه در شرایط بحرانی کنونی، با حجم بزرگی از خسارات و زیان های اقتصادی روبرو هستند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی در ادامه رسیدگی و بررسی شرایط فعالان گردشگری و صنایع دستی استان در مجلس شورای اسلامی را خواستار شد و اظهار کرد: اداره کل میراث فرهنگی استان در تلاش است تا با تعامل مستمر خود تسهیلات حمایتی ویژه ای را برای فعالان این عرصه فراهم کند، بر این اساس حمایت مجلس شورای اسلامی نیز بسیار راهگشا و موثر خواهد بود تا با فراهم سازی یارانه ای مکمل و اختصاص وام های کم بهره درصدد جبران وضع بحرانی در گردشگری برآییم.

به گزارش وبلاگ اندورید، آذربایجان شرقی با داشتن افزون بر یکهزار و 800 اثر ثبت شده ملی در حوزه میراث فرهنگی و جاذبه های خاص گردشگری در کنار بازار تاریخی تبریز و ثبت شده در فهرست یونسکو، در رده 5 استان نخست ایران به لحاظ برخورداری از ظرفیت های صنعت گردشگری و میراث فرهنگی و یکی از گردشگرپذیرترین استان ها برای جذب گردشگران خارجی است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران پزشکیان: حمایت از حوزه گردشگری اولویت پساکرونا است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران پزشکیان: حمایت از حوزه گردشگری اولویت پساکرونا است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید