صنایع دستی بانوان هرمزگانی در سودای یکه تازی در بازارهای جهانی

به گزارش وبلاگ اندورید، خبرنگاران : فرحناز علوی رئیس کانون زنان بازرگان اتاق بازرگانی استان هرمزگان در گفتگو با خبرنگار خبرنگاران ضمن بیان این مطلب که از بانوان فعال در زمینه صادرات و واردات، حمل و نقل، کشاورزی، گردشگری، صنایع دستی حمایت می کنیم شرح داد: با تجربیات هیات مدیره کانون که برای رضای خدا و بدون چشمداشت مالی فعالیت مستمر و کارگشایی دارند، زنان فعال را ساماندهی کرده ایم و برای حمایت از اعضاء در زمینه های مختلف اعم از بازاریابی، تهیه غرفه در نمایشگاه های داخلی و بین المللی و … تمام تلاش خود را به کار بسته ایم.

صنایع دستی بانوان هرمزگانی در سودای یکه تازی در بازارهای جهانی

علی جمشید پور، خبرنگار وبلاگ اندورید : شاید تنها در خارج از این کره خاکی رنگ هایی شادتر از این غرفه را ببینید. رنگ های شاد و مجذوب کنندهی که ناخود آگاه لبخند بر لبتان می آورد، کودک درونتان را برای بروز احساسات قلقلک می دهد و کاری با حال دلتان می کند کارستان.این جا غرفه زنان بندر در فرهنگ ایران زمین است. بندر که می گویم منظورم همان بندر عباس است.این جا غرفه ای است که برای زیبایی محسور کننده و رنگ های شاد و زندگی بخش لباس ها و صنایع دستی شان به آن جذب می شوید.

فرحناز علوی رئیس کانون زنان بازرگان اتاق بازرگانی استان هرمزگان در مصاحبه با خبرنگار توریسم ضمن بیان این مطلب که از بانوان فعال در زمینه صادرات و واردات، حمل و نقل، کشاورزی، گردشگری، صنایع دستی و … حمایت می کنیم شرح داد: با تجربیات هیات مدیره کانون که برای رضای خدا و بدون چشمداشت اقتصادی فعالیت مستمر و کارگشایی دارند، زنان فعال را ساماندهی کرده ایم و برای حمایت از اعضاء در زمینه های مختلف اعم از بازاریابی، تهیه غرفه در نمایشگاه های داخلی و بین المللی و … تمام تلاش خود را به کار بسته ایم.

وی با اشاره به این موضوع که غرفه بانوان فعال در حوزه گردشگری و صنایع دستی در نمایشگاه فرهنگ ایران زمین را در راستای حمایت از این قشر زحمتکش هنرمند راه اندازی کردیم، افزود: با شرایط نا به سامان اقتصادی و مسائل معیشتی که گریبان مردم را گرفته در نظر داریم تا با معرفی صنایع دستی این عزیزان در جذب مشتریان و سرمایه گذاران خارجی پیروز تر عمل کنیم. لذا در جهت به وجود آمدن بازار صنایع دستی در خارج از کشور اقدام به برپایی غرفه کانون زنان بازرگان اتاق بازرگانی استان هرمزگان کردیم که به لطف خدا بتوانیم در این امر پیروز ظاهر شویم.

علوی ضمن انتقاد به نحوه عملکرد تیم های تبلیغاتی که در این رویداد فرهنگی و گردشگری حضور داشتند شرح داد: از نخستین روز نمایشگاه و حتی افتتاحیه، عکس ها و خبرهای زیادی از بازدید مسئولین و سفرای چندین کشور از غرفه های دایر در این رویداد تهیه و منتشر شد اما متأسفانه نسبت به غرفه ما با اینکه همگان از هنر دست بانوان کانون تعریف و تمجید می کردند کم لطفی صورت گرفت.

رئیس کانون زنان بازرگان اتاق بازرگانی استان هرمزگان در پایان ضمن تشکر از پوشش خبری سایت توریسم، گفت: خوشحالیم که صدای ما را به گوش مسئولین می رسانید تا شاید گره از کار بانوانی که با هزار امید و آرزو ساعت ها برای به دست آوردن نان حلال تلاش می کنند، باز شود.

آرزوهای دختر حنایی

سارا خانم دختر 14 ساله ای است که همراه با مادرش در این نمایشگاه و در غرفه کانون زنان بازرگان اتاق بازرگانی استان هرمزگان شرکت کرده است.

او هنرش ایجاد نقش و نگارهای زیبا و مجذوب کننده با حنا بر روی دست مشتاقان این سبک است. سارا از نحوه آشنایی اش با این هنر، گفت: به واسطه خاله ام با این هنر آشنا شده و رفته رفته با تمرین پیروز شدم بر ترسیم نقش و نگار با حنا تسلط پیدا کنم.

دختر هنرمند بندری در رابطه با برنامه های آینده اش بیان نمود: به رشته گرافیک علاقه دارم و می خواهم در آینده گرافیست شوم. سارا در پایان از مادر، خاله و زندایی اش تشکر ویژه ای کرد و ابراز امیدواری کرد که با حمایت هایی که از کانون زنان اتاق بازرگانی هرمزگان می شود بتوانیم به آینده ای روشن دل خوش کنیم.

منبع: توریسم آنلاین

به "صنایع دستی بانوان هرمزگانی در سودای یکه تازی در بازارهای جهانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صنایع دستی بانوان هرمزگانی در سودای یکه تازی در بازارهای جهانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید