جهت دسترسی به پروژه هتل بام کرمان باید همگن با طبیعت باشد

به گزارش وبلاگ اندورید، ایسنا/ براساس سخنان مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان، جهت دسترسی به پروژه هتل بام کرمان باید همگن با طبیعت باشد.

جهت دسترسی به پروژه هتل بام کرمان باید همگن با طبیعت باشد

داستان چیست؟

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان پیرامون راستا دسترسی به پروژه هتل بام کرمان باید همگن با طبیعت باشد، اعلام کرد: انتظار داریم روزی صندلی گردشگری در کلان استان کرمان بصورت صندلی ویژه تعریف گردد و بتوانیم به دستاوردهایی که انتظار داریم در این بخش به آنها برسیم، دست پیدا کنیم.

وی از چشم انداز کرمان 1400 سخن به میان آورد و توضیح داد: از یک سال گذشته پروژه های هدف حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تعیین شده و می دانیم در باغ موزه هرندی، باغ شاهزاده، بازار قلعه محمود قرار است چه اتفاقی بیفتد.

در سال 1400 اتفاقات خوبی در حوزه میراث فرهنگی استان کرمان رخ خواهد داد

فعالی ادامه داد: مشاورین تمامی پروژه های میراث فرهنگی استان تعیین شده و کار مطالعاتی در دست انجام است و منابع اعتباری برای بعضی پروژه ها تعیین و کار آغاز شده و پیش بینی می کنیم در سال 1400 اتفاقات خوبی در حوزه میراث فرهنگی استان کرمان رخ دهد.

این مقام مسئول اضافه کرد: با همت همه در سطح استانی و شهرستان ها پروژه های میراث فرهنگی را به صورت مشارکتی پیش ببریم و همه دستگاه های اجرایی همچون شهرداری، میراث فرهنگی، اوقاف، بحش خصوصی، جوامع صنوف پای کار آمده اند و امیدواریم بتوانیم ساماندهی مناسبی در بخشهای مختلف انجام بدهیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان توانمندسازی محیط را یکی از مهمترین شاخصه های گردشگری دانست و اعلام کرد: اگر محیط توانمند گردد، قابلیت ارائه خدمات را به گردشگران پیدا می نماید بنابراین باید محیط توانمند گردد و به همین دلیل بطور مثال بازار قلعه محمود برای ارائه خدمات مطلوب به گردشگران مرکز استان باید توانمند گردد.

وی با اشاره به اقدامات دیگر سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان برای آمادگی استان برای استقبال از سال 1400 اظهار کرد: ساماندهی موزه های استان یکی دیگر از کارهای در دست اقدام است ضمن آنکه در بحث سرمایه گذاری در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری استان پروژه های خوبی کلید زده شده است اما کرونا مقداری نگرانی برای سرمایه گذاران در بخش گردشگری بوجود آورده که طبق رصدهای ما شاید سرعت کار آنها کمی نماید شده باشد، ولی کار متوقف نشده است.

افتتاح کاروانسرای وکیل کرمان در دهه فجر سال جاری

فعالی با نوید این خبر که پروژه های سرمایه گذاری خوبی برای سال جاری و سال 1400 در استان کرمان داریم، اعلام کرد: بحث احیا و بازسازی کاروانسرای وکیل کرمان هم اکنون در دست اجرا می باشد و امیدواریم دهه فجر سال جاری این کاروانسرا افتتاح و به یکی از بهترین بوتیک هتلهای کشور تبدیل گردد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان در بخشی دیگری از صحبتهای خود به حضور تعیین های مالی در حوزه گردشگری اشاره نمود و گفت: بعضی از تعیین های مالی فعالیت های خود را در بخش گردشگری آغاز نموده اند و طبق مسئولیت اجتماعی که داشتند، کارهای این حوزه را به قوت دنبال می نمایند.

این مقام مسئول ادامه داد: میراث فرهنگی همیشه بدنبال یاری به سرمایه گذاران است و در چارچوب قوانین و مقررات کارها را پیش می برد. هیچ قصدی و نیتی برای توقف کارها در حوزه میراث فرهنگی نیست، شاید حساسیت ها در بخش میراث فرهنگی زیاد باشد اما قصد توقف کاری را نداریم.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود به تبیین تاثیرات کرونا در حوزه سرمایه گذاری گردشگری پرداخت و با بیان این مطلب که صنعت گردشگری استان بیشترین آسیب را از کرونا دیده، اظهار کرد: گردشگری بواسطه رسالت و ماموریتی که دارد، نمی تواند محصولاتش را انبار کند و وقتی فصل پیک سفر را در نوروز از دست دادیم دیگر تا سال بعد این میزان خسارت جبران نشده و دیگر به دست نخواهد آمد.

کرونا 253 نفر را در بخش هتلینگ کرمان بیکار کرد

فعالی با اشاره به آخرین آمار آسیب کرونا به حوزه گردشگری استان کرمان توضیح داد: تعداد شاغلین در بخش هتلینگ استان کرمان تا قبل از شیوع ویروس کرونا 910 نفر بوده که پس از آغاز کرونا و تا به امروز از این تعداد، 253 نفر تعدیل شده اند این در حالی است که این نیروها، نیروهایی آموزش دیده و دارای چندین سال سابقه کار بودند بنابراین حدود 38.5 درصد از نیروهای متخصص در بخش هتلهای استان پس از کرونا تعدیل شده اند که بسیار نارحت نماینده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر 71 واحد فعال و 13 واحد غیرفعال در بخش هتلینگ استان کرمان داریم و متاسفانه زمان دقیقی برای حل مشکل کرونا و تاثیرات آن بر گردشگری تعیین نیست و حتی اگر کرونا تمام گردد باز هم مردم همچنان حساس خواهند بود و ممکن است تا مدتها پس از کرونا نیز کمتر از هتل و مکانهای اقامتی استفاده نمایند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان با بیان اینکه وظیفه داریم شرایط را مهیا و محیط را مناسب کنیم، اظهار کرد: اکنون تاکید بر این موضوع بود که واحدهای گردشگری استان تعطیل نگردد اما نظارت بهتری بر آنها صورت بگیرد که در این راستا 35 ناظر در سطح استان شبانه روز بر تاسیسات گردشگری نظارت می نمایند.

وی اعلام کرد: قبل از کرونا با توجه به برنامه هایی که برای بخش گردشگری استان کرمان تعریف نموده بودیم، انتظار داشتیم خیز قابل توجه ای از حضور گردشگران را در سال 99 داشته باشیم و به عبارتی خیلی به سال 99 امیدوار بودیم اما کرونا ما را محدود کرد و انشاءالله با کم شدن شر کرونا بتوانیم شرایط ویژه ای را برای سال 1400 در کرمان داشته باشیم.

پروژه هتل بام کرمان به واسطه ارتفاع زیادی که دارد، باید بازنگری گردد

فعالی با اشاره به ثبت ملی قلعه شیوشگان و ساخت هتل در مجاورت این بنا مطرح کرد: برای ثبت ملی قلعه شیوشگان از قبل اقداماتی شده بود و پرونده آن آماده و به مرکز فرستاده شده بود که در نهایت این بنای تاریخی کرمان ثبت ملی شد ولی در کنار ثبت تاریخی، مجوزی صادر شده که منافاتی با ثبت اثر و پروژه ای که در راستا و چهارچوب قانون و مقررات اجرا گردد، ندارد.

وی با بیان این مطلب که باید به مطالبه گری ها پاسخ درست، منطقی، به دور از تنش ها و احساسات بدهیم، اظهار کرد: موضوع مجموعه شیوشگان و هتلی که در آنجا طراحی شده است یکبار در شورای عالی میراث فرهنگی مطرح و رد شده بود و مقرر شده بود پروژه هتل به واسطه ارتفاع زیادی که دارد بازنگری گردد و پیشنهاد شده بود پروژه همگن با طبیعت باشد که پیشنهاد باید در قالب خاص ارائه گردد تا به محیط پیرامونی آسیبی نرساند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان با اشاره به اینکه هر پروژه ای موافق و مخالفانی دارد اما باید با نگاه کارشناسی، آنالیز می گردد، اضافه کرد: در سطح وزارتحانه تاکید شد راستا دسترسی به پروژه هتل بام کرمان باید بازسازی، بازسازی و همگن با طبیعت باشد و انتظار داریم این برنامه ها هم زمان و همگام باهم پیش بروند. قلعه تاریخی در صندلی خود، فعالیت مالی متناسب با شرایط و محیط در صندلی خود و راه دسترسی نیز باید در شرایط خود باشد و هیچ کدام از این موارد نمی توانند همدیگر را نفی بنمایند.

وی درباره نامه دادستان به وی پیرامون این پروژه نیز گفت: در پاسخ به نامه دادستان به دور از احساسات، آنچه را که در واقعیت است را پاسخ خواهیم داد و دنبال نتیجه مطلوب هستیم.

مالزی و ترکیه، مقاصد هدف استان برای برقرار پرواز

فعالی درباره بن بست هوایی استان کرمان مطرح کرد: مذاکراتی با مسئولین شرکت هواپیمایی ماهان داشتیم و تلاشهای زیادی در این زمینه در حال اجرا بود که متاسفانه کرونا شیوع پیدا کرد و تا حدودی این مذاکرات به وقفه افتاد اما دوباره حتما این موضوع را پیگیری خواهیم کرد، زیرا یکی از زمینه های توسعه گردشگری استان وجود پروازهای خارجی است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان اعلام کرد: باید کشورهای هدف را تعیین کنیم و بدنبال شناسایی بازارهای هدف هستیم که این بازارها می تواند ترکیه، مالزی، شهرهای خواهرخوانده کرمان و کشورهای همسایه و منطقه باشند.

منبع: همگردی

به "جهت دسترسی به پروژه هتل بام کرمان باید همگن با طبیعت باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جهت دسترسی به پروژه هتل بام کرمان باید همگن با طبیعت باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید