خبرنگاران بانک: کالاهای جدید به فهرست ثبت سفارش در مناطق آزاد اضافه می گردد

به گزارش وبلاگ اندورید، تهران - خبرنگاران - دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه مالی اظهار داشت که به زودی کالاهای جدیدی به فهرست کالاهای قابل ثبت سفارش در مناطق آزاد اضافه خواهد شد.

خبرنگاران بانک: کالاهای جدید به فهرست ثبت سفارش در مناطق آزاد اضافه می گردد

مرتضی بانک امروز سه شنبه در حاشیه نشست مشترک وزارت صنعت، معدن و تجارت و مناطق آزاد و ویژه مالی، در جمع وبلاگ اندورید گفت: در این نشست، درباره فهرست کالاهای وارداتی در مناطق آزاد مذاکراتی انجام شد.

وی ادامه داد: هم اکنون ثبت سفارش سه هزار قلم کالا در مناطق آزاد و ویژه مالی آزاد است.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد شرح داد: تاکنون در جلساتی متعدد، ارتقای سهم فراوری در مناطق آزاد مورد توجه نهاده شد.

بانک گفت: توجه به قوانین و مقررات موجود از مسائل مهم ورود کالاهای اولیه و فراوری در مناطق آزاد به شمار می رود.

وی در ارتباط با صادرات کالا از مناطق آزاد و ویژه مالی گفت: برای تسریع در این امر، توافق هایی برای کسب مجوزها و پروانه های مورد احتیاج وزارت صنعت، معدن و تجارت صورت گرفته است.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه مالی در پاسخ به سوال خبرنگار وبلاگ اندورید درباره میزان صادرات مناطق آزاد و ویژه در سال گذشته پاسخ داد: در سال 96 حدود یک میلیارد و 50 میلیون دلار از مناطق آزاد و حدود 18.5 میلیارد دلار از مناطق ویژه صادرات داشتیم. یعنی چیزی حدود 20 میلیارد دلار صادرات از مناطق آزاد و ویژه انجام شد و در مقابل واردات سال 96 حدود 8 میلیارد دلار بود.

وی درباره آمار سال 97 شرح داد: تصورمان این بود که سیاست های جدید برای صادرات موانع ایجاد کند که درباره صادرات مناطق آزاد این اتفاق نیفتاد. صادرات 97 مناطق ویژه حدود 16 میلیارد و 800 میلیون دلار و جمع صادرات مناطق آزاد و مناطق ویژه حدود 18.5 میلیارد دلار بود.

بانک در پاسخ به سوال دیگر وبلاگ اندورید درباره میزان سرمایه گذاری در این مناطق توضیح داد: سرمایه گذاری داخلی سال 97 نسبت به 96 حدود 60 درصد افزایش داشته و از از حدود 4 هزار و 800 میلیارد تومان به 6 هزار و 500 میلیارد تومان رسیده است. دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه مالی با بیان اینکه سرمایه گذاری خارجی در سال 97 حدود 30 درصد کاهش یافته است، اضافه کرد: به دلیل شرایط تحریم سرمایه گذاری خارجی مناطق آزاد در سال 97 به 650 میلیون دلار رسید که رقم آن در سال 96 حدوداً یک میلیارد دلار بود.

رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز در ارتباط با این نشست شرح داد: رفع کردن مسائل فراوری به وسیله تامین قطعات و مواد اولیه و همچنین تقویت فراوری در مناطق آزاد - به طوری که در مناطق آزاد گسترش یافته و از همان نقطه صادر گردد - در این نشست مورد توجه نهاده شد.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران بانک: کالاهای جدید به فهرست ثبت سفارش در مناطق آزاد اضافه می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران بانک: کالاهای جدید به فهرست ثبت سفارش در مناطق آزاد اضافه می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید