خبرنگاران اساسی ترین ماموریت پارک علم و فناوری کرمانشاه مانع زدایی است

به گزارش وبلاگ اندورید، کرمانشاه - خبرنگاران - رییس پارک علم و فناوری کرمانشاه، پشتیبانی و مانع زدایی را سیاست اصلی و یکی از اساسی ترین ماموریت های پارک علم و فناوری برشمرد و گفت: پارک علم و فناوری بعد از جذب شرکت ها و در راستا تجاری سازی محصولات آنها به طور سیستماتیک به دنبال رایزنی برای حذف موانع پیش رو است.

خبرنگاران اساسی ترین ماموریت پارک علم و فناوری کرمانشاه مانع زدایی است

سیامک آزادی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار وبلاگ اندورید؛ شعار سال 1400 را بخشی از وظایف پارک های علم و فناوری دانست و اضافه نمود : پارک ها باید سال جدید در همه مراحل تجاری سازی شرکت ها، صدور مجوزها و ارائه تسهیلات به موقع در کنار شرکت ها باشند و برای حل مسائل آنها چاره اندیشی نمایند.

وی درخصوص عملکرد پارک علم و فناوری کرمانشاه در سال 99 از ایجاد و توسعه کسب و کارهای فناورانه به عنوان یکی از مهمترین ماموریت های این مرکز یاد کرد و گفت: در این سال 316 ایده و درخواست به مجموعه پارک علم و فناوری ارائه گشت که از این تعداد با 102 مورد موافقت شد.

آزادی اضافه نمود: پارک علم و فناوری سال جاری رشد خوبی در بعضی شاخص ها داشته طوری که تعداد دانش فنی منجر به محصول از 37 مورد در سال 98 به 42 مورد رسیده، تعداد اشتغال از یک هزار و 766 نفر به یک هزار و 855، تعداد ثبت برند از 6 مورد به هشت مورد و افزایش شرکت های دانشگاهی نیز از 11 مورد به 17 مورد افزایش یافته است.

269 هسته و واحد فناور را تحت حمایت داریم

آزادی در ادامه با اشاره به فعالیت 269 واحد و هسته فناور در مجموعه پارک علم و فناوری کرمانشاه، گفت: از این تعداد 167 مورد شرکت فناور و 102 مورد نیز هسته فناور هستند که 105 مورد در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات، 110 مورد در حوزه عمومی و 54 مورد هم در حوزه کشاورزی فعالیت می نمایند.

آزادی اظهار داشت: از 105 شرکت و هسته فناور فعال در حوزه ICT هم تعداد 42 مورد در حوزه کامپیوتر و نرم افزار، 50 مورد در حوزه برق و الکترونیک و 13 مورد نیز در حوزه بازی و انیمیشن، از 54 شرکت و هسته فناور فعال در حوزه کشاورزی هم 23 مورد در حوزه ابزارآلات و مکانیزاسیون، 13 مورد در حوزه دام و طیور، هفت مورد در حوزه کود و خاک و 10 مورد هم در سایر حوزه های کشاورزی و 110 شرکت و هسته فناور فعال در حوزه عمومی هم در زمینه های مختلف خدمات مهندسی، تجهیزات پزشکی، ماشین آلات صنعتی، سرگرمی، صنایع شیمیایی، غذا و دارو فعالیت دارند.

آزادی اظهار داشت: از ابتدای فعالیت پارک علم و فناوری کرمانشاه تا به امروز 410 واحد و هسته فناور دیگر از مجموعه خارج شده اند و بنابراین در سال های فعالیت پارک، با در نظر دریافت 269 هسته و شرکت فناور فعلی، در مجموع 679 شرکت و هسته فناور از حمایت های پارک برخوردار شده اند.

سیامک آزادی رییس پارک علم و فناوری کرمانشاه

حمایت پارک از 40 شرکت دانش بنیان

آزادی در ادامه به تشریح اقدامات انجام شده در حمایت از شرکت های دانش بنیان استان پرداخت و با اشاره به وجود 60 شرکت دانش بنیان در استان، گفت: از این تعداد 40 شرکت زیر حمایت پارک قرار دارند و این در حالی است که تعداد شرکت های دانش بنیان از 54 مورد در سال 98 به 60 مورد در سال 99 رسید که این تعداد باید بیش از این افزایش یابد.

وی از تشکیل و برگزاری کارگاه های آموزشی و مشاوره های حوزه دانش بنیان در سطح استان اطلاع داد و اضافه نمود: در سال 99 بیش از 600 نفر از صاحبان ایده، فناوران و کارشناسان و متقاضیان ایجاد شرکت های دانش بنیان تحت آموزش و مشاوره قرار دریافتد و امیدواریم اجرای چنین برنامه هایی زمینه ساز افزایش شرکت های دانش بنیان در سطح استان گردد.

آزادی گریزی هم به فعالیت های پارک در حوزه سند اشتغال استان داشت و گفت: بر اساس این سند تعهد ما در سال 99 ایجاد 97 شغل بود که خوشبختانه توانستیم در این مدت 140 مورد اشتغال ایجاد کنیم.

پرداخت بیش از 10 میلیارد تومان تسهیلات به 86 شرکتِ پارک در سال 99

آزادی در ادامه در تشریح حمایت های اقتصادی انجام شده از شرکت های تحت حمایت پارک، متوسط پرداختی تسهیلات به هسته های فناور در مرحله رشد مقدماتی را هفت میلیون تومان، شرکت های در مرحله رشد را 60 میلیون تومان و شرکت های پارکی را حدود 80 میلیون تومان اعلام نمود.

وی اضافه نمود: حمایت های انجام شده از شرکت ها و هسته های فناور پارک از سه منبع اعتبارات پارک، صندوق پژوهش و فناوری زاگرس و صندوق نوآوری و شکوفایی صورت می گیرد که در سال گذشته 2.3 میلیارد تومان تسهیلات از محل اعتبارات پارک، 2.7 میلیارد تومان از محل صندوق پژوهش و فناوری زاگرس و 5.4 میلیارد تومان از محل صندوق نوآوری و شکوفایی به شرکت ها پرداخت شده است.

رییس پارک علم و فناوری کرمانشاه با اشاره به برگزاری 18 کارگاه در حوزه های مختلف اظهار داشت: در مجموع 86 واحد فناور تحت حمایت پارک توانسته اند در سال 99 از تسهیلات این سه منبع استفاده نمایند.

61 اختراع ثبت شد

آزادی در ادامه از ارائه 110 اختراع به مجموعه پارک علم و فناوری کرمانشاه در سال گذشته جهت ثبت اطلاع داد و اضافه نمود: از این تعداد 61 اختراع تایید و ثبت شد.

وی در ادامه به ضرورت توانمندسازی دانش آموزان در حوزه فعالیت های فناورانه اشاره نمود و اضافه نمود: به همین دلیل اقدامات خوبی از جمله پذیرش و همکاری با شرکت ایده سازان هوشمند پانیک، فعالیت کانون پرورش خلاقیت بچه ها و نوجوانان انجام شده و در نظر داریم در برج فناوری هم بخشی را به فعالیت بچه ها و نوجوانان زیر 18 سال اختصاص دهیم.

آزادی گفت: کوشش ما این است که در سال 1400 ورود جدی تری در این حوزه داشته باشیم چرا که معتقدیم پرورش دانش آموزان و توانمندسازی آنان در حوزه فناوری در همان دوران کودکی و نوجوانی می تواند زمینه ساز تبدیل آنان به کارآفرینان و فناورانی پیروز باشد.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران اساسی ترین ماموریت پارک علم و فناوری کرمانشاه مانع زدایی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران اساسی ترین ماموریت پارک علم و فناوری کرمانشاه مانع زدایی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید