بزرگترین مشکل ما در کشور نداشتن بانک اطلاعاتی در حوزه صادرات خدمات فنی و مهندسی است

به گزارش وبلاگ اندورید، خبرنگاران/خراسان رضوی رئیس کمیسیون خدمات فنی و مهندسی و عمران اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی خراسان رضوی گفت: در حال حاضر بزرگترین مشکل ما در کشور عدم وجود بانک اطلاعاتی متقن در حوزه صادرات خدمات فنی و مهندسی است. در سال جاری برای پوشش دادن این ضعف سایتی به نام Tccp.ir از طریق انجمن خدمات فنی و مهندسی خراسان رضوی راه اندازی شده است و در حال ساخت یک بانک اطلاعاتی هستیم.

بزرگترین مشکل ما در کشور نداشتن بانک اطلاعاتی در حوزه صادرات خدمات فنی و مهندسی است

محسن خندان دل امروز 5 اسفندماه در هشتمین آیین پاسداشت روز ملی مهندسی که در محل اتاق بازرگانی مشهد برگزار گشت؛ اظهار کرد: هر ساله به مناسبت روز مهندسی همایشی برگزار می کنیم. هشتمین آیین پاسداشت روز ملی مهندسی در شرایطی برگزار می شود که همه ما دغدغه حوزه اجتماعی داریم و نگران اتفاقات تلخی هستیم که در حوزه های مختلف اجتماعی در حال رخ دادن است. علوم مهندسی با بخش آکادمیک و جوان در هم آمیخته و به همین دلیل باید به حوزه آسیب شناسی اجتماعی نگاهی جدی صورت گیرد. امروز در کشور، صحبت کردن از آسیب های اجتماعی را بسیاری از ما برنمی تابیم. وقتی به لایه های مختلف اجتماع رجوع می کنیم، می بینیم که از پایین ترین تا بالاترین این لایه ها، دچار آسیب های خیلی جدی شده اند.

وی اضافه کرد: به نظر می رسد، با توجه به اتفاقات روز در حوزه اجتماعی نیازمند یک آسیب شناسی جدی در تمام حوزه ها هستیم به همین دلیل شعار سال جاری این همایش را آسیب شناسی اجتماعی حوزه مهندسی قرار دادیم.

رئیس کمیسیون خدمات فنی و مهندسی و عمران اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی خراسان رضوی در خصوص مقدار صادرات خدمات فنی مهندسی در سال جاری گفت: در حال حاضر بزرگترین مشکل ما در کشور عدم وجود بانک اطلاعاتی متقن در حوزه صادرات خدمات فنی و مهندسی است. در سال جاری برای پوشش دادن این ضعف سایتی به نام Tccp.ir از طریق انجمن خدمات فنی و مهندسی خراسان رضوی راه اندازی شده است و در حال ساخت یک بانک اطلاعاتی هستیم.

وی در جواب به این سوال که آیا سفرهای رئیس جمهور به کشورهای مختلف خصوصا کشورهای اطراف، بستر را برای صدور خدمات فنی مهندسی فراهم کرده است؛ اضافه کرد: باید دیدگاه خود را متحول کنیم. تا زمانی که بخش خصوصی واقعی، هم پای متولیان دستگاه حاکمیتی نباشد، اتفاق خاصی رخ نخواهد داد. اگر صحبت هایی از صدور خدمات فنی مهندسی در این سفرها می شود از طریق تفکرات دولتی انجام شده است.

خندان دل اضافه کرد: صادرات خدمات فنی و مهندسی با صادرات کالا تفاوت دارد. خدمات فنی و مهندسی یک حوزه دنباله دار بوده که نیازمند امنیت اجتماعی، سیاسی، منطقه ای و مالی است. زمانی که تمام این موارد در کنار هم قرار گیرد، می توان به نتیجه مطلوب دست یافت. امیدوارم تغییر دیدگاه در حوزه تصمیم گیری دستگاه های حاکم ایجاد شده و همان طور که روسای جمهور سایر کشورها زمانی که سفر می کنند، چندین نفر از بخش خصوصی همراهیشان می کنند؛ این اتفاق نیز در کشور ما رخ دهد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "بزرگترین مشکل ما در کشور نداشتن بانک اطلاعاتی در حوزه صادرات خدمات فنی و مهندسی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بزرگترین مشکل ما در کشور نداشتن بانک اطلاعاتی در حوزه صادرات خدمات فنی و مهندسی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید