خانه تاریخی فرخی یزدی مرمت می گردد

به گزارش وبلاگ اندورید، مرمت خانه تاریخی فرخی یزدی با مشارکت شهرداری و اداره کل میراث فرهنگی استان یزد از هفته آینده شروع می گردد.

خانه تاریخی فرخی یزدی مرمت می گردد

به گزارش وبلاگ اندورید به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، خانه تاریخی محمد فرخی یزدی، شاعر و روزنامه نگار عصر مشروطیت از هفته آینده با مشارکت شهرداری و اداره کل میراث فرهنگی استان یزد شروع می گردد. این بنای تاریخی متعلق به اواخر قاجار و اوایل پهلوی است.

مصطفی فاطمی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یزد با اعلام این مطلب گفت: فاز نخست مرمت خانه فرخی یزدی دو سال پیش شروع شد که متاسفانه پس از مرمت یکی از حیاط ها متوقف شد.

او اضافه نمود: در حال حاضر طبق توافقی که با شهرداری یزد اجرا شده قرار گردیده که مرمت این بنا از هفته آینده شروع گردد و تا خاتمه آبان ماه به اتمام برسد.

فاطمی همچنین درخصوص نوع کاربری بنای تاریخی فرخی یزدی گفت: طبق توافقی که با عموزاده آقای فرخی یزدی اجرا شده قرار گردیده بخشی از بنا تبدیل به خانه هنرمندان و فرهیختگان و بخشی دیگر تبدیل به موزه فرخی یزدی گردد.

محمد فرخی یزدی، شاعر و روزنامه نگار دوره مشروطیت در سال 1267 در یزد دیده به جهان گگردد. او سردبیر نشریات زیادی از جمله روزنامه طوفان بود. او همچنین نماینده مردم یزد در دوره هفتم مجلس شورای ملی بود و در شب25 مهر ماه 1318 در زندان قصر کشته شد. با اینکه مدفن فرخی یزدی نامعلوم است اما خانه اش در بافت تاریخی یزد سرپاست.

منبع: میراث آریا

به "خانه تاریخی فرخی یزدی مرمت می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خانه تاریخی فرخی یزدی مرمت می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید