برداشت از معادن گیلان تناسبی با پروژه های عمرانی ندارد

به گزارش وبلاگ اندورید، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان، تناسب نداشتن ظرفیت عرصه های معدنی موجود با پروژه های عمرانی را مهمترین مشکل این بخش عنوان نمود.

برداشت از معادن گیلان تناسبی با پروژه های عمرانی ندارد

به گزارش وبلاگ اندورید، فرهاد دلق پوش، میزان استخراج مواد معدنی واقعی شش ماهه اول 96 را سه میلیون و 700 هزار تن بیان نمود و گفت: موافقت نکردن آب منطقه ای و منابع طبیعی در واگذاری معادن، عدم اعلام نظر صریح دستگاه ها در پاسخ استعلامات در ارائه مجوز معادن جهت بهره برداری و وجود معارضین محلی و مالکیت اراضی محدوده های معدنی از مسائل دیگر معدنکاران در بهره برداری از عرصه های معدنی است.

وی توضیح داد: در شش ماهه اول سالجاری به میزان 5.6 میلیون تن برداشت معدنی در گیلان صورت گرفته که نشان دهنده 58 درصد رشد میزان استخراج در شش ماهه اول سالجاری نسبت به مدت مشابه سال قبل است.

وی اضافه نمود: اصلاح فرایند صدور مجوز برداشت شن و ماسه، فعال سازی معادن غیرفعال، تشکیل منظم جلسات شورای معادن استان، تشکیل کارگروه تعامل با منابع طبیعی و کارگروه های مرتبط و شفاف سازی میزان احتیاج به مصالح در استان از جمله برنامه های سازمان صنعت معدن تجارت گیلان در سال 97 در حوزه معادن است.

دلق پوش اظهار داشت: در حال حاضر 52 واحد شهرداری با پروژه های عمرانی که همواره احتیاج به شن و ماسه رودخانه ای دارند، 72 واحد دانه بندی با ظرفیت فراوری متوسط از 100 هزار تن در سال و پیمانکاران پروژه های عمرانی از متقاضیان شن و ماسه رودخانه ای هستند که به طور مکرر به بخش معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان مراجعه می نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "برداشت از معادن گیلان تناسبی با پروژه های عمرانی ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برداشت از معادن گیلان تناسبی با پروژه های عمرانی ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید