سه اسکله در استان هرمزگان برای سرمایه گذاری گردشگری دریایی آماده سازی شده است

به گزارش وبلاگ اندورید، ایرنا/ براساس آخرین گزارش های بدست آمده، سه اسکله در استان هرمزگان برای سرمایه گذاری گردشگری دریایی آماده سازی شده است.

سه اسکله در استان هرمزگان برای سرمایه گذاری گردشگری دریایی آماده سازی شده است

سید عزت الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در آیین بهره برداری از 183 طرح گردشگری با تبریک هفته گردشگری به همه فعالان این حوزه گفت: جا دارد از رهبر معظم انقلاب اسلامی برای تاکیدی که در مدل توسعه گردشگری در ابلاغ سیاست های کلی برنامه پنج ساله داشته اند، تشکر کنم. پیش نویس مفصلی از سوی مجمع تشخیص مصلحت نظام تدوین شده بود که بخش زیادی سبک سازی و کوتاه و جمع و جور شد اعداد و ارقام زیادی داشت که ایشان با نگاه تیزبین خود اینها را کنار گذاشتند متن مختصر شد خیلی مطالب حذف شد، اما گردشگری به علت اهمیت آن مورد تاکید ایشان نهاده شد که همکاران ما در حال آماده سازی موارد احکام لازم برای توسعه این صنعت در پنج سال آینده هستند.

وزیر میراث فرهنگی به تفاهم نامه همکاری مشترک با وزارت راه و شهرسازی اشاره نمود و اضافه کرد: از روز اول تشخیص دادیم که این وزارتخانه برای انجام ماموریت های خود که فرابخشی است باید با دستگاه های اجرایی مهم دولتی، عمومی و حاکمیتی تفاهم هایی داشته باشد تا زمینه های همکاری فراهم گردد، تا امروز 7 تفاهم نامه امضا شده بود که امروز هم سه تفاهم نامه امضا شد تا مسائل پیش روی این صنعت حل گردد.

بیشترین تقاطع گردشگری با وزارت راه و شهرسازی است

ضرغامی گفت: وزارت راه و شهرسازی از وزارتخانه های بزرگ و درجه اول است که با این وزارتخانه خیلی کار داریم، بیشترین تقاطع کاری ما در حوزه گردشگری به این وزارتخانه است، با 6 معاونت این وزارتخانه برنامه های مشترک داریم، همان اوایل هم یک تفاهم با آقای قاسمی امضا کردیم که به سرعت در سطح وزارت راه ابلاغ شد و امیدوارم در دوره تازه بسیاری از گره ها در مقابل گردشگری باز گردد.

وی با اشاره به پایلوت استان هرمزگان برای توسعه گردشگری دریایی گفت: هرمزگان استان ویژه ای در زمینه توسعه گردشگری ساحلی و دریایی است، این حوزه تقریبا در کشور ما صفر بوده است هیچ فعالیتی ساحلی، بین جزایز فراملی در این زمینه وجود نداشت. در دولت آیین نامه مربوط به برنامه ششم تصویب شد که یکی از آنها اختصاص سوخت یارانه ای به شناورهای بزرگ تفریحی است.

چند شناور بزرگ تفریحی در نزدیک ساحل جنوب لنگر انداخته اند

وزیر میراث فرهنگی با بیان اقدامات برای توسعه گردشگری پله پله در حال اجرا است، اعلام نمود: با صاحبان شناورهای بزرگی جلسه داشتم، همین الان چند شناور در نزدیک ساحل لنگر انداخته اند، در حال آماده سازی پهلوگیری آنها هستیم، زیرا نردبان های ویژه برای جابجایی راحت مسافر احتیاج دارند، ظرفیت های بالای 1000 مسافر دارند که امیدواریم بتوانیم برای زمان برگزاری بازی های جام جهانی استفاده کنیم.

حوادث اخیر به گردشگری خسارت زده است

وزیر میراث فرهنگی با بیان اینکه گردشگری داخلی و خارجی با امنیت نسبت مستقیم دارد، گفت: یکی از نظام مسائل ما در حوزه گردشگری خارجی ایران هراسی است. دشمن با همه وجود تلقین می نماید که ایران امن نیست، هر زمان ایران می خواهد رشد کند و راههای توسعه را طی کند و بالنده گردد دشمن برنامه ریزی می نماید این گونه نگردد.

وی با ابراز تاسف از حوادث روزهای اخیر در کشور گفت: یکی از آثار منفی این حوادث در حوزه گردشگری است تا همین لحظه براساس گزارش فعالان گردشگری، این صنعت دچار خسارت هایی در همین مدت کوتاه شده است.

ضرغامی با ابراز امیدواری از اینکه زمینه برای جهش کشور در حوزه گردشگری فراهم گردد، توضیح داد: گردشگری مانند بیماری است که اگر از روی تخت بلند گردد حال بسیاری از حوزه های دیگر از مالی تا فرهنگی و اجتماعی را بهبود خواهد داد. امیدوارم با یاری همه دستگاه ها بتوانیم مقدمات این جهش را فراهم کنیم.

منبع: همگردی

به "سه اسکله در استان هرمزگان برای سرمایه گذاری گردشگری دریایی آماده سازی شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سه اسکله در استان هرمزگان برای سرمایه گذاری گردشگری دریایی آماده سازی شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید