14 گل زده ایران به کامبوج حذف می گردد؟

به گزارش وبلاگ اندورید، با انصراف کره شمالی از ادامه حضور در مرحله دوم انتخابی جام جهانی در قاره آسیا، تصمیم گیری برای انتخاب بهترین تیم های دوم گروه های هشت گانه برای صعود به مرحله سوم تحت الشعاع انصراف این کشور نهاده شد.

14 گل زده ایران به کامبوج حذف می گردد؟

در نتیجه بعد از برآورد های بسیار، فیفا تصمیم نهایی خود برای انصراف کره شمالی و تاثیر این اتفاق بر بازی های گروه H و بعلاوه سرنوشت چهار تیم برتر دوم را گفت.

بر این اساس، نتایج بازی های برگزار شده کره شمالی در مرحله گروهی حذف و بی اثر می گردد و تعداد تیم ها در گروه H به چهار تیم کاهش خواهد یافت. از طرفی برای رعایت توازن، بعد از اتمام مرحله دوم گروهی و معین شدن تیم های دوم، بازی های رفت و برگشت تیم دوم هر گروه با تیم پنجم بی اثر می گردد و به این شکل به معین کردن چهار تیم دوم برتر گروه ها می پردازند.

به طور مثال اگر ایران در مرحله گروهی با کسب 16 امتیاز دوم گردد، برای معین تیم های دوم صعود نماینده مسابقات، بازی ایران و سایر تیم های دوم با تیم آخر و پنجم هر گروه را بی اثر می نمایند و با کاهش امتیازات، به ارزیابی چهار تیم صعود نماینده از هشت تیم می پردازند.

اگر ایران تیم دوم گروهش گردد، در این صورت 14 گل زده ایران به کامبوج در شمارش امتیاز و تفاضل گل تیم های دوم بی اثر می گردد.

این قانون، به نفع تیم هایی است که در مرحله گروهی مقابل تیم های پنجم امتیاز از دست داده اند و با بی اثر شدن این بازی ها، همه چیز به نفع این قبیل تیم ها تمام خواهد شد.

البته نگاهی به گروه های هشتگانه نشان می دهد تیم های پنجم که به عبارتی ضعیف ترین تیم های مسابقات هستند، هرگز پیروز به کسب امتیازی از رقبای قدرتمند خود در رده های اول یا دوم گروه ها نشده اند و در واقع فیفا برترین راه چاره ممکن را اتخاذ نموده است و در این میان تنها تفاضل گل بازی بین تیم های دوم و پنجم می توانست یاری نماینده باشد که البته حالا با تصمیم نو فیفا، بی تاثیر است.

منبع: فرارو

به "14 گل زده ایران به کامبوج حذف می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "14 گل زده ایران به کامبوج حذف می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید