کنکور 98، چطور روز کنکور را با موفقیت پشت سر بگذاریم؟

به گزارش وبلاگ اندورید، یکی از نکات بسیار مهم در روز برگزاری جلسه کنکور سراسری همراه داشتن وسایل و مدارک مورد احتیاج و لازم است.

کنکور 98، چطور روز کنکور را با موفقیت پشت سر بگذاریم؟

به گزارش خبرنگار، کنکور یکی از مهم ترین آزمون های زندگی هر فرد و جزو خاطرات فراموش نشدنی عمر تحصیلی او به حساب می آید.

در واقع کنکور را می توان ثمره 12 سال تحصیل در کلاس درس دانست که بخشی از زندگی و آینده فرد را رقم می زند و در این بین نکته مهم و قابل توجه، چگونگی استفاده از این فرصت و تبدیل آن به نقطه عطفی برای رسیدن به موفقیت است.

، برنامه ریزی مناسب، خواب کافی، تغذیه مناسب و مغذی، همراهی خانواده، ورزش، داشتن هدف، دوری از استرس و اضطراب، توکل و ایمان به خدا، همت بالا، استفاده از کتاب درسی و منابع یاری آموزشی مناسب و معتبر و مشاوره با اساتید و مشاوران مجرب از نکاتی است که داوطلبان باید در طول دوران مطالعه برای کنکور مدنظر قرار داده و آن را رعایت نمایند.

برای اینکه بدانید کنکور غولی نیست که شما در ذهن ساخته اید و می توان با آرامش کامل و برنامه ریزی مناسب شبیه یک آزمون معمولی با آن رفتار کرد؛ قصد داریم از این پس با بسته ویژه کنکوری ها شما را با نکات مهم و مطالب کلیدی کنکور آشنا کنیم تا ضمن رسیدن به آرامش و دوری از استرس، روش های موفقیت را کسب نموده و نتیجه ای مطلوب و قابل قبول در کنکور به دست آورید.

وسایل مورد احتیاج کنکوری ها

سهیل سراج مشاور تحصیلی در گفت وگو با خبرنگار ، اظهار کرد: کنکوری ها در روز کنکور حتما باید سنجاق قفلی با خود به همراه داشته باشند تا در جلسه کنکور درگیر کارت نشوند؛ دور آب معدنی یک پارچه ببندند چرا که ممکن است شیشه آب عرق کند و روی برگه بریزد و باعث خرابی پاسخ نامه گردد.

وی ادامه داد: کنکوری ها در جلسه کنکوری از مداد نوکی استفاده ننمایند و حتما مداد معمولی داشته باشند؛ آنها حتما به نوع پاک کن توجه نمایند چرا که ممکن است نوع مناسبی نباشد و باعث کثیفی پاسخ نامه گردد.

این مشاور تحصیلی بیان نمود: حتما تراش همراه خودتان داشته باشید تا اگر احتیاج شد مدادتان را بتراشید؛ بعضی از کنکوری ها فراموش می نمایند کارت ملی خود را با خود ببرند پس یادتان نرود که آن را حتما باید به همراه داشته باشید، چون برای شناسایی تان استفاده می گردد.

سراج اضافه کرد: حتما کارت ورود به جلسه را همراه خودتان داشته باشید؛ حتما ساعت مچی داشته باشید تا زمان را با آن کنترل کنید، به هیچ عنوان ساعت مچی را نباید فراموش کنید.

توصیه های مفید به کنکوری ها

سراج اضافه کرد: هر درسی متناسب با میانگین آن درس در کنکور سنجیده می گردد؛ مثلا بعضی می گویند ادبیات و عربی اهمیت دارد اما اینطور نیست و برای میانگین تراز باید به همه درس ها توجه کرد.

: کنکور 98| 8 نکته کلیدی و مهم برای موفقیت در کنکور

این مشاور تحصیلی گفت: اگر در ابتدای آزمون پاسخ تستی را نمی دانید، استرس نگیرند چرا که این استرس برای همه است؛ باید با آرامش به پاسخ دادن ادامه داد، سوالات پایه کنار هم می آید، اینطور نیست سوالات سخت پشت هم و سوالات آسان پشت هم باشد.

وی یادآوری کرد: صندلی هر سوال را باید بدانید و بر اساس اطلاعات خود باید جواب دهید؛ احتیاج نیست به تمام سوالات پاسخ دهید و سوالات را دسته بندی کنید، به سوالاتی که شک دارید پاسخ ندهید اگر هم زمان اضافی داشتید به تصمیم قطعی برسید و سپس پاسخ دهید.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "کنکور 98، چطور روز کنکور را با موفقیت پشت سر بگذاریم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کنکور 98، چطور روز کنکور را با موفقیت پشت سر بگذاریم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید