دانیه عقیل، زن تاریخ ساز عربستانی، کیست؟

به گزارش وبلاگ اندورید، به گزارش CNN، دانیه عقیل برای دومین دوره مسابقات رالی داکار آماده می گردد. تقریباً بیش از دو سال پیش، این ورزشکار متولد جده حتی هرگز این نوع مسابقه را امتحان نکرده بود. چرا که او اهل کشوری است که در آن زنان از سال 2018 مجاز به رانندگی در جاده های عمومی شدند.

دانیه عقیل، زن تاریخ ساز عربستانی، کیست؟

رالی داکار از سال 1978 در مسیر پاریس-داکار سنگال آغاز به کار کرد و تا سال 2007 اجرا می شد، اما زمانی که رویداد سال 2008 به علت نگرانی های امنیتی لغو شد مسیر این رالی نیز تغییر کرد و اکنون در عربستان سعودی واقع شده است.

CNN با این ورزشکار تاریخ ساز مصاحبه نموده است.

عقیل به CNN گفت: در جوانی علاقه زیادی به ماشین داشتم. لزوماً نه فقط اتومبیل، در واقع هر چیزی که می توانستم رانندگی کنم و یا رکاب بزنم دوست داشتم. من فقط حرکت دادن را دوست داشتم و عاشق این بودم بیرون باشم. از سنین جوانی آغاز به رانندگی با دوچرخه های چهارچرخ کردم. در مزرعه من به این نوع ماشین ها دسترسی داشتم و من فقط برای تفریح با پسرعموهایم و دوستانم در تعطیلات آخر هفته از آن ها استفاده می کردم.

علاقه او به وسایل نقلیه موتوری زمانی تقویت شد که خانواده اش به بریتانیا نقل مکان کردند، جایی که او به دبیرستان و در نهایت به کالج رفت.

او در ادامه گفت: ما در انگلیس به کارتینگ می رفتیم و این واقعاً سرگرم نماینده بود. بعد از گرفتن گواهینامه به دوبی نقل مکان کردیم و در پیست اتومبیل رانی دوبی کار کردم تا این که مجوزی را از فدراسیون ورزش های موتوری عربستان گرفتم و رسما وارد عرصه رقابت شدم.

با توجه به این که زنان اخیراً توانسته اند در جاده ها در عربستان سعودی رانندگی نمایند، عقیل می داند که زنان هموطن خود می توانند او را الگوی خود بدانند.

عقیل می گوید: در 17 سالگی خیلی خوش شانس بودم که گواهینامه ام را گرفتم و آغاز کردم به رانندگی. من فکر می کنم مهم است که مردم ببینند و بدانند این امکان را دارند وارد ورزش شوند. یادم می آید در اولین مسابقاتی که شرکت کردم، به این فکر نکردم که چند زن تا به امروز این کار را انجام داده اند؟ آیا آن ها اهل عربستان بودند یا خیر. من زیاد به این مسائل فکر نکردم.

در اولین کوشش خود در داکار، عقیل در مسابقه 2022 رتبه هشتمی را در کلاس خود کسب کرد، اما می توانست بهتر از این هم باشد.

او در انتها گفت: هر روز که از خواب بیدار می شویم حداقل 400 کیلومتر رانندگی می کنیم. وقتی سوار ماشین می شوم، من و راننده کمکی و پیست هستیم. این تمام چیزی است که وجود دارد. هیچ چیز دیگری وجود ندارد.

منبع: فرارو

به "دانیه عقیل، زن تاریخ ساز عربستانی، کیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانیه عقیل، زن تاریخ ساز عربستانی، کیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید