خبرنگاران هزاران کارگر آمریکایی علیه نابرابری نژادی تظاهرات کردند

به گزارش وبلاگ اندورید، تهران- خبرنگاران- هزاران نفر از کارگران و کارمندان آمریکایی در یک اعتصاب سراسری دست از کار کشیده و علیه نابرابری نژادی تظاهرات کردند.

خبرنگاران هزاران کارگر آمریکایی علیه نابرابری نژادی تظاهرات کردند

به گزارش آسوشیتدپرس، معترضان روز دوشنبه به وقت محلی در این تظاهرات که اعتصاب برای زندگی سیاهپوستان نام دارد، خواستار بهبود وضع شغلی سیاهان آمریکایی شدند.

اتحادیه های کارگری و سازمان های اجتماعی و حامیان عدالت نژادی این اعتصاب را در بیش از 24 شهر آمریکا سازماندهی کردند اما روزنامه یو.اس.ای تودی از برگزاری تظاهرات در 150 شهر اطلاع داد.

سازمان دهندگان اعلام نمودند؛ معترضانی که امکان حضور تمام وقت در این تظاهرات را نداشتند، زمان صرف ناهار و یا حین کار در گروه های کوچک در این اعتراضات شرکت نموده یا برای گرامیداشت یاد سیاهپوستانی که در خشونت پلیس کشته شده اند، دقایقی سکوت کردند.

گروه مبارزه برای 15 دلار که خواستار افزایش حداقل حقوق کارگران به 15 دلار در ساعت است، اعلام نمود که حدود یک هزار و 500 نفر از سرایداران و دربانان در شهر سان فرانسیسکو دست از کار کشیدند تا در یک راهپیمایی به سوی شورای شهر شرکت نمایند.

آشپزها و صندوقداران مک دونالد در لس آنجلس و پرستاران خانه های سالمندان در شهر سنت پال ایالت مینه سوتا نیز در این اعتصاب شرکت کردند.

همچنین کارکنان و پیک های رستوران ها و کارمندان فرودگاه ها نیز از جمله افرادی بودند که در این اعتصاب سراسری حضور داشتند.

شمار زیادی از کارگران نیز مقابل هتل بین المللی ترامپ در منهتن نیویورک تجمع کردند تا اعتراض خود را به نژادپرستی سیستماتیک و نابرابری مالی نشان دهند.

معترضان در مقابل هتل بین المللی ترامپ از سنا و دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا خواستند تا قانون HEROES را تصویب نمایند. این قانون، تجهیزات حفاظتی، دستمزد اضافی و مزایای بیکاری بیشتری در اختیار کارگرانی قرار می دهد که امکان دورکاری ندارند.

این قانون در مجلس نمایندگان به تصویب رسیده اما هنوز در سنا تصویب نشده است.

در ایالت ماساچوست نیز حدود 200 کارگر بخش خدمات بهداشت و درمان، سرایداران و بعضی کارگران مشاغل دیگر در این اعتصاب شرکت نموده و در مقابل ساختمان ایالت محلی در شهر بوستون به نامزدهای حزب دموکرات در انتخابات سنا محلق شدند.

همچنین قرار بود کارکنان 6 خانه سالمندان در دیترویت دست از کار بکشند. این کارگران خواستار افزایش حقوق ها، دریافت تجهیزات حفاظتی در برابر کرونا و بهبود خدمات درمانی و مرخصی استعلاجی با حقوق هستند.

این اعتصاب سراسری در حالی برگزار می گردد که معترضان از زمان کشته شدن جورج فلوید در 25 می (5 خرداد) علیه رفتار خشن پلیس به خیابان ها آمده اند.

معترضان همیشه از دولت و نهادهای آمریکایی خواسته اند تا با نژادپرستی و نابرابری که مانع پیشرفت شغلی بسیاری از کارگران سیاهپوست و لاتین تبار شده است، مقابله کند.

آنها همچنین خواستار افزایش دستمزدها، بهبود شرایط بهداشتی و درمانی و دریافت مرخصی استعلاجی شدند.

جاستیس فیور از سازمان دهندگان این تظاهرات در نیویورک ابراز امیدواری کرد که این اعتصاب، کارکنان سفیدپوست را ترغیب کند که آنها نیز به وجود نژادپرستی و تبعیض در محل کار اعتراض نمایند.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران هزاران کارگر آمریکایی علیه نابرابری نژادی تظاهرات کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران هزاران کارگر آمریکایی علیه نابرابری نژادی تظاهرات کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید