وب اپلیکیشن اسنپ چیست و چطور باید از آن استفاده کرد؟

به گزارش وبلاگ اندورید، اگر به هر دلیلی نمی توانید از اپلیکیشن اسنپ بهره ببرید -اپلیکیشنی برای سیستم عامل گوشی شما ساخته نشده است، نسخه سیستم عامل گوشی تان قدیمی است، گوشی هوشمند ندارید و …- اسنپ جایگزین دیگری را در اختیار شما قرار می دهد که کمترین تفاوتی با اپلیکیشن ندارد و خدمات را به همان شیوه و با همان سرعت می توانید از آن دریافت کنید.

وب اپلیکیشن اسنپ چیست و چطور باید از آن استفاده کرد؟

به گزارش وبلاگ اندورید، بنابر اعلام اسنپ، وب اپلیکیشن اسنپ را می توان به صورت میانبر روی گوشی های iOS، اندرویدی و دسکتاپ ویندوز ذخیره و درست مثل اپلیکیشن اسنپ با اتصال به اینترنت از آن استفاده کرد. اگر تفاوت وب اپ با اپلیکیشن موبایل و طریقه استفاده از آن را نمی دانید، راهنمای زیر را مطالعه کنید.

وب اپ با اپلیکیشن چه تفاوت هایی دارد؟

بسیاری از افراد تفاوت بین اپلیکیشن و وب اپلیکیشن را نمی دانند. اما از آنجا که استفاده از آن به عنوان کاربر برای شما تفاوت هایی دارد بهتر است تفاوت های عمده ای این دو را بدانید.

مهم ترین نکته این است که وب اپ وب سایتی است که طراحی منعطفی دارد و خود را با صفحه مرورگر روی گوشی های موبایل تطبیق می دهد. وب سایت ها هم انواع مختلفی دارند بعضی ثابت هستند و به ندرت آپدیت می شوند و بعضی دیگر ریسپانسیو هستند و تا اندازه زیادی تعاملی اجرا می شوند. وب اپ ها به صورت خاص مثل اپلیکیشن های قابل نصب عمل می نمایند اما مهم ترین ویژگی شان این است که دسترسی به آن ها به وسیله مرورگر است.

اپلیکیشن های موبایلی برای یک پلتفرم خاص ساخته می شوند، مثلا iOS برای گوشی های اپل یا اندروید برای دستگاه های سامسونگ. این اپلیکیشن ها باید به وسیله یک اپ استور دانلود و نصب شوند و به منابع سیستم از جمله GPS و دوربین دسترسی دارند. اسنپ چت، اینستاگرام، گوگل مپ و فیسبوک از جمله اپلیکیشن های موبایلی معروف هستند.

اما در طرف دیگر وب اپ ها هستند که به وسیله مرورگر به آن ها دسترسی داریم و خود را با تمام سیستم هایی که در اختیار داریم هماهنگ می نمایند؛ متعلق به هیچ سیستم خاصی نیستند و احتیاج به دانلود و نصب ندارند. به خاطر ذات انعطاف پذیری بالای وب اپ از نظر ظاهر و عملکرد شباهت زیادی به اپلیکیشن های موبایلی دارند و به همین دلیل اغلب این دو را با هم اشتباه می گیرند.

جدیدترین توسعه در زمینه وب اپ ها، ساخت وب اپ پیشرفته است. در حالی که وب اپ های استاندارد بعضی از عملنمودهای خاص اپلیکیشن را ندارند اما وب اپ های پیشرفته در واقع محصولی هستند مابین این دو. برخلاف وب اپ های استاندارد، وب اپ های پیشرفته به صورت آفلاین هم کار می نمایند و سرعت بارگذاری بسیار بالایی دارند و علت آن هم پیشرفت مرورگرهای امروزی است. علاوه بر این وب اپ ها قابلیت های متعددی مشابه اپلیکیشن های موبایلی را دارا هستند، از جمله پوش نوتیفیکیشن. مثل وب اپ های استاندارد وب اپ پیشرفته هم احتیاجی به دانلود و نصب روی دستگاه را ندارد و از این جهت برای بسیاری از کاربران بهترین انتخاب در بین این سه مورد است.

وب اپ اسنپ را چطور نصب کنیم؟

اگر از یک دیوایس iOS یا سیستم عامل های دیگری غیر از اندروید استفاده می کنید، یا می خواهید از کامپیوتر رومیزی تان به اسنپ دسترسی داشته باشید، گزینه ای که در اختیار دارید وب اپ پیشرفته اسنپ است که با اضافه کردن میانبر آن به صفحه اصلی دیوایس خود می توانید هر بار بدون احتیاج به باز کردن مرورگر به صورت آنلاین و بدون نصب اپلیکیشن از خدمات آن بهره ببرید. برای در اختیار داشتن وب اپ پیشرفته اسنپ، آدرس وب اپلیکیشن را در مرورگر خود وارد کنید و یا اینجا کلیک کنید. حتما توجه کنید که پیش از ورود به لینک مورد نظر حتما فیلترشکن خود را خاموش کنید.

اگر قبلا از اپلیکیشن اسنپ استفاده می نموده اید و روی دستگاه تان نصب شده است، باید حتما آن را از روی دیوایس پاک کنید و نسخه وب اپ را جایگزین آن کنید. بعد از باز شدن لینک وب اپ، گزینه Share را کلیک کنید و در منوی جدید باز شده گزینه Add to Home Screen را انتخاب کنید و بعد گزینه Add را بزنید.

بعد از آن که میانبر وب اپ روی دستگاه تان نصب شد آن را باز کنید و اطلاعات اکانت خود را در اسنپ وارد کنید. از این به بعد می توانید از خدمات تاکسی اسنپ بدون داشتن اپلیکیشن در گوشی بهره منده شوید.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "وب اپلیکیشن اسنپ چیست و چطور باید از آن استفاده کرد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وب اپلیکیشن اسنپ چیست و چطور باید از آن استفاده کرد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید