معلم های طرح مهرآفرین برای 25 مهر آماده باشند

به گزارش وبلاگ اندورید، با شروع مهرماه ماجرای رتبه بندی معلم ها هم با سرعت قابل توجهی به خط سرانجامش نزدیک شده است. از هر استانی خبرهای خوبی درباره به خاتمه رسیدن این طرح به گوش می رسد. گرچه قرار بود همه این فرایندها تا پیش از مهرماه پرونده اش بسته گردد اما ماجرای رتبه بندی معلم ها به مهر ماه کشیده شد و به زودی هم به خط سرانجام می رسد.

معلم های طرح مهرآفرین برای 25 مهر آماده باشند

با خاتمه طرح رتبه بندی معلم ها نوبت به تعیین تکلیف معلم های طرح مهرآفرین می رسد. گروه بزرگی از معلم های استخدام شده در سازمان آموزش و پرورش که به خاطر فرایند استخدامی شان با چند تبصره مشمول طرح رتبه بندی می شوند. مطابق اعلام وزارت آموزش و پرورش معلم های طرح مهرآفرین و بعلاوه افراد جامانده و نیروهای تازهالاستخدام از 25 مهرماه 1401 می توانند مدارک لازم را برای طرح رتبه بندی در سامانه بارگذاری نمایند.

چه کسانی از 25 مهر به بعد می توانند در سامانه نام نویسی نمایند؟

با اعلام وزارت آموزش و پرورش، 5 دسته از افراد زیر می توانند از 25 مهر به بعد در سامانه رتبه بندی معلم ها مدارک شان را بارگذاری نمایند. این 5 دسته شامل افراد زیر می گردد:

  • افراد جامانده از بازه زمانی اول
  • فوتی های شاغل از تاریخ 31 شهریور 1400 به بعد
  • بازنشسته ها از تاریخ 31 شهریور 1400 به بعد
  • نیروهای تازهالاستخدام از تاریخ 31 شهریور 1400 به بعد
  • افراد مشمول تبصره 4 ماده 3 آئین نامه (مهرآفرین و …)

این گروه ها می توانند از تاریخ 25 مهر تا 13 آبان 1401 با مراجعه به سامانه رتبه بندی جهت ثبت و تکمیل اطلاعات شان اقدام نمایند.

آموزش و پرورش بعلاوه اعلام نموده که شواهد و مدارک بارگذاری شده، پس از آنالیز و تکمیل به وسیله مدیران مدارس در پرونده الکترونیکی هر فرد ثبت شده و در مرحله بعد به وسیله ارزیابان آنالیز و براساس دستورالعمل ارزیابی و امتیازات تعیین میگردد.

امتیاز نهایی هر فرد براساس شیوه نامه اجرایی نظام رتبه بندی محاسبه میگردد و ملاک آن، امتیازات خودارزیابی، مدارک و مستندات بارگذاری شده در سامانه و بعلاوه آنالیز ارزیابان است که مطابق الگوهای سنجش شایستگی های عمومی، تخصصی و حرفه ای انجام می گردد.

مشکل معلم های طرح مهرآفرین چیست؟

بعد از حدود 11 سال طرح رتبه بندی معلم ها پایان در سال 1401 به پایان رسید. با این حال، این طرح شامل معلم های طرح مهرآفرین نمی گردد.

علت ماجرا چیست؟ معلم های این طرح نه به علت اینکه کد استخدامی ندارند بلکه به علت آنکه آزمون استخدامی نداده اند دچار مشکل شدند. در واقع در دهه 80 شمسی گروهی از معلم ها بدون شرکت در آزمون استخدامی و در قابل طرح مهرآفرین به استخدام وزارت آموزش و پرورش درآمده اند. حالا و با تغییر قوانین استخدامی ماجرای تبدیل شرایط این معلم ها با مشکل روبرو شده است.

در واقع، قوانین تازه استخدامی در کشور می گوید که تبدیل شرایط استخدامی در دستگاه های دولتی تنها شامل کسانی می گردد که به وسیله یک آزمون استخدامی به خدمت دولت درآمده باشند. برای همین وزارت آموزش و پرورش در پی این است تا با برگزاری یک آزمون داخلی مشکل تبدیل شرایط معلم های طرح مهرآفرین را حل نماید.

انواع آگهی مشاغل را در وبلاگ اندورید ببینید

***

اخبار استخدام را در بلاگ وبلاگ اندورید بخوانید

منبع: بلاگ دیوار

به "معلم های طرح مهرآفرین برای 25 مهر آماده باشند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معلم های طرح مهرآفرین برای 25 مهر آماده باشند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید