قیمت شیرینی در آستانه نوروز چقدر است؟

به گزارش وبلاگ اندورید، قیمت هر کیلوگرم شیرینی تر چقدر است؟

قیمت شیرینی در آستانه نوروز چقدر است؟

علی بهره مند در گفت وگو با خبرگزاری فارس، در رابطه با قیمت شیرینی گفت: آخرین نرخ مصوب شیرینی مربوط به تیرماه سال جاری است و برای ایام پایانی سال قیمت انواع شیرینی تغییری نکرده است.

وی با اشاره به افزایش قیمت مواد اولیه اضافه نمود: یکی از مسائل ما افزایش قیمت روغن مارگارین است به طوری که قیمت یک حلب 10 کیلویی روغن مارگارین در بازار آزاد حدود 800 تا 850 هزار تومان است.

رئیس اتحادیه دارندگان قنادی، شیرینی فروش و کافه قنادی تهران بیان داشت: قیمت دولتی روغن مارگارین حدود 150 تا 160 هزار تومان است اما این کالا با قیمت دولتی در بازار بسیار کمیاب است لذا مجبور هستیم تا این روغن را از بازار آزاد به قیمت بسیار گران خریداری کنیم.

بهره مند در خصوص قیمت شکر نیز گفت: قیمت هر کیلوگرم شکر دولتی حدود 11 هزار و 500 تومان است اما از آنجا که صنفی شیرینی فروشی سهمیه ای در این رابطه ندارد در نتیجه باید این کالا از بازار آزاد و به قیمت هر کیلو بین 17 تا 18 هزار تومان خریداری گردد.

رئیس اتحادیه دارندگان قنادی، شیرینی فروش و کافه قنادی تهران با تاکید بر اینکه افزایش قیمت مواد اولیه و ثبات نرخ محصول نهایی موجب ضرر و زیان کاسبان این صنف می گردد، گفت: با این وجود قیمت انواع شیرینی برای شب عید تغییری نمی کند و عرضه با همان قیمت مصوب تیرماه 1400 انجام خواهد بود.

وی اضافه نمود: براساس مصوبه تیرماه 1400 قیمت هر کیلوگرم شیرنی تر در واحدهای صنفی درجه یک 78 هزار تومان و قیمت عرضه هر کیلوگرم شیرینی دانمارکی، زبان و پاپیونی در واحدهای صنفی درجه یک 65 هزار تومان و هر کیلوگرم شیرینی پاپیونی در واحد صنفی درجه یک 49 هزار تومان است.

رئیس اتحادیه دارندگان قنادی، شیرینی فروش و کافه قنادی تهران بیان داشت: قیمت عرضه شیرینی تر در واحدهای صنفی درجه دو هر کیلو 65 هزار تومان و قیمت هر کیلوگرم شیرینی دانمارکی، زبان و پاپیونی در واحدهای درجه دو 50 هزار تومان و قیمت عرضه هر کیلوگرم شیرینی یزدی نیز در واحدهای صنفی درجه دو 39 هزار تومان است.

منبع: تجارت نیوز

به "قیمت شیرینی در آستانه نوروز چقدر است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت شیرینی در آستانه نوروز چقدر است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید