فواید مصرف زنجبیل در وعده صبحانه

به گزارش وبلاگ اندورید، زنجبیل یک گیاه بسیار فوق العاده است که خواص و فواید آن بر روی سلامتی انسان باور نکردنی می باشد، همچنین یک گیاه بسیار عالی برای مقابله با سرطان است.

فواید مصرف زنجبیل در وعده صبحانه

گاهی اوقات راهکاری ساده همچون افزودن زنجبیل به وعده صبحانه با فوائد متعددی برای سلامت همراه است.

زنجبیل از جمله طعم دهنده های نوشیدنی چای به حساب می آید. کارشناسان تغذیه و سلامت، مصرف زنجبیل را به دلایل پزشکی متعددی توصیه می نمایند از جمله اینکه می توان با افزودن این گیاه خوراکی به وعده صبحانه، روز خود را تغییر داد.

صبحانه مهمترین وعده غذایی است و افزودن زنجبیل که سرشار از مواد مغذی است، این وعده غذایی را سالم تر می سازد.

به نوشته روزنامه تایمز آو ایندیا از جمله دلایلی که به مصرف مرتب زنجبیل در هنگام صبح توصیه می گردد می توان به موارد زیر اشاره نمود:

1-یاری به کاهش وزن

زنجبیل به کنترل اشتها یاری می نماید. با مصرف زنجبیل هر روز صبح احساس احتیاج به خوردن کمتر می گردد. بهترین روش مصرف زنجبیل به منظور کاهش وزن، جوشانده زنجبیل یا آب زنجبیل است. برای تهیه جوشانده زنجبیل ضروری است ابتدا مقداری آب را جوشانده و سپس دو تکه زنجبیل را به آن اضافه کنید. این مخلوط را مدتی بجوشانید و سپس از صافی رد کنید تا آماده مصرف گردد. همچنین مصرف این جوشانده هنگام صبح به تنظیم سطح قند خون یاری می نماید.

2-حفظ سلامت مو و پوست

مصرف مرتب آب زنجبیل هر روز صبح به حفظ سلامت پوست و مو یاری نموده، چرا که آنتی اکسیدان ها و ویتامین های موجود در آن برای پوست و مو مفیدند. همچنین از بدن در برابر عفونت های پوستی و بیماری ها حفاظت می نماید.

3-بهبود سلامت روده ها

با مصرف زنجبیل بیشتر اختلالات گوارشی رفع می گردد. افزودن این گیاه خوراکی به وعده غذایی صبحانه سیستم گوارشی را تقویت می نماید.

4-کاهش التهاب

زنجبیل به دلیل خواص ضدالتهابی نیز شناخته شده است. مصرف مرتب زنجبیل هنگام صبح در طولانی مدت به کاهش التهاب منجر می گردد.

5-کنترل سطح کلسترول

زنجبیل همچنین سطح کلسترول را کنترل می نماید. افزایش سطح کلسترول بد خطر ابتلا به بیماری های مزمن را افزایش می دهد و برای سلامت قلب ضرر دارد. با مصرف این چاشنی خوراکی می توان سطح کلسترول بد خون را کاهش داد.

منبع: ایسنا

منبع: همگردی

به "فواید مصرف زنجبیل در وعده صبحانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فواید مصرف زنجبیل در وعده صبحانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید