علی نژاد: اجازه ندادم عضو وزارت ورزش در انتخابات ثبت نام کند

به گزارش وبلاگ اندورید، مهدی علی نژاد معاون ورزش قهرمانی صبح امروز آدینه در برنامه صبح امروزرکورد حاضر شد و درباره مسائل مختلف ورزش صحبت کرد.

علی نژاد: اجازه ندادم عضو وزارت ورزش در انتخابات ثبت نام کند

علی نژاد گفت: علاوه بر بودجه فدراسیون تیراندازی به دستور وزیر ورزش یک میلیارد تومان نیز در اختیار این فدراسیون قرار خواهد گرفت که برای تهیه مهمات است. ما از نظر اقتصادی وظیفه خود را انجام داده ایم و فدراسیون نیز باید در این زمینه کوشش کند.

مهدی علی نژاد اضافه کرد: در هفته ای که گذشت به همه فدراسیونها پولی تزریق شد و به رشته های المپیکی، کشتی، تکواندو، بسکتبال، دو و میدانی، شمشیربازی، تیم فوتبال امید و ... با نگاه ویژه تری یاری کردیم.

معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش در مورد عملکرد صندوق حمایت از ورزشکاران تاکید نمود: بر اساس آئین نامه صندوق حمایت از ورزشکاران با توجه به وظایفی که دارد به ورزشکاران یاری می نماید. فدراسیون ها نیز مبلغی به ورزشکاران و مربیان می دهند اما این یاریی که وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک در نظر گرفته حمایت ویژه تری است که جدا از بحث یاری فدراسیون و صندوق حمایت از ورزشکاران می باشد.

علی نژاد در ادامه اظهار کرد: مکانیزم این یاری ویژه گفته خواهد شد. منابع اقتصادی صندوق محدود است و در حد توان انجام می گردد. ما نمی توانیم به این یاری بسنده کنیم. برای همین وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک این حمایت ویژه را از ورزشکاران انجام خواهد داد تا آنها دغدغه ای نداشته باشند.

معاون ورزش قهرمانی در ادامه درباره بحث آسیب دیدگی ورزشکاران مطرح در آستانه المپیک 2020 نیز گفت: حدود 8 روز پیش حسن یزدانی در خلال تمرین در مسابقات جام باشگاه های دنیا دچار آسیب دیدگی شد که بلافاصله با هماهنگی های انجام شده با دبیر، یزدانی را به تهران بازگرداندیم، کادر پزشکی ویژه ای را تشکیل دادیم تا اقدامات تشخیص صورت گیرد. عمل بسیار خوبی انجام شد که هم یزدانی و هم پزشک معالج از عمل رضایت داشتند. طبق اعلام پزشک معالج یزدانی، رباط های پای یزدانی سالم هستند و تنها مینیسک ها دچار آسیب شده اند که انشاءالله ظرف 6 هفته آینده حسن یزدانی را در اختیار خواهیم داشت.

وی درباره سهراب مرادی نیز گفت: مرادی نیز سال گذشته مصدوم شد که چند ماه بعد برای کارهای درمان به آلمان مراجعه کرد. در حال حاضر نیز ریکاوری خوبی را پشت سر می گذارد. هفته آینده نشستی با مرادی و برخواه خواهیم داشت. به هر حال مرادی از قهرمانان خوب وزنه برداری ایران به شمار می رود که امید کسب سهمیه و سپس کسب مدال در المپیک توکیو به شمار می رود.

علی نژاد ادامه داد: نباید بر روی ورزشکاران فشار روانی ایجاد کنیم. آنچه که برای ما اهمیت دارد این است تا ورزشکاران بهترین کوشش و بهترین عملکرد را داشته باشند؛ چه منجر به کسب مدال بگردد چه نگردد. بارها در المپیک شاهد بوده ایم که قهرمانان بزرگ و به نام در ابتدای مسابقات حذف شدند و چهره ناشناخته به یک پدیده ظاهر شده است. برای المپیک توکیو دلم روشن است.

وی در پاسخ به این سئوال که چه چیزی باعث شد که فدراسیون ووشو را رها کند و به وزارت ورزش بیاید؟ گفت: 13 سال افتخار مسئولیت در ووشو را داشتم. طبیعی است که وابستگی هایی پیش بیاید. در این مدت تجربه خوبی را بدست آورده ام. می خواهم از این تجربیاتم در سایر فدراسیونهای ایران استفاده کنم و ورزش ایران در ابعاد بزرگترین پیشرفت کند. هدفم پیاده سازی مدل ووشو در ورزش ایران است تا منجر به موفقیت ورزش ایران گردد. شاید بعضی ریزه کاری ها در فدراسیونها به چشم نباید ولی با 25 درصد بهبود کار می توان کیفیت کار را افزایش داد.

علی نژاد درباره اصلاح اساسنامه ها نیز گفت: از اوایل سال 91-90 پیش از المپیک لندن بعضی از رشته های ورزشی دچار تعلیق شدند که از آن موقع اساسنامه ها بیشتر به چشم آمدند. کارگروهی شکل گرفته است و اساسنامه ای همگام با فدراسیون دنیای شکل گرفت. این اساسنامه پس از تایید وزارت ورزش به دولت و صحن دولت رفت که مصوب شد بعضی از مصوبات دولت پس از تاییدیه در مجلس باید به طور خاص در شورای نگهبان نیز مورد تایید قرار گیرد که در حال حاضر این اساسنامه در شورای نگهبان است و در صورت تایید می توانیم آن را ابلاغ کنیم. زمان زیادی نیز باقی نمانده است.

وی درباره حضور بعضی از کارمندان وزارت ورزش در انتخابات فدراسیون ها نیز گفت: بعضی از افراد که از بدنه ورزش و وزارتخانه هستند می توانند در انتخابات شرکت نمایند و ما نمی توانیم مانع آنها شویم که اگر این کار را بکنیم حقوق شهروندی را به خطر می اندازیم اما در حوزه معاونت قهرمانی کمی سختگیرانه تر عمل خواهیم کرد.

گویا قرار بود یکی از اعضای حوزه معاونت ورزش قهرمانی وزارت ورزش گزینه ریاست یکی از فدراسیون های توپی و توری گردد که شما با حضور این فرد مخالفت کردید. معاون وزیر ورزش در واکنش به این جمله گفت: بله همینطور است. همواره کسانی که کاندیدا می شوند، نامشان رسانه ای می گردد ولی از شما می خواهم نام او را نبرید.

او درباره خبر منتشر شده در بعضی از رسانه ها مبنی بر تغییر سن بازنشستگی نیز اضافه کرد: تا روز چهارشنبه این موضوع را پیگیری کردم اما چیزی ندیدم.

معاون ورزش قهرمانی درباره سرانجام واگذاری سرخابی ها نیز گفت: هفته ای یک جلسه با حضور تقی زاده و مدیران عامل باشگاه ها درباره این موضوع جلسه ای برگزار می گردد. تمام عزم وزارت ورزش به صورت جدی برای انجام واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس است.

علی نژاد درباره المپیک توکیو نیز گفت: یکی از سخت ترین المپیک ها را در پیش داریم. مردم ایران و قهرمانان نشان دادند در سخت ترین کارها شگفت انگیز عمل می نمایند. نمی خواهیم سطح توقعات را بالا ببریم اما امیدواریم توان ایرانی بالا است و معتقدیم ورزشکاران ما کارهای بزرگی انجام می دهند.

وی در سرانجام درباره انتصابی شدن چند فدراسیون نیز اضافه کرد: این گونه نیست. اتفاقی که اتفاق افتاده این گونه می باشد که تنها اساسنامه بعضی از فدراسیونها متفاوت با سایر فدراسیونها می گردد. اختیار را دولت به وزارت ورزش داده که اساسنامه اینها را مطابق با خودشان داشته باشیم.

منبع: خبرگزاری مهر

به "علی نژاد: اجازه ندادم عضو وزارت ورزش در انتخابات ثبت نام کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "علی نژاد: اجازه ندادم عضو وزارت ورزش در انتخابات ثبت نام کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید