اسد مسجدی: لیگ برتر فوتبال طبق برنامه برگزار می شود، برگزاری لیگ متمرکز کشتی تجربه موفقی بود

به گزارش وبلاگ اندورید، سرپرست فدراسیون پزشکی ورزشی: تا به امروز تصمیمی بر لغو مسابقات گرفته نشده است و لیگ برتر فوتبال طبق برنامه برگزار می شود.

اسد مسجدی: لیگ برتر فوتبال طبق برنامه برگزار می شود، برگزاری لیگ متمرکز کشتی تجربه موفقی بود

به گزارش گروه ورزشی وبلاگ اندورید، محمد اسدمسجدی درباره شرایط برگزاری مسابقات و اردو های ملی در دوران شیوع گسترده کرونا گفت: وزارت ورزش و جوانان در کنار فدراسیون پزشکی ورزشی، قصد دارد تا لیگ ها، مسابقات و اردو های متمرکز و هدفمند برای رویداد های ورزشی را در این شرایط و براساس شیوه نامه های سخت گیرانه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی انجام دهد.

محدودیت ها در ورزش ابلاغ نشده است

وی با اشاره به محدودیت های دو هفته ای شهر های بزرگ و قرمز اضافه نمود: با جلسات متعددی که با مسئولان وزارت بهداشت داشتیم، سعی کردیم، ورزش حرفه ای را از رکود خارج کنیم. این محدودیت ها فعلا شامل ورزش نشده و چیزی به ما ابلاغ نشده است.

سرپرست فدراسیون پزشکی ورزشی گفت: مسابقات مختلف مثل لیگ های فوتبال، والیبال برگزار می شود و برخی اردو های ملی هم در حال برگزاری است.

وی ادامه داد: ناظرین ما هم برای اطمینان از رعایت دستورالعمل های بهداشتی و انجام آزمایش های کرونا، نظارت دارند و برخورد های مناسب انجام می شود.

بازی پرسپولیس انجام می شود

اسدمسجدی در خصوص برگزاری آخرین مسابقه هفته دوم لیگ برتر فوتبال بین تیم های پرسپولیس و نفت آبادان در اول آذر به میزبانی تهران گفت: یکی از وظایف ستاد مبارزه با بیماری کرونا در ورزش، هماهنگی لازم با وزارت بهداشت در خصوص برگزاری مسابقات بوده که اگر قرار است، اقدامات ما برای بثمر رسیدن جریانات ورزشی با هماهنگی باشد، وظیفه داریم، درباره جابجایی تیم ها، اسکان و تغذیه آن ها برای رویدادی، هماهنگی ها را با وزارت بهداشت انجام دهیم و مجوز لازم را کسب کنیم.

دخالتی در امور فدراسیون ها نداریم

وی اضافه نمود: دخالتی در امور فدراسیون ها ندارم، اما طبق اظهارنظرها، قرار است، آخرین مسابقه هفته دوم لیگ برتر، طبق برنامه برگزار شود.

سرپرست فدراسیون پزشکی ورزشی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اگر قرار بر برگزاری مسابقات است، پس نقش ستاد مبارزه با کرونا در ورزش در این شرایط چه می شود، گفت: تصمیم کلی انجام مسابقات است، اما تغییرات داخلی برنامه ها برعهده فدراسیون ها است و ما در این امور دخالتی نداریم، همچنان براساس تصمیمات ستاد مبارزه با کرونا در ورزش و با هماهنگی وزارت ورزش، لیگ فوتبال طبق برنامه برگزار می شود.

تصمیمی برای لغو لیگ فوتبال نیست

وی در خصوص احتمال لغو هفته سوم و چهارم لیگ برتر فوتبال اضافه نمود: وزارت بهداشت معتقد است که ورزش در این دوران بهترین همکاری را داشته است و هیچ نظری با لغو مسابقات نداشتند. طبیعتا برگزاری مسابقات در دو هفته ای که محدودیت ها وجود دارد، مجوز های لازم کسب می شود.

اسد مسجدی گفت: تصمیمات ستاد ملی کرونا را نمی دانیم، اما در هر صورت مرجع سلامت همه این ستاد است و ما از آن ها تبعیت می کنیم. هر تصمیمی برای ورزش گرفته شود، به طور مکتوب به اطلاع وزیر ورزش و معاون او قرار خواهد گرفت.

اردو های متمرکز بدون مشکل

وی با بیان اینکه همه فدراسیون های ورزشی برنامه های خود را با هماهنگی وزارت ورزش و بهداشت انجام می دهند و مسئله ای با اردو های متمرکز وجود ندارد، اضافه نمود: بنظر می رسد، بهترین حالت سلامت ورزشکاران برگزاری اردو ها و مسابقات متمرکز باشد و وزارت بهداشت هم از آن استقبال می کند، چون با توجه به اسکان ورزشکاران در اتاق های جداگانه، انجام تست های PCR و جدا نشدن از این شرایط سلامت ورزشکاران و مربیان تضمین می شود.

تجربه پیروز لیگ کشتی

سرپرست فدراسیون پزشکی ورزشی در خصوص دور برگشت لیگ برتر کشتی گفت: یکی از ایده های پیروز برگزاری لیگ برتر کشتی به صورت متمرکز و قرنطینه بود که از طرف وزارت بهداشت شیوه نامه های بهداشتی آن تایید شد و نتیجه پیروزی داشت. برگزاری لیگ متمرکز کشتی تجربه پیروزی بود و نگاه مثبتی نسبت به آن وجود دارد.

جمع آوری اطلاعات کرونایی

وی درباره آمار کلی مبتلایان ورزش به کرونا اضافه نمود: قرار است، طی 40 روز آینده همه تست های کرونای انجام شده فدراسیون ها و خوداظهاری ورزشکاران جمع آوری شود تا نتیجه آماری قابل استنادی تهیه شود.

رسیدگی پزشکی به شمشیربازان

اسدمسجدی با اشاره به مثبت شدن تست کرونای چهار شمشیرباز قبل از ورود به اردوی تیم ملی گفت: فدراسیون شمشیربازی کار خوب و ارزنده ای انجام داد و همه ورزشکاران را در اتاق های جداگانه اسکان داد تا از اردو خارج نشوند. تغذیه برعهده فدراسیون بوده و رسیدگی پزشکی هم برعهده ما است تا سلامت همه ورزشکاران حفظ شود.

بدون آمادگی منتظر نتیجه نباشیم

وی با اشاره به برگزاری قطعی بازی های المپیک توکیو گفت: نمی توانیم، مسابقات و اردو ها را تعطیل کنیم و منتظر کسب نتیجه در المپیک باشیم. محبوریم طبق شیوه نامه های سخت گیرانه وزارت بهداشت، مسابقات و اردو ها را همراه با نظارت داشته باشیم، اما مکلفیم قوانین ستاد ملی کرونا را هم اجرا کنیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "اسد مسجدی: لیگ برتر فوتبال طبق برنامه برگزار می شود، برگزاری لیگ متمرکز کشتی تجربه موفقی بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اسد مسجدی: لیگ برتر فوتبال طبق برنامه برگزار می شود، برگزاری لیگ متمرکز کشتی تجربه موفقی بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید