عربستان، مستند روش های جاسوسی بن سلمان از مخالفان

به گزارش وبلاگ اندورید، فعالان سیاسی در حساب توییتری مستندی در مورد شیوه جاسوسی ولیعهد سعودی از مخالفان منتشر کردند.

عربستان، مستند روش های جاسوسی بن سلمان از مخالفان

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ اندورید به نقل از الواقع السعودی، کانال جوانان وابسته به تعدادی از مخالفان سعودی در خارج از کشور ، فیلم مستندی با عنوان جاسوس و مخالفان سعودی منتشر کرد. این مستند ایده جاسوسی خانواده سلطنتی سعودی را، به منظور ردیابی و مبارزه با مخالفان سیاسی آل سعود فاش می نماید.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی وبلاگ اندورید بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در صفحه اینستاگرامی وبلاگ اندورید بخوانید. (کلیک کنید)

بسیاری از توئیترها و فعالان مخالف از جمله عمر بن عبدالعزیز فعال برجسته سعودی این مستند را در توییتر منتشر کردند. در بسیاری از کشورها مانند چین و اتحاد جماهیر شوروی و سایر کشورها ، یک گزارش تاریخی در خصوص استفاده از جاسوسها در طول تاریخ وجود دارد.

این مستند نمونه های از جاسوسی هایی که علیه مخالفان سعودی انجام می گردد را نشان می دهد.

فیلم پس از یک مقدمه طولانی، به اقدامات جاسوسی محمد بن سلمان ولیعهد سعودی علیه شهروندان سعودی پرداخت.

بر اساس این مستند، روش هایی وجود دارد که عربستان سعودی برای جاسوسی از شهروندان خود در خارج از کشور استفاده می نماید .این جاسوسی از سال 2017 زمانی که سعود القحطانی مشاور سابق دربار پادشاهی سعودی مخالفان سعودی را تهدید کرد که دولت عربستان می تواند به راحتی به حساب کاربران توییتری و یا حساب های کاربری ناشناس و با اسامی مستعار نفوذ کند، فاش شد. سعود القحطانی اوت 2017 با انتشار توییتی خطاب به حساب های کاربری ناشناس هشدار داد: آیا نام مستعار از تو در برابر لیست سیاه حفاظت می نماید؟

مشاور بن سلمان و فرد نزدیک وی ادعا کردند که راه هایی برای دسترسی به حساب های کاربری های ناشناس وجود دارد.

این مستند نشان می دهد که دو کارمند سابق توییتر و یک مرد سعودی برای عربستان جاسوسی و با کاوش در اطلاعات خصوصی کاربران و تحویل آن ها به مقام های سعودی پول دریافت می کردند.علی الزبارة و أحمد أبو عمو که سابقا در توییتر کار می کردند و احمد المطیری که قبلا در دربار سلطنتی آل سعود مشغول به کار بوده، با اتهاماتی از جمله همکاری با عربستان سعودی، بدون ثبت به عنوان عامل خارجی، روبرو شدند.

این فیلم به پرونده علی الزباره پرداخت که داستان او از سال 2015 شروع شد ، زمانی که با وی توافق شد علیه بیش از 6 هزار حساب توئیتری مخالفان علیه رژیم سعودی جاسوسی کند ، که این اقدام منجر به بازداشت بسیاری از فعالان توییتری شد.

چندین سازمان حقوق بشری در خاورمیانه گفتند که کارمندان توئیتری 6 شهروند سعودی را شناسایی نموده اند که در حال مدیریت کاربری های ناشناس بودند.

مدیریت توئیتر با آل زباره به دلیل جاسوسی از کاربران توئیتر برخورد کرد.

به همین دلیل توییتر در بیانیه ای گفت: تشخیص داده که بازیگران بد برای تضعیف خدمات ما حاضرند تا کجا پیش بروند.

موسسه مسک شیوه دیگری جاسوسی ولیعهد سعودی

موسسه خیریه موسومالمسک در مارس 2011 تأسیس شد و بر اساس ادعا ولیعهد سعودی نقش مهمی در تشویق یادگیری و توسعه مهارت های جوانان دارد. این موسسه توسط بزرگترین جنایتکاران سعودی یعنی محمد بن سلمان و بدرالعساکر مدیر دفتر خصوصی محمد بن سلمان مدیریت می گردد.

بر اساس این مستند بنیاد مسک که ادعا می نماید به دنبال پرورش استعداد های جوانان سعودی است با اتهاماتی ازجمله انجام نقش های امنیتی مشکوک به وسیله جذب نیرو برای جاسوسی و هک کردن مخالفان سیاسی سعودی در داخل و خارج روبرو است.

حساب کاربری العهد الجدید که به افشاگر سیاسی به وسیله توییتر مشهور است ، اطلاعات جدیدی در خصوص احمد المطیری معروف به احمد الجبرین فاش کرد که وی برای مشارکت با سعود القحطانی به دفتر وی در دیوان سلطنتی نقل مکان کرد.

براساس توئیت دیگری از العهد الجدید ، احمد الجبرین جاسوس محمد بن سلمان در توییتر است. او پس از متهم شدنش در آمریکا از نظر روانی فروپاشیده بود و با بدر العساکر تماس گرفت.وی به العساکر گفت: سرنوشت من چه خواهد شد ؟ من ممنوع السفر شده ام و آینده من تمام شده است! بدر به او گفت: منتظر بمان که این موضوع را گذر زمان حل می نماید.

شایان ذکر است که وزارت دادگستری آمریکا در ماه ژوئیه گذشته ، کیفرخواست جدیدی را در پرونده جاسوسی کارمندان توییتر برای عربستان سعودی تنظیم کرد وعلاوه بر جاسوسی به نفع عربستان سعودی اتهام های کلاهبرداری، پولشویی، جعل و دستکاری در شواهد اضافه کرد.

در اعلام جرم تازه علیه این افراد، مدارک و اسناد جدیدی درباره جاسوسی آنها و یاری شان برای سرکوب مخالفان دولت عربستان سعودی ارائه شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "عربستان، مستند روش های جاسوسی بن سلمان از مخالفان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عربستان، مستند روش های جاسوسی بن سلمان از مخالفان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید