ضرر 130 هزار میلیارد تومانی دخانیات به حوزه سلامت

به گزارش وبلاگ اندورید، رئیس اداره کنترل دخانیات وزارت بهداشت گفت: 130 هزار میلیارد تومان به علت مصرف دخانیات بر حوزه سلامت و دیگر حوزه ها تحمیل می گردد.

ضرر 130 هزار میلیارد تومانی دخانیات به حوزه سلامت

ولی زاده گفت: برای کنترل دخانیات باید مالیات زیادی برای صنعت دخانیات کشور وضع گردد تا از ضرر 130 هزار میلیارد تومانی به علت مصرف دخانیات در حوزه سلامت و دیگر حوزه ها جلوگیری گردد. به قانون ارزش افزوده نقدهای زیادی داریم. پیشنهادهای ما مبنی بر دریافت مالیات باید بر اساس قیمت خرده فروشی باشد. معتقدیم که افزایش مالیات باید به صورت ده واحد ده درصدی باشد .

به گفته وی در حال حاضر افزایش مالیات برای برند داخلی 25 درصد و محصولات خارجی 40 درصد وضع شده است که این قوانین باید اصلاح شوند.

او گفت: این افزایش مالیات راه حل مناسبی برای کنترل دخانیات محسوب نمی گردد. عوامل صنایع دخانی نباید در سیاست گذاری کنترل دخانیات دخالت داشته باشند. صنعت دخانیات خسارت فراوانی را بر حوزه سلامت تحمیل می نماید. سعی شده تا از ارزهای دولتی برای واردات مواد خام جهت فراوری کالای آسیب رسان استفاده نمایند؛ اما مانع بزرگی برای تصویب افزایش مالیات بر دخانیات در کشور خواهند شد.

بیشتر بخوانید

  • کاهش مراجعه به مراکز بهداشتی به علت شیوع کرونا

وبلاگ اندورید علمی پزشکی بهداشت و درمان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "ضرر 130 هزار میلیارد تومانی دخانیات به حوزه سلامت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضرر 130 هزار میلیارد تومانی دخانیات به حوزه سلامت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید