سایت علمی پرورش گورخر در گرمسار ایجاد می گردد

به گزارش وبلاگ اندورید، معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان محیط زیست از ایجاد سایت علمی جدید پرورش گورخر در گرمسار اطلاع داد و گفت: گورخرهای انتقال یافته به گرمسار با محیط سازگار شده اند.

سایت علمی پرورش گورخر در گرمسار ایجاد می گردد

مهر نوشت: کیومرث کلانتری معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان محیط زیست در بازدید از پایگاه پرورش گورخر در پارک ملی کویر گرمسار، ضمن بیان اینکه گورخرهای انتقال یافته از یزد و پارک ملی توران شاهرود به پارک ملی کویر گرمسار اکنون با شرایط و محیط کاملاً سازگار شده اند، ابراز داشت: یک کره در این سایت به دنیا آمد که امیدها را برای بقا و پرورش گورخر در گرمسار بیشتر نموده است.

وی با بیان اینکه سایت علمی جدید پرورش گورخر در گرمسار ایجاد می گردد، اضافه کرد: با توجه به موفقیت آمیز بودن طرح پرورش گورخر در گرمسار اکنون طراحی این پایگاه به اتمام رسیده است و مراحل پایانی خود را طی می نماید.

  • برنامه احیای گورخر ایرانی وارد فاز عملیاتی شد

معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان محیط زیست با بیان اینکه تا کنون 9 گورخر به سایت فعلی در گرمسار انتقال یافته است، ابراز داشت: آنالیز شرایط کاملاً نشان داد که این منطقه شرایط تکثیر و رهاسازی را دارد.

کلانتری ضمن بیان اینکه تکثیر در اسارت و یا حالت نیمه اسارت برای حفظ گونه های در حال انقراض از جمله سیاست های سازمان محیط زیست است، توضیح داد: پرورش گوزن زرد و یوزپلنگ از جمله برنامه های پیش رو است.

وی اضافه کرد: با توجه به اهمیت حفظ و بقای یوزپلنگ، سایت های علمی پرورش یوزپلنگ در یزد و استان سمنان به صورت اسارت یا نیمه اسارت پیگیری می گردد.

منبع: همشهری آنلاین

به "سایت علمی پرورش گورخر در گرمسار ایجاد می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سایت علمی پرورش گورخر در گرمسار ایجاد می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید