هر آنچه باید درباره میلگردها بدانید

به گزارش وبلاگ اندورید، میلگرد یکی از محصولات آهنی فوق العاده مهم و لازم است که در ساخت و ساز و صنعت مورد استفاده قرار می گیرد. امروزه تصور این که ساختمان سازی بدون محصولات فولادی انجام گردد به هیچ عنوان امکان پذیر نیست. استفاده از مصالح فولادی که میلگردها یکی از مهم ترین آن ها به شمار می آیند، در همه بخش های ساختمان و در تمام مراحل ساخت و ساز مشاهده می گردد.

هر آنچه باید درباره میلگردها بدانید

به گزارش وبلاگ اندورید، بنابر اعلام آرادآهن، از فونداسیون ساختمان ها گرفته تا ساخت ستون ها و سقف از میلگرد ها استفاده می گردد. به همین علت است که قیمت تمام شده یک ساختمان بسیار وابسته به قیمت میلگرد خواهد بود.

یکی از سؤال هایی که مطرح می گردد این است که میلگرد چیست که تا این حد برای ساخت و ساز ضروری است؟ آیا محصولات فولادی دیگری وجود ندارند که به جای میلگردها بتوانند به ساختمان ها استحکام لازم را بدهند؟

میلگرد چیست؟

میلگرد یا آرماتور (Rebar) یک محصول آهنی پرکاربرد در ساختمان سازی است که مهم ترین کاربرد میلگرد تقویت بتن استفاده شده در ساخت و ساز است. هرچند که بتن دارای مقاومت فوق العاده بالایی در برابر فشارهایی که به آن وارد می گردد، است و اگر بخواهید این ماده را خرد کنید باید نیروی بسیار زیادی را با استفاده از ابزارهایی قوی به کار ببرید اما در یک مورد فوق العاده مهم بسیار ضعیف عمل می نماید.

این نقطه ضعف، نداشتن مقاومت مناسب در برابر نیروهای کششی و چرخشی است. این ضعف در بسیاری از موارد به ویژه در زمان زلزله می تواند باعث ایجاد ترک خوردگی و شکسته شدن در بتن گردد که در نهایت سلامت ساختمان و ساکنین آن را به خطر می اندازد. این مقاطع فولادی به یاری بتن آمده، در مواقعی که نیروهای کششی به آن وارد می گردد، مقاومت کششی آن را افزایش می دهند. در واقع کاربرد میلگرد این است که با روش های مختلف درون بتن کار گذاشته می گردد تا مقاومت آن را بالاتر ببرد. سؤالی که این جا مطرح می گردد این است که سایزهای میلگرد کدامند و هر کدام از آن ها برای چه کاربردی بهتر عمل می نمایند.

سایزهای میلگرد کدامند؟

این مقاطع فولادی نیز مثل بسیاری دیگر از محصولات فولادی در سایزهای مختلف برای کاربردهایی متفاوت فراوری می شوند. به ویژه این که در زمان خرید میلگرد باید کاملاً دقت گردد تا انتخاب مقادیر دقیقی از لحاظ وزن و سایز صورت گیرد؛ چرا که وزن نهایی سازه باید در مقدار ای کاملاً استاندارد قرار داشته باشد و استحکام سازه نیز به طور دقیق مطابق با استانداردهای لازم قرار گرفته باشد. ساخت این مقطع فولادی در ایران طبق استاندارد روسی است و انواع آن ها با قطری تا مقدار 40 میلی متر نیز ساخته می گردد.

مقدار گیری سایز این مقطع فولادی را به روش های مختلف انجام می دهند که عبارت هستند از:

· تشخیص چشمی

· بر اساس سایز انگشتان و تخمین ذهنی

· استفاده از شابلون

· استفاده از ریسمان یا طناب

· وزن کردن

· استفاده از کولیس

· استفاده از آچار فرانسه

کاربرد سایزهای مختلف میلگرد در ساختمان سازی

هر سایز از انواع میلگرد مناسب کارهای ساخت و ساز ویژه ای است و مهندسین ناظر هنگام بازدید از ساخت و سازها به سایز آن ها دقت ویژه ای دارند. مثلاً میلگرد 14 که با استاندارد A3 ساخته شده باشد برای فونداسیون، ستون و تیر به عنوان یک بخش اصلی مورد استفاده قرار می گیرد. به طور کلی کاربرد میلگردها با توجه به سایز آن ها می تواند در موارد زیر باشد:

· راه پله

· راهروهای ورودی

· دیوارها

· ستون ها

· فوندانسیون

· تیرها

چه کارخانه هایی میلگرد فراوری می نمایند؟

فراوری نماینده های فراوانی در سراسر کشور در زمینه فراوری این مقطع فولادی پرکاربرد فعالیت می نمایند و هر کدام از آن ها نیز ویژگی های فوق العاده عالی خود را از لحاظ رعایت استانداردها و کیفیت عملکردی دارا هستند. در این جا تنها به چند مورد از آن ها برای آشنایی بیش تر با صنعت فولاد کشور اشاره خواهد شد:

ذوب آهن اصفهان: میلگرد اصفهان اولین فراوری این مقطع فولادی در ایران است که در این کارخانه برای اولین بار با رعایت همه استانداردهای دنیای فراوری شده است.

· کارخانه آریا ذوب

· راد همدان

· شاهین بناب

· شاهرود

· نورد گرم سمنان

· شمس سپهر

· سپهر ایرانیان

· کارخانه فایکو

· حسن رود گیلان

· ارگ تبریز

· سیادن ابهر

· مجتمع فولاد خراسان

· فولاد آذربایجان میانه

· صنایع فولاد کرمان بردسیر

· مجتمع فولاد آناهیتا گیلان

· مجتمع فولاد روهینا جنوب (روهینا دزفول)

· مجتمع فولاد بافق

· کارخانه ظفر بناب

· صنایع فولاد کاوه تیکمه داش

· دنیا فولاد سیرجان

· سیرجان حدید جنوب

· کارخانه سرمد ابرکوه یزد

· کارخانه فولاد آلیاژی ایران

· فولاد خرمدشت تاکستان

· کارخانه فولاد کویر کاشان

· کارخانه نورد کوثر اهواز

مرجع فروش میلگرد کلیه کارخانجات معتبر فراوری نماینده میلگرد

آراد آهن یکی از بازرگانی های فعال در صنعت فولاد کشور است که به عنوان مرجع فروش میلگرد کلیه کارخانجات معتبر فراوری نماینده میلگرد در کشور فعالیت می نماید. تهیه با کیفیت ترین محصولات فولادی از کارخانه های فراوری نماینده با برترین قیمت بازار جزء سیاست های کاری تغییر ناپذیر این مجموعه محسوب می گردد. به علت این که تمام محصولات فولادی بدون حضور واسطه ها برای خریداران تأمین می گردد، قیمت میلگرد نیز با مناسب ترین اندازه ممکن به دست مصرف نمایندگان می رسد. جهت اطلاع از قیمت میلگرد به سایت آراد آهن مراجعه نمایید. برای ثبت سفارش به وسیله سایت می توانید به وسیله بخش ثبت سفارش اقدام نمایید یا با شماره 34055-031 تماس بگیرید تا از مشاوره کارشناسان فروش آراد آهن بهره مند شوید.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "هر آنچه باید درباره میلگردها بدانید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هر آنچه باید درباره میلگردها بدانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید