روش نوین محقق ایرانی برای خارج کردن تومورهای مغزی

به گزارش وبلاگ اندورید، دانشمندان آمریکایی با سرپرستی نصیر مکرم پژوهشگر ایرانی پیروز به توسعه دستگاهی شده اند که توسط آن می توان به راحتی تومورها را از مغز خارج کرد.

روش نوین محقق ایرانی برای خارج کردن تومورهای مغزی

به گزارش ایسنا، پژوهشگران دانشگاه دوک (Duke University) ایالات متحده آمریکا در مطالعه اخیرشان که به سرپرستی نصیر مکرم (Nassir Mokarram) پژوهشگر ایرانی صورت گرفته است، دستگاهی به منظور خارج کردن تومورها از مغز توسعه داده اند که این دستگاه توسط سازمان غذا و دارو آمریکا نیز تأیید شده است.

پژوهشگران دانشگاه دوک پیروز به توسعه دستگاهی به منظور خروج تومورها از مغز به نام Tumor Monorail شده اند.

این دستگاه با شبیه سازی خواص فیزیکی ماده سفید مغز، تومورهای پیشرو را به مهاجرت به سمت بیرون مغز راهنمایی می نماید. پس از آن، سلول ها می توانند با خیال راحت برداشته شوند.

ماده سفید (White matter) یکی از بخش های سیستم عصبی مرکزی است. سیتم عصبی مرکزی از دو ناحیه ماده سفید و ماده خاکستری تشکیل شده است. این ماده بخش اصلی مغز و بخش سطحی نخاع را تشکیل می دهد و بطور عمده از سلول های گلیال و آکسون های میلینه تشکیل شده است. این آکسون ها پیغام ها را از مخ به سایر بخش های سیستم عصبی منتقل می نمایند. در ماده سفید بجز بافت چربی، مویرگ ها و عروق مشاهده می شوند. فسفولیپیدها در ماده سفید فراوان هستند.

بارون براهما (Barun Brahma) جراح مغز و اعصاب و یکی از پژوهشگران این مطالعه گفت: دستگاه tumor monorail یک دستگاه بسیار خاص در برداشتن تومورها از مغز است. تومورهای زیادی وجود دارند که به علت محل تومور یا ضعف بیمار غیرقابل جراحی هستند. این دستگاه باعث می گردد تا پزشکان توانایی جراحی این تومورها را داشته باشند.

این دستگاه تومور را به طور کامل از بین نمی برد، اما باعث می گردد که بتوان گسترش آن را کنترل کرد.

نصیر مکرم (Nassir Mokarram) پژوهشگر ایرانی و رهبر این مطالعه از دانشکده مهندسی پزشکی دانشگاه دوک، گفت: مهم ترین نکته این است که طی این روش، تومور از طریق دستگاه ما به جای قرار دریافت در بافت سالم مغز، به یک مخزن کنترل شده و دور از تومور مادر، کنترل می گردد.

منبع: همشهری آنلاین

به "روش نوین محقق ایرانی برای خارج کردن تومورهای مغزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روش نوین محقق ایرانی برای خارج کردن تومورهای مغزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید