روشی علمی برای توانبخشی افراد مبتلا به ضایعه مغزی ارائه شد

به گزارش وبلاگ اندورید به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، محققان دانشگاه تبریز با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در حال اجرا طرح توانبخشی ضایعه مغزی آفازی با استفاده از روش های مدلسازی محاسباتی هستند. با این روش دقت تشخیص ضایعه افزایش می یابد. همچنین این روش برای هر فرد یک مدل محاسباتی مختص فرد ارائه می نماید. بنابراین تشخیص و روند درمان تسریع می گردد.

روشی علمی برای توانبخشی افراد مبتلا به ضایعه مغزی ارائه شد

میر هادی سید عربی مجری این طرح پژوهشی با بیان اینکه با انجام این پژوهش روش علمی برای توانبخشی ضایعه مغزی ارائه شد، ادامه داد: در این روش از مدلسازی محاسباتی بهره بردیم تا شبیه سازی مدل سر و بافت مغز افراد انجام گردد.

وی ادامه داد: به این معنا که با استفاده از اطلاعاتی همچون سن، وزن، ضخامت جمجمه و مهمتر از همه اطلاعات ام آر آی برای هر فرد مدلسازی انجام می گردد. پس از آن با استفاده از دستگاه و الکترودهای مخصوص تحریک عمقی مغز در مدل کامپیوتری انجام می گردد. اطلاعات تحلیل و بررسی می گردد و از این طریق می توان به توانبخشی فرد یاری کرد.

سید عربی بیان نمود: این مدلسازی بر اساس مشخصات هر فرد و به نوعی شخصی است. پس نیازی به انجام آزمایش به صورت مستقیم بر روی افراد نیست. هر آزمون و خطایی روی مدل انجام می گردد. این روش به توانبخشی و بهبود نسبی ضایعه مغزی یاری می نماید. این پژوهش در مراحل پایانی قرار گرفته است. به زودی می توان آن را در مراکز درمانی پیاده سازی کرد تا جایگزینی برای روش های تجربی باشد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "روشی علمی برای توانبخشی افراد مبتلا به ضایعه مغزی ارائه شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روشی علمی برای توانبخشی افراد مبتلا به ضایعه مغزی ارائه شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید