رشد 46 درصدی صادرات تجهیزات پزشکی در سال 99 ، صندوق نوآوری زمینه صادرات را برای شرکت های دانش بنیان فراهم می کند

به گزارش وبلاگ اندورید، مدیر توانمند سازی صندوق نوآوری و شکوفایی خاطرنشان کرد که با برگزاری رویداد هایی همچون یکشنبه های صادراتی، زمینه صادرات شرکت های دانش بنیان را فراهم می کنند.

رشد 46 درصدی صادرات تجهیزات پزشکی در سال 99 ، صندوق نوآوری زمینه صادرات را برای شرکت های دانش بنیان فراهم می کند

به گزارش گروه فناوری وبلاگ اندورید، مرضیه شاوردی مدیر توانمندسازی صندوق نوآوری و شکوفایی امروز دوم خردداد ماه در رویداد یکشنبه های صادراتی با موضوع تجهیزات پزشکی که به صورت آنلاین در محل صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار گشت، گفت: بر اساس آمار ها میزان صادرات کشور در سال99 حدود 5.6 میلیارد دلار بوده است که نسبت به سال 98 حدود 46 درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: ایران با 15 کشور مرز مشترک خشکی و آبی دارد و کل نیاز وارداتی کشور های هم مرز ایران 50 میلیارد دلار برآورد شده، اما توان صادراتی ایران برابر 445 میلیون دلار است که نشان می دهد کشور ما، از این ظرفیت صادراتی به خوبی بهره نبرده است.

مدیر توانمند سازی صندوق نوآوری و شکوفایی، با تاکید بر اینکه این صندوق درصدد است تا با حمایت از شرکت های دانش بنیان بتوانند با کمترین هزینه به بازار های جهانی وارد شود، گفت: صندوق نوآوری و شکوفایی با برگزاری این رویداد زمینه صادرات شرکت های دانش بنیان را فراهم می کند.

شاوردی ادامه داد: به صورت کلی، بیشترین میزان صادرات 9.8 میلیارد دلار به کشور چین بوده و بعد از آن، عراق، امارات، افغانستان و ترکیه از مقاصد صادراتی ایران بوده است.

به گفته شاوردی، 56 درصد صادرات کشور در حوزه تجهیزات پزشکی، دارویی و فراورد های آن بوده که شامل 17 درصد لوازم پزشکی، 14 درصد تجهیزات پزشکی و 13 درصد تجهیزات محافظت شخصی بوده است.

وی ادامه داد: 5 کشور اولی که تجهیزات پزشکی، دارویی و فراورد های ایرانی به آن ها صادر شده آلمان، امریکا، سوئیس، هلند و بلژیک بوده است. در نمایشگاه تجهیزات پزشکی ترکیه 14 شرکت دانش بنیان ایرانی با حمایت 90 درصدی صندوق نوآوری و شکوفایی حضور می یابند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "رشد 46 درصدی صادرات تجهیزات پزشکی در سال 99 ، صندوق نوآوری زمینه صادرات را برای شرکت های دانش بنیان فراهم می کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رشد 46 درصدی صادرات تجهیزات پزشکی در سال 99 ، صندوق نوآوری زمینه صادرات را برای شرکت های دانش بنیان فراهم می کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید