تسهیلات 3.8 میلیارد تومانی صندوق نوآوری برای حضور شرکت های دانش بنیا ن در نمایشگاه های خارجی خبرنگاران

به گزارش وبلاگ اندورید، در واپسین روز های امسال، وبینار تخصصی توسعه صادرات تجهیزات پزشکی و دارویی به بوسنی و هرزگوین به منظور آشنایی شرکت های دانش بنیان با نحوه ورود به بازار صادراتی این کشور به همت صندوق نوآوری و شکوفایی و به صورت مجازی برگزار گردید و نمایندگانی از انجمن تجاری ایربا بوسنی و هرزگوین، پتانسیل ها و بستر های صادرات تجهیزات پزشکی و دارویی به این کشور را برای شرکت های ایرانی تشریح کردند.

تسهیلات 3.8 میلیارد تومانی صندوق نوآوری برای حضور شرکت های دانش بنیا ن در نمایشگاه های خارجی خبرنگاران

به گزارش گروه فناوری وبلاگ اندورید به نقل از روابط عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی، مرضیه شاوردی، مدیر توانمندسازی صندوق نوآوری و شکوفایی در این وبینار، مجموعه خدمات توسعه بازار صادراتی صندوق نوآوری را تبیین کرد و گفت: صندوق در راستای توانمندسازی شرکت های دانش بنیان برای ورود به بازار های صادراتی خدماتی را طراحی و اجرا نموده است که شامل آموزش و مشاوره، ارزیابی توان صادراتی، حضور در نمایشگاه های تخصصی بین المللی، حضور در نمایشگاه های دائمی خارجی، اعزام و پذیرش هیات تجاری و حفاظت از مالکیت فکری و اخذ استاندارد های بین المللی است.

وی در ادامه عملکرد صندوق نوآوری و شکوفایی در زمینه استفاده شرکت های دانش بنیان از انواع خدمات صادراتی صندوق را تشریح کرد و گفت: تسهیلات صندوق نوآوری برای حضور شرکت ها در نمایشگاه های خارجی در امسال 3.8 میلیارد تومان بوده است. همچنین تعداد نمایشگاه های خارجی مورد حمایت صندوق در سال آینده از 110 نمایشگاه به 130 نمایشگاه افزایش خواهد یافت.

به گفته شاوردی، صندوق نوآوری در زمینه اعزام و پذیرش هیات تجاری در امسال، 2.9 میلیارد تومان تسهیلات به صورت بلاعوض اختصاص داده است.

مدیر توانمندسازی صندوق نوآوری و شکوفایی در خصوص شرایط کنونی پایگاه های صادراتی محصولات دانش بنیان در کشور های هدف نیز گفت: نمایشگاه های دائمی خارجی با یاری کارگزاران بخش خصوصی به منظور معرفی توانمندی های صادراتی و بازاریابی محصولات در کشور های مختلفی اجرا شده یا در حال راه اندازی است. در حال حاضر نمایشگاه دائمی محصولات دانش بنیان ایران در ارمنستان، چین، آذربایجان و عراق برقرار است و نمایشگاه دائمی محصولات ایران در افغانستان در اوایل سال آینده افتتاح خواهد شد و این نمایشگاه ها در کنیا، سوریه و روسیه در حال ثبت نام شرکت های دانش بنیان متقاضی است. در کشور های امارات، ترکیه و عمان نیز در جستجوی کارگزار هستیم.

شاوردی در خصوص خدمت ارزیابی صادراتی صندوق نوآوری نیز اعلام کرد: خدمت دیگر توسعه بازار های صادراتی شرکت های دانش بنیان ارزیابی، ارزیابی توان صادراتی آن ها است. این خدمت به شرکت ها یاری می نماید تا توان قابل استفاده در بازار های صادراتی را شناسایی و تقویت نمایند. صندوق نوآوری و شکوفایی تا 90 درصد از هزینه ها تا سقف چهار میلیون تومان در سال را به صورت بلاعوض تامین می نماید تا برای رسیدن به سطح شرکت های برتر صادراتی توانمند شوند.

مدیر توانمندسازی صندوق نوآوری و شکوفایی در سرانجام درباره تسهیلات این صندوق به شرکت های دانش بنیان برای اخذ استاندارد ها و مجوز های تخصصی و صادراتی گفت: میزان حمایت صندوق نوآوری از خدمت اخذ استاندارد صادراتی به میزان 70 درصد از هزینه ها تا سقف 150 میلیون تومان است. میزان حمایت صندوق از اخذ استاندارد های مختلف شرکت های دانش بنیان در امسال 2.7 میلیارد تومان به صورت بلاعوض بوده است.

همچنین شاوردی در رابطه با حمایت صندوق نواوری در حوزه مالکیت فکری گفت: میزان حمایت صندوق از شرکت های دانش بنیان در حوزه حفاظت از مالکیت فکری در امسال 1.35 میلیارد تومان به صورت بلاعوض بوده است.

شرکت های دانش بنیان داخلی از پتانسیل های بالایی برای صادرات برخوردارند

در ادامه وبینار تخصصی توسعه صادرات تجهیزات پزشکی و دارویی به بوسنی و هرزگوین، مهندس افشین کلاهی، رییس هیات مدیره مجمع تشکل های دانش بنیان جزئیاتی از فعالیت این مجمع را برای نمایندگان انجمن تجاری ایربا بوسنی و هرزگوین اعلام کرد و گفت: در حال حاضر 50 تشکل ملی و استانی عضو مجمع هستند که در حوزه های مختلف صنعتی و های تک فعالیت می نمایند.

وی اضافه نمود: در حال حاضر 5856 شرکت دانش بنیان در ایران فعال هستند که پتانسیل های بالایی برای صادرات به کشور بوسنی و هرزگوین دارند.

نحوه صادرات محصولات دانش بنیان ایرانی به بوسنی و هرزگوین

مهندس محمدرضا کمپانی، عضو هیئت مدیره اتحادیه صادرنمایندگان تجهیزات پزشکی ایران نیز در این وبینار شیوه های صادراتی ایران را تشریح کرد و گفت: در حال حاضر ایران به 46 کشور دنیا تجهیزات پزشکی صادر می نماید و محصولات ایران در دنیا فراگیر شده است. مزیت تجهیزات پزشکی ایران همطرازی تکنولوژیکی و کیفیت این محصولات در مقایسه با برند های برجسته با قیمت کمتر و مناسب تر از اروپا و آمریکا است.

وی ادامه داد: نحوه همکاری شرکت های ایرانی برای صادرات به بوسنی می تواند به دو شکل ارسال کالای آماده به کشور مقصد یا ایجاد خط فراوری با همکاری نمایندگانی از کشور هدف باشد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "تسهیلات 3.8 میلیارد تومانی صندوق نوآوری برای حضور شرکت های دانش بنیا ن در نمایشگاه های خارجی خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تسهیلات 3.8 میلیارد تومانی صندوق نوآوری برای حضور شرکت های دانش بنیا ن در نمایشگاه های خارجی خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید