رابطه توام با عشق و نفرت چگونه است؟

به گزارش وبلاگ اندورید، اگر احساس می کنید که رابطه شما فراز و نشیب های زیادی دارد و به همان مقدار که از شریک زندگی خود متنفر هستید، عاشقش هم هستید، ممکن است در یک رابطه مبتنی بر عشق و نفرت باشید.

رابطه توام با عشق و نفرت چگونه است؟

سابرینا رومانوف، روانشناس بالینی و استاد دانشگاه یشیوا، می گوید: افرادی که در روابط عشق و نفرت هستند، احساسات شدیدی را تجربه می نمایند و تمایل دارند بین یک طیف عشق و نفرت در نوسان باشند.

رومانوف می گوید که این روابط شبیه ترن هوایی است، زیرا هم هیجان و هم خستگی وجود دارد و زوج ها باید جنبه های منفی تر این روابط مانند پرخاشگری و ناامیدی را دنبال نمایند تا از مزایایی مانند اشتیاق و هیجان بهره ببرند.

این مقاله به آنالیز علل و تأثیر روابط مبتنی بر عشق و نفرت و بعلاوه بعضی از استراتژی هایی می پردازد که می توانند به شما در جهت یابی آنها یاری نمایند.

علل روابط توام با عشق و نفرت

رومانوف در زیر دلایل روابط عشق و نفرت را بیان می نماید و شرح می دهد که چگونه این روابط می توانند بر سلامت روان شما تأثیر بگذارند.

داشتن روابط ناپایدار در اوایل زندگی

افرادی که در سال های اولیه شان روابط پر هرج و مرج یا بی ثباتی دارند، تمایل دارند در طبیعت ناپایدار روابط عشق و نفرت آرامش پیدا نمایند، زیرا ممکن است تعارض را راهی برای ابراز عشق تصور نمایند.

برای این افراد، تعارض راهی است برای سنجش علاقه شریکشان به آنها به وسیله پشتکار آنها در جستجوی راهکار. صمیمیتی که پس از قطع رابطه در پی گسست در رابطه تجربه می گردد، می تواند احساس صمیمی تری نسبت به نداشتن آن داشته باشد.

به نوبه خود، روابط پایدار و یکنواخت ممکن است خسته نماینده به نظر برسند یا ممکن است به سرعت نسبت به احساس طرف مقابل نسبت به خود تردید نمایند.

مشکل روابط عشق و نفرت این باور است که درد و تنش آنها به نزدیکی در روابط مربوط می گردد. چیزی که این افراد اغلب متوجه نمی شوند این است که این روابط عادی نیستند و احتمالات دیگری نیز وجود دارد.

با این حال، تجربه گذشته به آنها آموخته است که این تنها گزینه است. آنها متوجه نیستند که افرادی هستند که احساسات شان را در نظر می گیرند، ترجیح می دهند مؤدب باشند و به طور آشکار و مؤثر ارتباط برقرار می نمایند.

علاوه بر این، خوبی در این روابط یا اینکه چگونه زوجین با هم خوب کوشش می نمایند، نسبت به موارد بد بزرگنمایی می گردد، بنابراین بسیاری از زوج ها تصور ناهنجاری از این که رابطه برای آنها چگونه است و چگونه کار نمی نماید دارند، زیرا آنها دائماً در حال حرکت افراطی هستند.

این افراد باید یاد بگیرند که با نگاه کردن به اثرات بلندمدت و پایداری این الگوها، آنچه را که از تعارض به دست می آورند، رها نمایند.

احساس بی لیاقتی برای عشق

افرادی که خود را در روابط عشق و نفرت می بینند ممکن است دارای آسیب پذیری های مستعد نماینده ای مانند احساس بی لیاقتی یا دوست نداشتن باشند. روابط پر هرج و مرج ممکن است این باورهایی را که آنها درباره خود دارند تقویت کند و ممکن است فکر ننمایند که لیاقت بیشتری دارند.

بنابراین، این روابط منفی ترین یا انتقادی ترین افکار را تقویت می نماید. آنها بعلاوه حس کاذبی از دوست داشته شدن را ایجاد می نمایند و ممکن است باعث شوند که به علت کشمکش و درگیری که برای آن متحمل شده اند فکر نمایند رابطه آنها معنی دارتر است.

حقیقت این است که فقط به این علت که در رابطه خود کشمکش های مزمن و روزانه ندارید، به این معنی نیست که این رابطه ارزشمند نیست. در واقع، برعکس است اما برای باور به آن، احتیاج به ایمان به رابطه وجود دارد، بدون اینکه ثابت کند که چه چیزی را برای رابطه فدا می کنید.

راهنمایی روابط عشق و نفرت

رومانوف مراحلی را به اشتراک می گذارد که می تواند به شما یاری کند تا رابطه عشق و نفرت را راهنمایی کنید.

اگر خودتان را در این نوع روابط می بینید، باید دیدگاه خود را با مطالبه بیشتر برای خود تغییر دهید و بدانید که چگونه در چیزهایی که دیگر به شما خدمت نمی نمایند، تغییر ایجاد کنید.

از احساسات خود بیشتر مطلع باشید: فعال تر شوید و به جای پذیرش منفعلانه آن، در خصوص چرخه سمی رابطه خود بیاموزید. آغاز به برچسب زدن احساسات و واکنش های خود نسبت به رفتار شریک زندگی خود کنید. با نوشتن احساسات و عواطف خود آغاز کنید به تغییر این الگوها. هنگامی که برای پردازش احساسات خود وقت بگذارید، آغاز به درک دیدگاه خواهید کرد و راهکار های جدیدی برای مسائل خود خواهید دید که قبلاً در نظر نمی گرفتید.

حد و مرزها را معین کنید: دقیقاً آنچه را که برای شما مفید نیست لیست کنید تا بتوانید اقداماتی را که در آینده باید انجام دهید را معین کنید. با معین محدودیت در روابط و جنبه هایی که دیگر تمایلی به تحمل آنها ندارید، قدرت خود را پس بگیرید.

یاری گرفتن: افراد در این روابط منزوی بودن و عدم حمایت اجتماعی از طرف خانواده و دوستانی که می توانند تجربیات آنها را تایید نمایند و به آنها در مدیریت مسائل یاری نمایند را تجربه می نمایند. احتمالاً چشم انداز روشنی ندارید و موقعیت شما در رابطه باعث می گردد در رویکرد خود برای مدیریت آن جانبدارانه باشید.

تصمیم بگیرید که چگونه می خواهید ادامه دهید: لزوماً احتیاجی به انتها دادن به رابطه یا جدایی ندارید اما بر نحوه مشارکت خود در رابطه کنترل دارید. نقشی که در جنبه های نامطلوب رابطه ایفا می کنید را بشناسید و آغاز به ایجاد تغییرات یا تغییرات کوچک در نحوه پاسخگویی به تعارض کنید و متوجه باشید که چگونه شریک زندگی شما در واکنش تغییر می نماید یا تغییر نمی نماید.

رومانوف می گوید: شما باید تصمیم بگیرید که آیا می توانید با ضعیف ترین رابطه ها زندگی کنید و آیا واقعاً بدون انتخاب و نه فقط به علت کمبود گزینه ها، در آن ها باقی می مانید.

حرف آخر

روابط عشق و نفرت تمایل به ارائه افراط در سویه های منفی و مثبت دارند، نه یک ریتم ثابت. آنها می توانند بر سلامت روانی هر دو شریک زندگی تأثیر بگذارند. با این حال، اگر کسی نداند که روابط سالم چگونه به نظر می رسد یا فکر نمی نماید که شایسته برترین است، شکستن این چرخه سخت است.

اگر در یک رابطه عشق و نفرت هستید، مهم است که آغاز به معین حد و مرز کنید و به آنها پایبند باشید و از نزدیکان یا یک ارائه دهنده مراقبت های روانی یاری بگیرید.

منبع:

verywellmind

منبع: هفت گنج

به "رابطه توام با عشق و نفرت چگونه است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رابطه توام با عشق و نفرت چگونه است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید