خبرنگاران قرنطینه باعث بروز بحران اجتماعی در دنیا شده است

به گزارش وبلاگ اندورید، تهران - خبرنگاران - اعمال قرنطینه در دنیا که ملت های مختلف را خانه نشین نموده، جوامع را در یک شوک بزرگ فروبرده و بحران های بیرون آمده از دل آن در مسائل اجتماعی تاثیرگذار بوده است.

خبرنگاران قرنطینه باعث بروز بحران اجتماعی در دنیا شده است

به گزارش امروز (پنجشنبه) روزنامه فرانسوی لو موند، قرنطینه چندین میلیارد نفر در دنیا موجب بروز شوک اجتماعی بزرگ شده است. خسارات انسانی قابل توجه ناشی از قرنطینه با افزایش مرگ و میر ابتلا به ویروس کرونا همراه شده است. مسلما پس از غلبه بر همه گیری این ویروس، بحران اجتماعی این دوران آشکار خواهد شد.

این مساله بر اقتصاد دنیای به شدت تاثیر گذاشته است. طبق گزارش صندوق بین المللی پول فراوری ناخالص در سال 2020 در دنیا 3 درصد کاهش خواهد یافت و این بسیار بیشتر از رکود مالی سال 2008 که فراوری ناخالص دنیای 1.7 درصد افت نموده بود.

روزنامه فرانسوی افزود: معضلات در ایالات متحده آمریکا در عرض یک ماه حدود 22 میلیون نفر دیگر را با مشکل بیکاری روبرو نموده است.

مایکل ماروت استاد کالج لندن هشدار داده، در صورتی که راه حلی برای جلوگیری از کاهش رشد مالی پیدا نشود، دنیا با پیامدهای اجتماعی بسیار بدتری روبرو خواهد شد.

لوموند افزود: از طرفی در اروپا، کشورها برنامه های حمایتی را شروع نموده اند تا از بیکاری جمعی جلوگیری نمایند. اما همه چیز حاکی از آن است که بیکاری پیامد این وضع مالی اجتناب ناپذیر است.

به گزارش اندیشکده بنیاد رزولوشن، در انگلیس حدود 11 میلیون شاغل (40 درصد کل شاغلین) از بحران شیوع ویروس کرونا آسیب دیده اند. 8 میلیون نفر از مسائل ناشی از بیکاری نسبی خسارت دیده و 3 میلیون نفر نیز شغل خود را از دست داده اند.

مدیر این اندیشکده گفته است که این میزان افزایش نسبت به دوره بحران بیکاری انگلیس از 2010 تا 2018 سریع تر و بالاتر است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران قرنطینه باعث بروز بحران اجتماعی در دنیا شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران قرنطینه باعث بروز بحران اجتماعی در دنیا شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید