خبرنگاران سرمایه گذاری 2 هزار میلیارد ریالی برای توسعه شبکه پستی کشور

به گزارش وبلاگ اندورید، تهران - خبرنگاران - مدیرعامل شرکت ملی پست گفت: در پنج ماه گذشته برای خرید کامیون، وانت ها، سورتینگ ها که بخشی از آن خرید خدمات است بالغ بر 200 میلیارد تومان سرمایه گذاری کرده ایم.

خبرنگاران سرمایه گذاری 2 هزار میلیارد ریالی برای توسعه شبکه پستی کشور

رمضانعلی سبحانی فر مدیرعامل شرکت ملی پست ایران روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی وبلاگ اندورید ضمن اعلام خبر سرمایه گذاری 2 هزار میلیارد ریالی پست برای نوسازی، سرعت بخشیدن و به روزرسانی به ناوگان پستی کشور، گفت: یکی از وظایف اصلی شرکت ملی پست امانت داری و سریع رساندن مرسولات به دست مردم است.

معاون وزیر ارتباطات افزود: برای دستیابی به این دو هدف به صورت هم زمان حدود 4 هزار دستگاه توزیع خریداری کردیم که به صورت قفسه بندی است. بسته ها در آن ها قرار می گیرند تا فشاری متوجه شان نشود و معیوب به دست مردم نرسد. این دستگاه های توزیع آخر اردیبهشت ماه وارد شبکه پستی کشور می شوند.

سبحانی فر تأکید کرد: برای بالا بردن سرعت کار در بخش توزیع، 400 دستگاه وانت پراید خریداری کردیم تا مرسوله ها در مناطقی که حجم بیشتری دارند به جای موتور با وانت توزیع شوند. علاوه بر آن 40 دستگاه کامیون برای سرعت بخشیدن به توزیع مرسولات بین استانی نیز به شبکه پستی کشور افزوده خواهد شد. دستگاه های خریداری شده تا پایان اردیبهشت ماه به شبکه پستی کشور وارد می شوند.

مدیرعامل شرکت ملی پست تأکید کرد: سورتینگ (دسته بندی) مکانیزه مدت هاست در دستور کار شرکت ملی پست قرار گرفته است. یکی از این مراکز را مدتی قبل با حضور وزیر ارتباطات افتتاح کردیم. تا آخر اردیبهشت مرکز دیگری در اصفهان و تا پایان تیرماه چند مرکز دیگر نیز به بهره برداری خواهند رسید.

وی با تأکید بر این که هاب های پستی در سرعت و دقت بخشیدن به سیستم تجزیه اهمیت بسزایی دارند، تأکید کرد: هاب های پستی شرایطی را ایجاد کرده اند تا سیستم ها به جای انسان ها، تجزیه اصولی تر مرسولات را آغاز کنند. مکانیزه کردن سیستم ها از ابتدای انقلاب در دستور کار شرکت پست قرار داشته و ما به تازگی توانسته ایم به آن دست پیدا کنیم.

معاون وزیر ارتباطات افزود: در گذشته پنج هاب پستی در کشور افتتاح شدند و چند ماهی است در حال کار کردن هستند. این مناطق تأثیر بسزایی در سرعت بخشیدن به توزیع مرسولات داشته اند. در گذشته تمام مرسولات برای توزیع و تجزیه به تهران می آمد و از آن جا به شهرهای دیگر ارسال می شد اما اکنون هاب های پستی شرایطی را ایجاد کرده اند تا مرسولات در شهرهای دیگر نیز تجزیه و توزیع شوند.

سبحانی فر گفت: راه اندازی خطوط بین استانی از دیگر کارهایی است که برای سرعت بخشیدن به ارسال مرسولات پستی در دستور کار شرکت ملی پست قرار گرفته است. تفاوت خطوط بین استانی با هاب ها در این است که 5-6 استان یک هاب را تشکیل می داند و بسته ها از آن جا به شهرهای دیگر فرستاده می شدند؛ اما خطوط بین استانی با توجه به ظرفیت ها و امکاناتی دو استان که در جوار یکدیگر هستند و مبادلات پستی، مراودات اداری و مناسبات قوم و خویشی بسیاری با یکدیگر دارند راه اندازی شده است.

وی شرح داد: به طور مثال در گذشته مرسولات از ساری به تهران و پس از آن به رشت ارسال می شد اما اکنون خط بین استانی گلستان، ساری و گیلان راه اندازی شده تا مبادلات بین استانی هر روز انجام شود. این کار به اندازه دو روز به تجزیه و توزیع مرسولات سرعت می بخشد.

وی تأکید کرد: اکنون خطوط بین استانی پست بین شهرهای زنجان -تبریز، قم - اصفهان، رشت- گیلان برقرار است و در آینده نزدیک بین استان های رشت-اردبیل، خراسان رضوی-خراسان جنوبی، ارومیه - سنندج، زنجان - سنندج، قزوین - زنجان، قزوین - همدان، اهواز - بوشهر نیز خطوط بین شهری راه اندازی خواهد شد.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران سرمایه گذاری 2 هزار میلیارد ریالی برای توسعه شبکه پستی کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران سرمایه گذاری 2 هزار میلیارد ریالی برای توسعه شبکه پستی کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید