خاندوزی: مجلس از آسیب به برنامه ضدتورمی دولت خودداری کند

به گزارش وبلاگ اندورید، وزیر امور مالی و دارائی در توئیتی از افزایش تسهیلات تکلیفی به بانک ها در مصوبات کمیسیون تلفیق مجلس در بودجه 1401 انتقاد کرد.

خاندوزی: مجلس از آسیب به برنامه ضدتورمی دولت خودداری کند

به گزارش گروه مالی وبلاگ اندورید، سید احسان خاندوزی روز دوشنبه در صفحه توئیتر نوشت: در یادداشتِ چندروز قبلم از افزایش 1000همت تسهیلات تکلیفی بانک ها در بودجه آینده انتقاد نموده بودم.

در ادامه توییت آمده است: امیدوارم نمایندگان با توجه به هشدار امروز رهبر معظم، از تشدید ناترازی بانک ها و آسیب به برنامه ضدتورمی دولت جلوگیری نمایند. با راهنماییِ اعتبار موافقیم، اما نه به شیوه گذشته.

وزیر اقتصاد: مجلس از آسیب به برنامه ضدتورمی دولت خودداری کند

به گزارش ایرنا، وزیر اقتصاد در یادداشت اخیر خود 4 اشکال مصوبات کمیسیون تلفیق بودجه را اینگونه برشمرده بود:

1-تغییر فروض عایدی های نفتی در لایحه (هم افزایش قیمت و هم افزایش حجم صادرات نفت) و افزایش عایدی های نفتی مربوط به تبصره 14 (هدفمندی یارانه ها) به معنای وابسته تر شدن بودجه به نفت نسبت به لایحه دولت است. باید از بازگشت به دوران اعتیاد بودجه به نفت پرهیز کرد. باید از تجربه شنمایندگی، درس آموخت.

2- افزایش 20 هزار میلیارد تومان عایدی مالیاتی روی لایحه ای که خودش بیشترین اندازه عایدی احتمالی را لحاظ نموده بود، یعنی 20 هزار میلیارد تومان عایدی غیر قابل اتکا.

3- الزام به فروش 130 هزار میلیارد تومان سهام شرکت های دولتی برای تامین منابع صندوق های بازنشستگی ادامه فرایند غلط خصوصی سازی براساس رد دیون تلقی می گردد و آثار منفی آن بر عملکرد بنگاه های واگذار شده و بعلاوه بازار سرمایه غیر قابل انکار است.

4- افزایش حدود هزار هزار میلیارد تومان بر تسهیلات تکلیفی بانک های دولتی که اغلب خود دچار مشکل ترازنامه هستند یا به معنای تحقق نیافتن تکالیف بودجه از روز نخست تلقی می گردد یا بر دامنه مسائل شبکه بانکی خواهد اضافه کرد. خاندوزی تصریح نموده است: به عنوان کسی که مدافع نظریه راهنمایی اعتبار هستم و از ایفای نقش بانک ها در راستای اهداف توسعه اقتصاد ملی حمایت می کنم این شیوه از تسهیلات تکلیفی را مفید به حال اقتصاد ایران نمی دانم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "خاندوزی: مجلس از آسیب به برنامه ضدتورمی دولت خودداری کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خاندوزی: مجلس از آسیب به برنامه ضدتورمی دولت خودداری کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید