حقوق حداقل بگیران تأمین اجتماعی به حدود 2 میلیون تومان می رسد

به گزارش وبلاگ اندورید، سرپرست سازمان تامین اجتماعی گفت: حقوق حداقل بگیران سازمان تامین اجتماعی با تمهیدات اندیشیده شده به حدود 2 میلیون تومان می رسد.

حقوق حداقل بگیران تأمین اجتماعی به حدود 2 میلیون تومان می رسد

به گزارش ایرنا، محمد حسن زدا در نشست خبری با وبلاگ اندورید، اضافه نمود: سال جاری حقوق حداقل بگیران سازمان تامین اجتماعی 36، 5 درصد افزایش می یابد که به طور میانگین هر مستمری بگیری که یک میلیون و 100 هزار تومان گرفته است، مستمری اش به یک میلیون و 500 هزار تومان می رسد و با مزایای جانبی شامل حق همسر، حق اولاد، بن و حق مسکن این رقم به 2 میلیون تومان می رسد.

وی اضافه نمود: افزایش حقوق مستمری بگیران به عنوان یک چالش است، چون دو گروه حداقل بگیران و سایر سطوح هستند که براساس ماده 101 قانون تامین اجتماعی می بایست حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران حداقل بگیر از حداقل مشخص شده در سال کمتر نباشد که به همین منظور حقوق حداقل بگیران 36، 5 درصد رشد حقوق را شاهد خواهند شد.

وی گفت: براساس ماده 96 قانون تامین اجتماعی برای سایر سطوح نیز که افزایش مستمری بازنشستگان به عهده سازمان تامین اجتماعی است، ملاک هرساله نرخ تورم بود اما سال جاری با همکاری و پیشنهاد کانون بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی، 13 درصد و 261 هزار تومان دارد.

زدا ادامه داد: البته در 5 تا 6 سال گذشته مابه التفاوت حقوق مستمری بگیران و بازنشستگان زودتر از ماه های تیر تا شهریور پرداخت نمی شد اما سال جاری به دلیل درک شرایط مالی و وضعیت بازنشستگان، اقدامات اولیه را برای پرداخت این مابه التفاوت در اردیبهشت انجام داده ایم. وی اضافه نمود: به همین منظور برای اولین بار مابه التفاوت افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران از اردیبهشت ماه اعمال می گردد و همراه با حقوق دو گروه حداقل بگیران و سایر سطوح، این مابه التفاوت پرداخت خواهد شد. البته برای مابه التفاوت فروردین ماه در صورتی که اعتبار مورد احتیاج آن تامین گردد همراه با حقوق اردیبهشت در غیر این صورت همراه با حقوق در خردادماه پرداخت می گردد.

سرپرست سازمان تامین اجتماعی اضافه نمود: با این میزان افزایش حقوقی که برای مستمری بگیران و بازنشستگان در سال 98 اعمال می گردد، هر ماه یک هزار و 400 میلیارد تومان و در طول سال 17 هزار میلیارد تومان به هزینه های سازمان تامین اجتماعی اضافه می گردد.

وی در خصوص گروه هایی که کمتر از 30 سال یا به عبارتی حدود 10 سال یا بیشتر حق بیمه پرداخت نموده اند و از حق مستمری بازنشستگی کمتری برخوردار هستند، گفت: این افراد حقوقی متفاوت با افرادی دارند که 30 سال حق بیمه پرداخت نموده اند به عنوان مثال برای فردی که 10 سال حق بیمه پرداخت نموده و حدود 500 هزار تومان مستمری دریافت می نماید، نیز 36، 5 درصد به این میزان اضافه می گردد.

* تهیه بسته حمایتی از رونق فراوری

سرپرست سازمان تامین اجتماعی با اشاره به سال رونق فراوری، گفت: به همین منظور بسته حمایتی از رونق فراوری به کارفرمایان داده شده است تا بتوانند از این بسته بهره مند شوند.

وی گفت: این بسته شامل بخگرددگی جرائم، تقسیط طولانی مدت و پرهیز از قوانین قهری برای کارفرمایان واحدهای فراوریی و صنعتی است. این بسته حمایتی 17 مورد است که دو مورد آن به صورت ویژه به مناطق سیل زده و کارگاه های آن اختصاص دارد که به صورت ویژه آن ها را تحت پوشش قرار می دهیم و باید بگویم که در سال 98 هیچ کارگاهی به دلیل اعمال قوانین تأمین اجتماعی به تعطیلی نمی رسد.

زدا اضافه نمود: 20 هزار میلیارد تومان از بخش خصوصی می خواهیم و از آنها دعوت می کنیم که با استفاده از بخگرددگی جرایم کارفرمایان خوش حسابان، بدهی خود را پرداخت نمایند.

وی توضیح داد: با وجود این شرایط مالی که کارفرمایان و فراورینمایندگان تحت فشار هستند تامین اجتماعی در کنار فراوری خواهد بود.

منبع: همشهری آنلاین

به "حقوق حداقل بگیران تأمین اجتماعی به حدود 2 میلیون تومان می رسد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حقوق حداقل بگیران تأمین اجتماعی به حدود 2 میلیون تومان می رسد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید