توصیه های دفتر طب ایرانی وزات بهداشت به روزه داران

به گزارش وبلاگ اندورید، با شروع ماه مبارک رمضان و مصادف شدن آن با شروع روزهای گرم سال، بیشتر افراد تمایل دارند تا بدانند رعایت چه اصولی باعث کمتر شدن حس تشنگی و گرسنگی در طول روز می گردد. در این بین دغدغه بعضی افراد نیز توجه به توصیه های طب ایرانی است.

توصیه های دفتر طب ایرانی وزات بهداشت به روزه داران

دکتر محمود خدادوست - مدیرکل دفتر طب ایرانی وزارت بهداشت، در گفت وگو با وبلاگ اندورید، با بیان اینکه بهترین نوع تغذیه در این ماه تغذیه ای است که از پرخوری در آن جلوگیری شده و مصرف میوه و سبزیجات در آن فراموش نگردد، گفت: به دلیل فاصله زمانی کمی که بین افطار تا سحر وجود دارد، به شدت توصیه می گردد تا افطاری سبک تر و سحری کامل تر مصرف گردد.

وی اضافه نمود: توصیه به عدم پرخوری در افطار از آن جهت اهمیت دارد تا افراد در مدت زمانی که تا قبل از خواب باقی است از میوه ها استفاده نمایند. مصرف میوه و سبزیجات یکی از راه های جلوگیری از یبوست در این ماه است. همچنین برای افرادی که تنها مصرف میوه و سبزیجات باعث مبتلا نشدن به یبوست نمی گردد، توصیه می کنیم تا قبل از خوردن سحری دو قاشق غذاخوری خاکشیر به همراه یک لیوان آب گرم میل نمایند.

مدیر کل دفتر طب ایرانی وزارت بهداشت، عدم مصرف سبزیجات خام در وعده سحری و پرهیز از خوردن غذاهای تند و شور را از عوامل مهم جلوگیری از تشنه شدن در این ماه دانست و اضافه نمود: همچنین مصرف عرق کاسنی و شاه تره تأثیر زیادی در عدم احساس تشنگی دارد.

خدادوست در انتها گفت: از آنجا که مصرف نکردن مواد غذایی در طول روز می تواند سبب بی حالی افراد گردد، حتماً از استراحت در طول روز غافل نشوند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "توصیه های دفتر طب ایرانی وزات بهداشت به روزه داران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توصیه های دفتر طب ایرانی وزات بهداشت به روزه داران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید