5 نکته کلیدی برای داشتن موهایی سالم

به گزارش وبلاگ اندورید، موهای بلند و ابریشمی رویایی است که اغلب در تبلیغات محصولات مو و مراقبت از مو به شکل اغراق آمیزی به تصویر کشیده می گردد. رویایی که در زندگی واقعی هم قابل دستیابی است. از این روست که بیشتر مردم برای داشتن موهایی سالم که چون ابریشم نرم باشد و در نور خورشید بدرخشد کوشش می نمایند. در اینجا به مؤثرترین راه های سالم نگه داشتن موهای شما نگاهی می اندازیم.

5 نکته کلیدی برای داشتن موهایی سالم

1. موهای خود را اصلاح کنید

موهای خود را به طور مرتب کوتاه کنید. از یک آرایشگر حرفه ای برای این کار یاری بخواهید تا مطمئن باشید آسیبی به موهایتان نمی رسد. اگر به موی کوتاه علاقه دارید بهتر است هر دو ماه یکبار کمی آن را کوتاه کنید اما اگر از عاشقان موی بلند هستید، 3 ماه یکبار زمان خوبی برای کوتاه کردن نوک موهایتان است. اگر در شرایط فعلی نگران حضور در محیط های عمومی و آرایشگاه هستید، می توانید با تماشا چند فیلم آموزشی، موهای خود را به راحتی در خانه کوتاه کنید، برای اینکار فقط کافی است یک قیچی اصلاح تیز داشته باشید و البته کمی حوصله.

شاید فکر کنید که عجله ای برای کوتاهی مو نیست اما باید بدانید که پیرایش مو به رشد و حفظ سلامت آن یاری می نماید چرا که با از بین بردن موهای آسیب دیده و موخوره دار، موهای شما نرم و انعطاف پذیر می گردد دیگر خبری از شنمایندگی موها نیست.

2. از شامپو و نرم نماینده به درستی بهره ببرید

شامپو کردن یکی از نکات مهم در حفظ سلامت موی شماست. هنگام شامپو زدن، به پوست سر و نه انتهای موهای خود توجه کنید و آنها را با دقت بیشتری بشویید. بعلاوه باید بسته به طول وحجم مو، از اندازه مناسبی شامپو برای شست وشوی کامل بهره ببرید. چرا که استفاده بیش از حد از شامپو باعث می گردد، چربی طبیعی پوست سر و ساقه مو که باعث نرمی و درخشندگی آن می گردد، کاملا شسته گردد و جنس مو را خشک و شنماینده کند. بسته به نوع جنس پوست و مو، تعداد دفعات شست و شوی مو در هفته فرق دارد اما به طور کلی شستن دو بار در هفته موها، برای بیشتر افراد توصیه می گردد.

از نرم نماینده های با کیفیت برای احیای ساقه موهای خود بهره ببرید تا رطوبت و لطافت لازم را به موهای شما بازگرداند. نرم نماینده ها نو نوع داخل حمام و بیرون از حمام دارند، پیشنهاد متخصصان زیبایی استفاده از هر دوی آنهاست. هنگام استفاده از نرم نماینده بعد از حمام، ابتدا رطوبت موهای خود را با حوله بگیرید و آن را به ساقه و انتهای موهای خود بزنید.

3. رژیم غذایی خوب داشته باشید

این گزینه احتمالاً موثرترین و مهم ترین روش سالم نگه داشتن موهای شما است. ویتامین ها، پروتئین و آهن موجود در بعضی غذاها برای رشد مو بسیار ضروری هستند. سلول های مو برای رشد به این مواد مغذی نیاز دارند علاوه بر اینکه درخشش طبیعی را به مو برمی گردانند. متخصصان سلامت توصیه می نمایند غذاهای سرشار از آهن مانند ماهی، لوبیا، سویا و سبزیجات را در برنامه غذایی روزانه خود قرار دهید. شما بعلاوه باید از منابع غنی از پروتئین مانند شیر، نخود فرنگی و عدس نیز بهره ببرید.

در این زمینه بخوانید:

7 راه برای سالم نگه داشتن ناخن ها

5 نکته که در خصوص ضد آفتاب نمی دانید

4- روغن های گیاهی به مو بمالید

این یک روش معمول و سنتی برای تقویت رشد سالم مو است. این روغن ها به یاری غدد پوستی شما می آیند تا چربی طبیعی لازم برای پوست و مو را تامین نمایند. روغن نارگیل، بادام یا روغن زیتون می توانند گزینه های خوبی برای چرب کردن همیشگی ساقه موها باشند. اگر موهای نازک و صافی دارید، قبل از حمام کمی روغن نارگیل روی ساقه موهای خود بمالید و اجازه دهید کمی در موهای شما نفوذ کند. به خاطر داشته باشید که استفاده بیش از حد از روغن نیز آسیب زننده است. بسته به جنس مو، از روغن ها به اندازه مناسب بهره ببرید. اگر موهای خشک و شنماینده ای دارید، می توانید بعد از حمام، کمی روغن به ساقه ها بزنید تا رطوبت لازم را به موها بدهد و از خشکی شنمایندگی دور کند. شاید باورکردنی نباشد اما یک دور استفاده از روغن های طبیعی می تواند تاثیری شگفت بر موهای شما داشته باشد و آن را نرم و درخشان کند.

5- موها را با احتیاط شانه کنید

اگر خواستار موهایی سالم هستید باید از آن مراقبت کنید. برای شانه کردن موهای خود از یک برس با دانه های گسترده بهره ببرید. موهای مرطوب باید به آرامی شانه شوند زیرا ساقه موی مرطوب نسبت به موی خشک، بسیار ضعیف تر است. کشیدن بیش از حد مو هنگام شانه کردن، باعث شنمایندگی و موخوره می گردد. موهایتان را دو بار در روز از پایین به سمت بالا شانه کنید.

منبع: life hack

منبع: ایرنا زندگی

به "5 نکته کلیدی برای داشتن موهایی سالم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 نکته کلیدی برای داشتن موهایی سالم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید